AndroidHealthClinic

suikers vs langzame carbs

er zit wel degelijk een verschil in. suikers worden snel opgenomen omdat ze een simpele structuur hebben, complexe koolhydraten zijn onbewerkt, waardoor ze langzamer worden opgenomen. Je lichaam verbruikt zo meer energie om deze op te nemen en om te zetten. Bij snelle suikers ligt dit verbruik aanzienelijk lager, waardoor de kans voor het aanzetten van vet veel groter is

Ja,, want je lichaam heeft zeker extreme moeite met die 2 volkoren boterhammen om om te zetten naar glucose, daarbij verbruikt je lichaam zeker al 100kcals...... Wat een bs, zoveel moeite heeft je lichaam er echt niet, 't verschil in kcals tussen het omzetten van snelle kh's naar glucose of langzame kh's zal echt niet bijster groot zijn...

Nog een keer.. Alle koolhydraten zijn suikers, alleen de complexe carbs moeten in de darmen worden omgezet naar glucose. Maar er zijn ook complexe carbs die snel worden omgezet naar glucose. Kies daarom voor een complexe en trage carb voor een stabiele bloedsuikerspiegel :)

Ja,, want je lichaam heeft zeker extreme moeite met die 2 volkoren boterhammen om om te zetten naar glucose, daarbij verbruikt je lichaam zeker al 100kcals...... Wat een bs, zoveel moeite heeft je lichaam er echt niet, 't verschil in kcals tussen het omzetten van snelle kh's naar glucose of langzame kh's zal echt niet bijster groot zijn...

ik lees al een hele lange tijd mee hier, en ben blij dat er tenminste 1 persoon op dit forum zit die niet zo'n broscientist is, mijn complimenten marco :)

altijd dat gezeik over GI. ik neem aan dat je er een vetbron of eiwitbron bij doet. dan zakt het ook meteen.
wat ik daar typ is hier zeker een wereld nieuwtje of nie

ik lees al een hele lange tijd mee hier, en ben blij dat er tenminste 1 persoon op dit forum zit die niet zo'n broscientist is, mijn complimenten marco :)

altijd dat gezeik over GI. ik neem aan dat je er een vetbron of eiwitbron bij doet. dan zakt het ook meteen. Flauwe kul
wat ik daar typ is hier zeker een wereld nieuwtje of nie

Hangt er vanaf wat je wilt bereiken:)

Hangt er vanaf wat je wilt bereiken:)

ja joh, flauwe kul. wat je wilt bereiken. blabladerp
dorian yates at altijd een mars weg voordat hij het podium opging, jay cutler eet ook gewoon van de snackbar en arnold dronk zelfs bier

wat je maar wilt bereiken.. je lichaam ziet ook goede en slechte koolhydraten, was ik vergeten, jij hebt gelijk

• Topic Starter Topic Starter
dorian yates at altijd een mars weg voordat hij het podium opging, jay cutler eet ook gewoon van de snackbar en arnold dronk zelfs bier

wat je maar wilt bereiken.. je lichaam ziet ook goede en slechte koolhydraten, was ik vergeten, jij hebt gelijk

Ja, Arnold ging even flink bieren toen hij 2 weeks out was voor Olympia :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Hoe vaak moet ik het nog zeggen: zolang je glycogeenvoorraden nog niet vol zijn, gaan alle (bijna alle) carbs naar de glycogeenopslag. Zodra deze vol zijn ga je een overschot aan koolhydraten omzetten in vet, OOK COMPLEXE. Overigens: complexe KH (witbrood, pasta, aardappel etc.) kunnen een hoge GI hebben en suikers (glucose, palatinose etc.) een lage, maar dat terzijde. En om de verwarring compleet te maken: disacchariden (suikers) zijn ook complex.

Het eten van koolhydraten 's avonds maakt dus niets uit, dit is een fabel en al lang verworpen.

Ook is het zo dat een overschot KH minder efficient worden omgezet in vet dan 'gewoon' vet, dit komt doordat koolhydraten eerst 'verbouwd' moeten worden.

Enne: ons lichaam besteedt meer dan 25% van haar energie aan de vertering. Dus als je veel complexe carbs eet, moet je ook meer energie benutten om deze te verteren. Maar groot is dit effect niet.

Een mars of andere snelle suikers wordt om een hele andere reden gedaan voor je het podium opgaat.
Af en toe een lekkere hap is natuurlijk niet verkeerd maar niet dagelijks. De snack van jay is trouwens ook niet de snack die je hier om de hoek haalt;) Dat wordt gewoon gedaan om het dieeten langer vol te houden.
Of denk je dat jay en arnold groot zijn geworden van een snack en bier dieet

---------- Post toegevoegd Fri 25 Nov 2011 om 19:00 ----------

Hoe vaak moet ik het nog zeggen: zolang je glycogeenvoorraden nog niet vol zijn, gaan alle (bijna alle) carbs naar de glycogeenopslag. Zodra deze vol zijn ga je een overschot aan koolhydraten omzetten in vet, OOK COMPLEXE. Overigens: complexe KH (witbrood, pasta, aardappel etc.) kunnen een hoge GI hebben en suikers (glucose, palatinose etc.) een lage, maar dat terzijde. En om de verwarring compleet te maken: disacchariden (suikers) zijn ook complex.

Het eten van koolhydraten 's avonds maakt dus niets uit, dit is een fabel en al lang verworpen.

Ook is het zo dat een overschot KH minder efficient worden omgezet in vet dan 'gewoon' vet, dit komt doordat koolhydraten eerst 'verbouwd' moeten worden.

Enne: ons lichaam besteedt meer dan 25% van haar energie aan de vertering. Dus als je veel complexe carbs eet, moet je ook meer energie benutten om deze te verteren. Maar groot is dit effect niet.

Klopt:)

behalve glucose heeft een hoog GI waarde;)

---------- Post toegevoegd Fri 25 Nov 2011 om 19:00 ----------

ga jij binnenkort het podium op dan?

zei ik dat arnold bier dronk voordat hij het podium opging?
nee

Jij wel dan? :)

---------- Post toegevoegd Fri 25 Nov 2011 om 19:02 ----------

Sommige atleten drinken idd wat alcahol voor ze het podium opgaan, maar zit niet in hun dieet:D

Maar witbrood wordt meteen omgezet naar suiker zeggen ze, dus witbrood wordt meteen verbruikt ? dus kan je makkelijker meer wit dan volkoren eten voor je vet aanzet xd?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat de pro's eten kan je niet echt vergelijken met de gemiddelde sterveling.

:coffee:Er zijn meer mogelijkheden om suikerspiegel stabiel te houden

Maar witbrood wordt meteen omgezet naar suiker zeggen ze, dus witbrood wordt meteen verbruikt ? dus kan je makkelijker meer wit dan volkoren eten voor je vet aanzet xd?

uhh, neen

Carb = carb. Je slaat sneller vet op door de hogere insulinepiek maar dat verbrand je nadien weer doordat die piek niet lang aanhoudt, in geval van op onderhoud eten dan. De netto vetopslag is gelijk. Als je boven onderhoud zit zijn kcals gewoon kcals. Zowel simpele als complexe carbs zorgen voor meer vetopslag. (afkomstig van vet, niet carbs)

Als het allemaal zo simpel is, is bb helemaal niet zo ingewikkeld

yeaahh voortaan alleen dus nog maar snickers en suikerspinnen vreten!!! BS

nee duh, je maakt het ingewikkeld voor jezelf met 100024814 supplementen en weet ik veel wat

Als je weet hoe het werkt is het niet ingewikkend nee. Blijkbaar ben jij het wiel opnieuw aan het uitvinden.
Post is jou voedingspatroon misschien kan ik nog wat leren. Of post eens een foto van je body. Ben benieuwd wat je voeding met je doet.

---------- Post toegevoegd Fri 25 Nov 2011 om 20:57 ----------

nee duh, je maakt het ingewikkeld voor jezelf met 100024814 supplementen en weet ik veel wat

Als je weet hoe het werkt is het niet ingewikkend nee. Blijkbaar ben jij het wiel opnieuw aan het uitvinden.
Post is jou voedingspatroon misschien kan ik nog wat leren. Of post eens een foto van je body. Ben benieuwd wat je voeding met je doet.

ik heb geen vast voedingsschema. niet meer iig. ik heb het wel gehad, ook dat ik om de 2u at voor 6x. ja, ik was een broscientist. totdat ik ''het licht'' zag en zodanig ging veranderen met mijn voeding dat ik merkte dat dit hele gebeuren niet nodig is. ik zorg alleen dat ik aan mijn macro/micro's kom. ik zorg natuurlijk wel dat ik volkoren eet, dit is ook gewoon omdat ik dit lekker vind. en natuurlijk een gezondere keuze als niet-volkoren

Terug
Naar boven