Fitness Seller

super beginner (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bij de kijkshop hebben ze ook gewoon dumbbells (is maar een idee) stonder er nu in foldertje van 9 of 10 per stuk.setje is 25euries. weet niet wat ik voor mijn 2setjes betaald heb maar dit lijkt me leuke prijs en dan kan je altijd losse schijfjes bijkopen.
 
ja ik weet nu ook dat ik geen barbell ga kopen, ik heb er veel over gelezen en dat is voor zwaardere oefeningen over het algemeen, en als ik zo zwaar kan trainen zit ik waarschijnlijk al op een sportschool waar ze die hebben dus ik ga gewoon dumbbells kopen over een tijdje.

veel succes met minimale gains halen
 
Als hij thaiboxen ziet zitten is dat inderdaad een goed idee, want je leert ook talrijke andere vaardigheden mee, maar sommige mensen zien dit gewoon minder zitten als anderen en als je misschien niet zo van vechtsporten houd kan je misschien gaan zwemmen om een basis op te bouwen, maar BB gaat natuurlijk ook perfect.

jajajajaja zwemmen.. niet aan gedacht ;) zwemmen is ook super..
 
Minimale gains zijn niet noodzakelijk, hij is nog jong dus ook minder sterk als iemand van 18 die begint, ik train momenteel ook enkel met dumbbells en heb nadat ik +- 12 kilo aan vnl vet ben verloren, 4 à 6 kilo gegained op 3 maanden wat niet super is maar toch weleen mooi begin om een basis op te bouwen. Tegen dat deze jongen 15 of 16 en in een gym mag beginnen kan hij direct beginnen knallen en tegen zijn achttiende is hij een BEEST.
 
Kan hij net zo goed eerder beginnen. De echte gains worden altijd met barbell gehaald
 
Echte gains worden gehaald door voldoende rust, genoeg voedsel en een training met een gezonde mix van verschillende oefeningen met dumbbells, barbells en verzwaarde bodyweightoefeningen. Want ik weet echt niet hoe je lateral raises of flyes etc... met een barbell kunt doen.
 
Dat zijn dan ook wel de bruutste oefeningen.
 
Dat zeg ik niet en ik wil hier geen ruzie komen maken, maar hij kan beter iets doen als niets en als hij de dumbbells voldoende zwaar maakt kan hij in het begin net zoveel gainen als met een barbell. Want zoals ik al een paar keer heb gezegd hij is nog jong en dus niet zo sterk als iemand pakweg 16 of 17 die begint.
 
wat kun je met een setjes dumbbells? curlz en wat presses. Met een barbell kun je deadliften, squatten en veel zwaarder gaan. Leeftijd boeit ook niet want de meeste 16 jarigen die beginnen zijn toch zo slap, dat het bijna niet erger kan. Als hij veel vreet en traint kan hij in korte tijd 100+ deadliften.
 
Dat denk ik niet 16-jarigen zijn al verder in hun pubertijd wat volgens mij een groot verschil maakt en met dumbbells kan je ook squatten, deadliften etc... en ook zwaar genoeg als je een beginner bent en we hadden het over een termijn van een jaar ofzo dus 2 dumbbells van 30 kilo kunnen al een deadlift van 60 kilo geven wat niet slecht is voor een 13-jarige.
 
Dat denk ik niet 16-jarigen zijn al verder in hun pubertijd wat volgens mij een groot verschil maakt.

Slap is gewoon slap, of je nou 13 bent of 16. Meeste mensen zijn ecto dus die hebben toch zo goed als geen natuurlijke krachtontwikkeling.

Hoe dan ook is er geen reden om een 13 jarige minder hard te laten trainen :rolleyes:
 
Niet minder hard maar als hij moet kiezen, kan volgens mij het beste voor dumbbells gaan. Slap is slap is juist, maar toen jij 13 was waren de kerels van 16 of 17 jaar sterke beren in jouw ogen (tenminste als je eerlijk bent).
 
Niet minder hard maar als hij moet kiezen, kan volgens mij het beste voor dumbbells gaan. Slap is slap is juist, maar toen jij 13 was waren de kerels van 16 of 17 jaar sterke beren in jouw ogen (tenminste als je eerlijk bent).

Ja, maar toen ik 16 was vond ik mezelf ook wel bruut omdat ik 45 kg op de chest press deed (was ook best veel vergeleken met vrienden die ook trainden en nog langer ook). Wat je denkt zegt niks over de werkelijkheid.
 
Je hebt nu juist zelf gezegd dat je ze sterker vond, dus waren ze waarschijnlijk ook sterker. Als je een ongetrainde 16 jarige naast een ongetrainde 13 jarige zet, zal de 16 jarige in 99,999% van de gevallen sterker zijn, gewoon omdat hij verder in zijn puberteit zit.
 
Wat gewichten betreft zal het echt nauwelijks verschil maken. Iig geen verschil dat niet in korte tijd te overbruggen is.
 
En wat is dan een korte tijd?
 
maandje of 2 ;)
 
Ik geef toe dat barbells beter zijn voor de meer gevorderde BB'er, maar die gebruikt ook nog altijd dumbbells en dus kan hij toch beter zoveel mogelijk variatie in zijn schema brengen door gebruik te maken van dumbbells die hij dan zwaar genoeg maakt.
 
laten we nou maar geen ruzie gaan maken en mij gewoon de keuzes laten maken, negatief gaan doen over mij heeft geen zin, ik moet uiteindelijk toch het besluit gaan maken, iemand bekritieseren doe je maar ergens anders.
 
Inderdaad, sorry voor het verzieken van je topic, maar ik steunde gewoon jouw idee om dumbbells te gebruiken ipv een barbell, hierbij ik steun je volledig en wens je veel succes toe.
 
Back
Naar boven