XXL Nutrition

super beginner

Bezoekers in dit topic

gabenn

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 dec 2007
Berichten
216
Waardering
0
hallo allemaal, ik ben een jongen van 13,5 jaar en ik denk er ( nu nog ) niet aan om echt te gaan bodybuilden, maar ik weeg wel wat te weinig ( denk ik zelf, want ik ben het laatste jaar wel geggroeid maar niet in gewicht meegestegen) want ik ben 1,69 en 46,5 kg licht.

ik heb o.a. nogal ( zwakke ) kleine polsen en astma, waardoor ik een niet al te beste conditie heb. ik wil niet met gewichten gaan beginnen en wey shakes gaan drinken, maar ik zou het wel prettig vinden om wat spiermassa aan te komen, dus ik ben begonnen met wat lichaamsgewicht krachtoefeningen zoals opdrukken, sit-ups ect, ik heb redelijke buikspieren maar ik heb echt armspieren van niets ( 2 push-ups).

zal ik gewoon rustig doorgaan met waar ik mee bezig ben of raden jullie me wat anders aan?
 
Nou, je traint nu met je eigen lichaam gewicht. En ik neem aan dat je niet met gewichten wilt trainen omdat je daar niet egt de gelegenheid voor hebt. ik ben zo ook een btje begonnen en heb ook van die elastieken gekocht toen ik zou oud was en ben daar ook een btje mee gaan rotzooien. Je moet wel voor een btje voeding zorgen zodat je lichaam de energie die in de voeding zit kan omzetten naar spier massa. En het zou toch eigenlijk wel het beste zijn als je met gewichten traint omdat je hier simpel weg meer en makkelijker spiermassa mee kan gainen dan met lichaams gewicht training.
 
Volg Judo , ga zwemmen , kickbox of een andere gevechtsport . Het is idd te vroeg om al te gaan BB'en . Mijns ienziens kan je best een gevechtsport gaan beoefenen . Je leert er volk kennen , wordt ersterker van en wie weet leer je er een toffe meid kennen !
 
Als je wilt kan je een paar dumbbells kopen,
Dan kan je thuis een aantal oefeningen doen.
Volgends mij beginnen heleboel mensen zo;)
Succes
 
bedankt voor de reacties, maar hoeveel kosten dumbbells eigenlijk?
 
of je vraagt ze aan de kerstman:D
 
wow dat was snel :D maar ik zal er over nadenken
 
Ik doe ook dumbbells enzo maar ik ga voor kracht voor muay thai het is zeker relext als je jong begint te BBen
 
muay thai is een gevechtsport neem ik aan?
 
check K-1 and you'll see what he means :P
 
ok, ik dacht al aan zoiets :D
 
zou gewoon op vechsport gaan, lekker soepel worden en sterker worden.
Miscchien dat je dan na jaar of 2 wel gewoon in een sportschool met gewichten kan trainen. Dan gain je ook wat makkelijker, omdat op dit moment je lichaam bezig om in de lengte te groeien.
 
dat laatste klopt zeker, en nog bedankt iedereen voor de reacties.
 
muay thai is een gevechtsport neem ik aan?

Muay thai boran om precies te zijn een vechtsport ja, na hoeveeltijd kan je nou eigenlijk wetsrijden doen ongeveer ze zegen bij ons van als je goed genoeg bent:cool:
 
Hmm ik ben ook redelijk vroeg begonnen (12) en heb toen een redelijke basis kunnen leggen zodat ik nu (14) makkelijker verder kan trainen. ik ben ook niet echt begonnen met moeilijke dingen. wel had ik een paar gewichtjes liggen van 3,5 kilo liggen die ik veel gebruikte. Ook drukte ik ongeveer 3 keer per week op. maak het jezelf niet te moeilijk en loop niet te hard van stapel. dat heb ik ook gedaan en daarom kreeg ik een tijdje veel last van mijn rug. ik begon gewoon makkelijk met een aantal keer opdrukken maar als dit te moeilijk is zal ik gewoon wat gewichten kopen of iets ander zwaars optillen. ik denk dat een goed gevulde schooltas ook wel zou kunnen. ook schiet je zonder veel goede voeding weinig op. Melk, kaas, water en vlees kan ik je aanraden. verder gewoon lekker rustig aan doen en niet teveel van jezelf eisen in een korte periode. Veel succes met het trainen

Groeten ruben
 
Nou, je traint nu met je eigen lichaam gewicht. En ik neem aan dat je niet met gewichten wilt trainen omdat je daar niet egt de gelegenheid voor hebt. ik ben zo ook een btje begonnen en heb ook van die elastieken gekocht toen ik zou oud was en ben daar ook een btje mee gaan rotzooien. Je moet wel voor een btje voeding zorgen zodat je lichaam de energie die in de voeding zit kan omzetten naar spier massa. En het zou toch eigenlijk wel het beste zijn als je met gewichten traint omdat je hier simpel weg meer en makkelijker spiermassa mee kan gainen dan met lichaams gewicht training.

Ik zou je toch aanraden om met krachttraining te beginnen, maar dan eerst de techniek erg goed leren. En dan enkel de compounds zoals: Squatten, Deadliften, Bandrukken en Millitary Press. Hier zal je later erg veel voordeel van hebben. Met deze oefeningen pak je de meeste spieren.

Ook kun je nu alvast beginnen met research te doen naar voeding, hier op het forum is er alles over te vinden!
 
Ik zou je toch aanraden om met krachttraining te beginnen, maar dan eerst de techniek erg goed leren. En dan enkel de compounds zoals: Squatten, Deadliften, Bandrukken en Millitary Press. Hier zal je later erg veel voordeel van hebben. Met deze oefeningen pak je de meeste spieren.

Ook kun je nu alvast beginnen met research te doen naar voeding, hier op het forum is er alles over te vinden!

ja is zeker een goede manier, maar met opdrukken alleen lukt het ook wel. ik had een keer in een slechte bui een 16 8 serie gedaan... dat kon ik de week erna in iedere spier boven mijn dijen voelen... nogal stom van mij achteraf gezien maar vanaf toen wist ik wel dat ik redelijk wat spieren tegelijk trainde
 
Taalgebruik van jou kunnen er een hoop hier van leren. Als je ziet wat sommige lui presteren er af en toe uit te kramen.
 
Back
Naar boven