MuscleMeat

Supplementen: té mager?

je moet je aantal eiwitten niet berekenen. neem drie keren per dag een halve liter melk met een paar scheppen whey poeder als supplement en zie dat je voor de rest goed en gezond eet.

Dat is nu net mijn probleem: ik eet niet zo héél veel en het is ook niet zo dat ik nog extra zou kunnen eten. Ik ga nu eerst eens kijken welke producten ik dan best eet in de toekomst (havermout, melk, meer vlees, ...) waar dus veel proteïnen in zitten.
- indien hier nog wat tips over zijn mag je die altijd geven! -

Daarbovenop ga ik proberen dagelijks toch een kwartiertje lichte training te doen (zoals ik voordien al eens gedaan heb) sit-ups, pompen en met mijn halters.. (ik wil ook niet overdrijven?) en dan zien we later wel of ik naar zo'n schema (als rippetoe of bill star) overstap.

Ik mag dus 132 gram eiwit innemen per dag. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat juist ga moeten uittellen en berekenen maar ik heb zo het gevoel dat dat wel op de verpakking staat? :)

Verder wil ik ook nog graag weten hoeveel kcal (caloriën?) ik mag innemen en in welke producten er veel zitten?

Heel erg bedankt voor alle reacties, jullie hebben me al een serieus stuk op pad geholpen en me al heel wat wijzer gemaakt. En dan kan ik nog altijd supplementen innemen. Misschien moet een moderator dit topic dan ook maar verplaatsen aangezien het nu niet meer over supplementen gaat hé!

Hartelijk dank!

Als ik jouw posts zo doorlees ben jij echt op zoek naar de manier die je met het minimum aan inspanning het maximum aan resultaat laat behalen...
Helaas zal je eerst het maximum aan inspanning moeten leveren om een minimum aan resultaat te kunnen boeken! Eens je weet waar je mee bezig bent: correct eten (en de juiste stoffen eten), zwaar (!!) trainen en de correcte technieken hanteren, oefeningen leren kennen enz...dan pas zal je de techniek om minimum aan inspanning met maximum aan resultaat kunnen gaan beheersen. En dat minimum is dan nog een understatement!!

Supplementen zijn (zoals het woord zegt) AANVULLINGEN op je dagelijkse voeding en kunnen onder geen omstandigheid een goede voeding vervangen. Straffer nog, supplementen gaan pas werken wanneer je correct eet én traint! Laat je niet verblinden door al die grote beloftes van die honderden fabrikanten, dat is dé truc van al die fabrikanten om beginners zoals jij in hun DURE val te lokken! Iedereen van ons heeft wel die fase gekend waarin er teveel heil gezocht werd in supplementen, maar heeft ondertussen geleerd dat er slechts een handvol supps tot de basisuitrusting moeten behoren!

Jouw probleem is duidelijk 3-ledig en kan mooi in prioriteiten opgesteld worden:
1) ga eten, veel eten! Leer je voeding en de werking kennen!
2) ga trainen, hard trainen! Leer de oefeningen, herhalingen en technieken kennen! (Waarheid als een koe: no pain, no gain)
3) neem de juiste supplementen, leer van de ervaring op dit forum, luister naar de tips die je hier krijgt want iedereen hier heeft praktijkervaring.

Bottom line is dat er geen korte weg is naar spieropbouw en massawinst. Velen denken dat wat dumbbells drukken, pompen en wat staan "spelen" in de gym hen een herculeslijf van heb-ik-jou-daar zal opleveren. Je ziet ze komen en gaan in de gym, elk jaar opnieuw. Voor de zomer nog snel effe in 3 maanden een sixpack opbouwen door effe wat situps te komen doen. Juist ja. Op het einde van de rit blijf je in de gym over met een handvol kerels die hun training wél serieus neemt en daar wekelijks, maanden en jaren hard aan zwoegt. Zoek hen ook op, luister, kijk en leer...er is niets om je te schamen. Stel doelen, maar hou ze realistisch!

Maar goed, mijn punt en dat van de overige leden is duidelijk denk ik. Eten, trainen, supplementen en in die volgorde van belang. Leer ze kennen en gaandeweg zal je resultaten gaan zien!

1
Dat is nu net mijn probleem: ik eet niet zo héél veel en het is ook niet zo dat ik nog extra zou kunnen eten.

2 Ik mag dus 132 gram eiwit innemen per dag. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat juist ga moeten uittellen en berekenen maar ik heb zo het gevoel dat dat wel op de verpakking staat? :)

3 Verder wil ik ook nog graag weten hoeveel kcal (caloriën?) ik mag innemen en in welke producten er veel zitten?

1 Waarom kan je niet meer eten, of denk je dat je niet meer kan eten omdat je het nooit doet. Als je elke avond begint aan een bakje kwark van 500 ml kan je deze na twee weken helemaal opeten als je een erg kleine eter bent.

2 Je MOET minimaal 132 gram eiwit innemen, liefst meer en netjes verdeeld over de dag. Is goed te doen hoor, een blikje tonijn (160 gram uitlekgewicht ) bevat al 30 gram eiwit en 500 ml kwark ( die zure en niet met een smaakje ) bevat ong 50 gram eiwit.

3 Ik zou gaan voor meer dan 3500 kcal per dag als richtlijn.

Als ik jouw posts zo doorlees ben jij echt op zoek naar de manier die je met het minimum aan inspanning het maximum aan resultaat laat behalen...
Helaas zal je eerst het maximum aan inspanning moeten leveren om een minimum aan resultaat te kunnen boeken! Eens je weet waar je mee bezig bent: correct eten (en de juiste stoffen eten), zwaar (!!) trainen en de correcte technieken hanteren, oefeningen leren kennen enz...dan pas zal je de techniek om minimum aan inspanning met maximum aan resultaat kunnen gaan beheersen. En dat minimum is dan nog een understatement!!

Supplementen zijn (zoals het woord zegt) AANVULLINGEN op je dagelijkse voeding en kunnen onder geen omstandigheid een goede voeding vervangen. Straffer nog, supplementen gaan pas werken wanneer je correct eet én traint! Laat je niet verblinden door al die grote beloftes van die honderden fabrikanten, dat is dé truc van al die fabrikanten om beginners zoals jij in hun DURE val te lokken! Iedereen van ons heeft wel die fase gekend waarin er teveel heil gezocht werd in supplementen, maar heeft ondertussen geleerd dat er slechts een handvol supps tot de basisuitrusting moeten behoren!

Jouw probleem is duidelijk 3-ledig en kan mooi in prioriteiten opgesteld worden:
1) ga eten, veel eten! Leer je voeding en de werking kennen!
2) ga trainen, hard trainen! Leer de oefeningen, herhalingen en technieken kennen! (Waarheid als een koe: no pain, no gain)
3) neem de juiste supplementen, leer van de ervaring op dit forum, luister naar de tips die je hier krijgt want iedereen hier heeft praktijkervaring.

Bottom line is dat er geen korte weg is naar spieropbouw en massawinst. Velen denken dat wat dumbbells drukken, pompen en wat staan "spelen" in de gym hen een herculeslijf van heb-ik-jou-daar zal opleveren. Je ziet ze komen en gaan in de gym, elk jaar opnieuw. Voor de zomer nog snel effe in 3 maanden een sixpack opbouwen door effe wat situps te komen doen. Juist ja. Op het einde van de rit blijf je in de gym over met een handvol kerels die hun training wél serieus neemt en daar wekelijks, maanden en jaren hard aan zwoegt. Zoek hen ook op, luister, kijk en leer...er is niets om je te schamen. Stel doelen, maar hou ze realistisch!

Maar goed, mijn punt en dat van de overige leden is duidelijk denk ik. Eten, trainen, supplementen en in die volgorde van belang. Leer ze kennen en gaandeweg zal je resultaten gaan zien!

Mooi verwoordt en sluit me hierbij ook volledig aan!

+1

Terug
Naar boven