Fitness Seller

super beginner

ja is zeker een goede manier, maar met opdrukken alleen lukt het ook wel. ik had een keer in een slechte bui een 16 8 serie gedaan... dat kon ik de week erna in iedere spier boven mijn dijen voelen... nogal stom van mij achteraf gezien maar vanaf toen wist ik wel dat ik redelijk wat spieren tegelijk trainde

Met opdrukken gebruik je vooral borst, schouders en triceps. Natuurlijk om te stabiliseren je benen etc. een beetje. Maar dat staat niet in verhouding tegenover de squat en deadlift voor de benen.

hmm ik squat en deadlift niet, maar ik heb wel zo n fietsding waar ik veel op train. verder train ik mijn benen niet echt. zal ik dit moeten gaan doen of niet of is fietsen al genoeg?

• Topic Starter Topic Starter
ik heb van het weekend heel wat gelezen op het forum, zit eraan te denken wat dumbbells te kopen maar ik kan nog niet naar een sportschool in de buurt tot over een half jaar ( 14 is de limiet voor de sportschool bij mij in de buurt met de laagste limiet )
dus ik denk dat ik gewoon rustig opbouw, op het moment voel ik me wat grieperig, dus ik ga de komende tijd toch nog niet echt zwaar trainen ( atletiektraining ) maar bedankt iedereen voor de reacties, ik heb genoeg meningen gehoord.

Ik haat die leeftijds regelementen xD jarloers op de kinderen van 8 die super gespiert zijn:rolleyes: maar hoezo is dat eigenlijk geloven ze dat het slecht is ofzo????

het is een oud bijgeloof dat krachttraining op jonge leeftijd schade aanbrengt op gewrichten ( groeischijfen ) en je groei belemmert, er zijn al tig wetenschappelijke onderzoeken geweest waaruit blijkt dat dat niet waar is maar ja..

het is een oud bijgeloof dat krachttraining op jonge leeftijd schade aanbrengt op gewrichten ( groeischijfen ) en je groei belemmert, er zijn al tig wetenschappelijke onderzoeken geweest waaruit blijkt dat dat niet waar is maar ja..
Tja egt jammer dat ze hier in geloven anders had ik zoon voorsprong:cool:

weet iemand hier of dumbbells beter zijn dan barbells?
en zo ja waarom dan ( of zo nee waarom niet )

als je het te vroeg vind om te BB'en , ga dan judo ofzo doen, train je ook je ganse lichaam mee, doe je veel sit-ups, push-ups en je conditie gaat ook omhoog

Als je bodyweight oefeningen doet doe dan ook meteen pull-ups hé
weet iemand hier of dumbbells beter zijn dan barbells?
en zo ja waarom dan ( of zo nee waarom niet )
Dumbbells is voor als je een oefeningen met 1 arm/spier wilt doen hé, ipv van 2 armen tegelijk. Geen enkel is beter, gewoon ander manier van trainen, als je maar zweet ist goed. :wl:

Waarom zou hij te jong zijn om met gewichten te trainen? Zeker weer die onzin dat je er niet van gaat groeien?

Btw zou eerder een barbell aanschaffen dan een dumbbell, is een stuk praktischer, zeker als je sterker bent.

Maar als je moet kiezen kan je met dumbbells toch meer verschillende oefeningen en variatie doen dan met een barbell. Tevens is hij nog maar 13 dus het zal volgens mij nog een weel een jaar of twee duren tegen dat dumbbells te licht voor hem worden imo en dan kan hij nog altijd een barbell aanschaffen of overstappen naar een gym.

Maar als je moet kiezen kan je met dumbbells toch meer verschillende oefeningen en variatie doen dan met een barbell. Tevens is hij nog maar 13 dus het zal volgens mij nog een weel een jaar of twee duren tegen dat dumbbells te licht voor hem worden imo en dan kan hij nog altijd een barbell aanschaffen of overstappen naar een gym.

Hoezo? Alsof ventjes van 13 geen progressie kunnen maken ???

Dat zeg ik niet, maar ze over het algemeen nog kleiner(dus minder sterk) en de snelheid van progressie zal toch een beetje minder zijn dan iemand van 15,16,18, etc... Voor zover ik heb geleerd tijdens biologie, wordt tijdens puberteit die bij jongens begint rond 12 jaar nog volop aan de basisontwikkeling gewerkt en de testosteronproductie gaat ook nog meer naar andere delen van het lichaam om die te laten ontwikkelen ipv van naar echt pure spiermassa en kracht.

ja ik weet nu ook dat ik geen barbell ga kopen, ik heb er veel over gelezen en dat is voor zwaardere oefeningen over het algemeen, en als ik zo zwaar kan trainen zit ik waarschijnlijk al op een sportschool waar ze die hebben dus ik ga gewoon dumbbells kopen over een tijdje.

ik vond dat idee om op jou leeftijd te gaan thaiboksen een beter idee, lekker droog worden, uithoudingsvermogen, conditie en kracht tegelijkertijd winnen.. een lekkere basis is het zeker ;) op de training kom je ook dingen tegen zoals push-ups, sit-ups, squaten, kikkersprongen maken, enz. enz.

op je 16e beginnen met bb'en zou ik zeggen.. en op je 18e zie ik je wel terug op de cover van Muscle & Fitness :P

Als hij thaiboxen ziet zitten is dat inderdaad een goed idee, want je leert ook talrijke andere vaardigheden mee, maar sommige mensen zien dit gewoon minder zitten als anderen en als je misschien niet zo van vechtsporten houd kan je misschien gaan zwemmen om een basis op te bouwen, maar BB gaat natuurlijk ook perfect.

eigen lichaams gewicht oefeningen zijn prima. whey shakes heb je ook niet nodig. goed, veel en gezond eten is voldoende.

Terug
Naar boven