MuscleMeat

Nieuws Superstorm op de Zon kan leven op Aarde lam leggen

Shit man stop eens met mij bang te maken , einde van de wereld in 2012 en nu dit

• Topic Starter Topic Starter
Achja, we moeten toch van iets doodgaan hé? en je moet er maar eens bij nadenken: OOIT zal de aarde wel vergaan...
Nog 5 miljard jaar en dan is het waterstof in de kern van de zon op en verbrand iedereen hier levend (zoiets was het geloof ik).

Nog 5 miljard jaar en dan is het waterstof in de kern van de zon op en verbrand iedereen hier levend (zoiets was het geloof ik).
Over 5 miljard jaar raakt de brandstof van de zon op en dan zwelt hij op tot een rode superreus. De zon zal dan groeien tot ongeveer onze planeet. Al het leven op de aarde zal eindigen en uiteindelijk zal de zon ontploffen als Supernova.

Hier onstaat dan:
- Een neutronen ster
- Een zwart gat
- Een neutronen ster en een zwart gat(neutronen zal worden opgeslokt).

Bij deze explosie onstaan door de hoge temperatuur en druk allemaal nieuwe stoffen(d.m.v. kernfusie) die uiteindelijk de ruimte in worden geslingerd. Door de hoge temperatuur en druk onstaan dus ook veel zware stoffen(bijv. Uranium) die je later terug zult vinden in de planeten.
Na verloop van tijd onstaat er een nevel(zoals de krabnevel) waar ontzettend veel stof samenhangt.
Dit stof zal dan vervolgens weer dienen als materiaal voor nieuwe sterren en de cyclus herhaalt zich.

Ik denk niet dat de mens dat nog gaat meemaken , of wel volgens jullie ? ( over 5 miljard jaar)

Over 5 miljard jaar raakt de brandstof van de zon op en dan zwelt hij op tot een rode superreus. De zon zal dan groeien tot ongeveer onze planeet. Al het leven op de aarde zal eindigen en uiteindelijk zal de zon ontploffen als Supernova.

Hier onstaat dan:
- Een neutronen ster
- Een zwart gat
- Een neutronen ster en een zwart gat(neutronen zal worden opgeslokt).

Bij deze explosie onstaan door de hoge temperatuur en druk allemaal nieuwe stoffen(d.m.v. kernfusie) die uiteindelijk de ruimte in worden geslingerd. Door de hoge temperatuur en druk onstaan dus ook veel zware stoffen(bijv. Uranium) die je later terug zult vinden in de planeten.
Na verloop van tijd onstaat er een nevel(zoals de krabnevel) waar ontzettend veel stof samenhangt.
Dit stof zal dan vervolgens weer dienen als materiaal voor nieuwe sterren en de cyclus herhaalt zich.

Geloof dat de zon al ietsje groter is dan onze planeet ;)

Geloof dat de zon al ietsje groter is dan onze planeet ;)
No shit Sherlock.

Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat hij 'ongeveer' zal groeien tot de baan van de aarde, dus TOT onze planeet.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hij zal dus tientallen keren zo groot worden voordat hij uiteindelijk ontploft en alles in het zonnestelsel weg zal vagen voor een mogelijke nieuwe generatie. We zijn immers allemaal sterrenstof ;)

Lol ze proberen nu allemaal dingen te bedenken wat de reden zou kunnen zijn voor het eind van de wereld in 2012, dit is nog maar het begin, zometeen krijg je nog 80000 theorieën te horen, maar uiteindelijk gebeurd er helemaal niks in 2012 en heeft iedereen zich druk gemaakt om niets.

Net als toen de stroom zou uitvallen na de jaarwisseling van 1999/2000, niks aan de hand.

geen internet, geen sport, geen tv

Ik hoop dat ik sterf :D

Solar flares doen wel degelijk iets, en in 2012 zal er een solar max zijn(dus een periode met veel solar storms), maar niet echt iets bijzonders om zorgen over te maken.

2012 is trouwens een voorspelling die gedaan is door de Maya's. De Maya's zijn degene die hebben voorspeld dat er in 2012 een grote verandering plaats zou vinden.
Ze hebben het nooit gehad over het einde van de wereld. Ze hadden berekend dat ons zonnestelsel aan het einde van zijn 5e periode in de baan rond het sterrenstelsel zou komen. Het grappige is dat de Maya's al nauwkeurig hadden berekend hoelang een baan om het sterrenstelsel zou duren toen wij nog met z'n alle in tekeningen maakten in grotten. Wij hebben pas sinds kort de juiste instrumenten ter beschikking om dit uit te rekenen terwijl hun het duizenden jaren geleden al hebben gedaan.

Dan ga je toch wel even denken waarom 2012 zo bijzonder voor hun was... ;)

Maar apart van dat, het zijn die doomsayers die van een mug meteen weer een olifant maken en beweren dat we allemaal dood zullen gaan.
Het zijn waarschijnlijk dezelfde soort mensen die een maand voor December 2012 met een sekte zelfmoord plegen.

1 januari 2013 lach ik me kapot

Terug
Naar boven