XXL Nutrition

Supplementen voor 'beginner'

wlsgerri

Novice
Waardering
0
Beste sporters,

Ik ben een jonge, fanatieke sporter (bodybuilding).
Ik zit nu zo'n 1,75 jaar op de sportschool, ben 24 jaar oud, 1,93mtr lang en weeg zo'n 77/78 kilo, met een vetpercentage van ongeveer 8%.
Ik heb diverse trainingschema's gevolgd, van duurtraining (4 en 5 x 15), tot piramides en nu dan pure krachttraining (4 x 8 maximaal).
Ik merk nu dat ik al een tijdje op een soort limitiet zit en vroeg mij af of, en zo ja, welke supplementen ik kan gebruiken voor toename in kracht en massa (ik ben namelijk vrij lang en slank).
Ik train 3 tot 4 per week (a 75 min - 90 min).
Ik heb eens een pot Xtreme Pro Mass (choco) van Ultimate Nutrician gebruikt, maar deze was erg duur, mixte lastig en niet erg lekker...

Wie kan mij tips geven m.b.t. supplementen (poeders/pillen)?
Kan iemand mij ook vertellen waar ik een voor mij geschikt voedingsschema kan laten maken (op internet?).

Doel is eenvoudig: snel groeien! (vet heb ik bijna niet en mijn conditie is in orde).

Bij voorbaat hartelijk dank!

Stanley.

Vreten, vreten en nog is vreten, en ALS je al iets moet kopen, is het gewoon Whey eiwitten, thats all.....

1,75 jaar joh?
ok dan!!

Wat hierboven gezegd wordt is voedsel het beste supplement!!

Als je echt wat wil gaan gebruiken neem dan een goeie workout sub die je veel energie en drive geeft (rpm, drive of no explode oid) let wel dat dit meestal gewoon heel veel middeltjes zijn als caffeine enzo die je gewoon meer energie geven... verwacht er dus geen wonderen van!!

• Topic Starter Topic Starter
Eten

Bedankt voor de tips.

Eten doe ik naar mijn idee al vrij veel, alleen te onregelmatig denk ik! Daarnaast ook niet altijd even gezond en geen 'uitgebalanceerd schema'.
Als ik optel wat ik zoal eet p.d., dan kom ik op:

8 bruine meergranen boterhammen (ham/pindakaas/appelstroop/sandwichspread/jam/chocopasta)
3 stuks fruit (mandarijn/appel/banaan)
1 fruit2day
1 sultana/liga
1 balisto meergranen
6-7 glazen water/fris
3-4 koppen koffie/thee
1 dagelijks varierende warme maaltijd (vis/pasta/vlees/aardappel/rijst/patat/etc)
1 activia/yoghurt
's avonds chips/pinda's/noten/boterham/koek

Wellicht dat een op-maat-gemaakt voedingsschemaaan te raden is?
Weten jullie waar ik doorvoor het beste kan kijken of langsgaan?

Veel te wienig eiwitten!!!

fruit is ok maar dat is geen maaltijd!!

sultana, liga vervangen door een gabekken kipfilet

1 maaltijd erbij voor na het trainen

chips en koek eruit en vervangen door noten

emmmm ja en een bak kwark voor het slapen gaan...

Dan kom je al een heel eind

Eiwitten

OK, thanks,

Meer eiwitten dus. Maar die eiwitten die in de door jouw hierboven genoemde etenswaren zitten, zitten die dan ook niet in bepaalde supplementen? M.a.w. in plaats van al die gerechten een supplement?
Of mis ik dan juist de essentie van 'het eten'?

OK, thanks,

Meer eiwitten dus. Maar die eiwitten die in de door jouw hierboven genoemde etenswaren zitten, zitten die dan ook niet in bepaalde supplementen? M.a.w. in plaats van al die gerechten een supplement?
Of mis ik dan juist de essentie van 'het eten'?

Ewitten uit voedsel zijn gewoon het beste.
Mocht je het moeilijk/duur vinden om zoveel te eten is een whey-shake de oplossing, try XXLnutrition.nl, hun huismerk is prima, en Rene is een TOPgozert!

whey proteine

Dus XXL Nutrucian Whey Proteine (die op deze site goed wordt beoordeeld; adviesprijs 47,19 euro)?

Bedankt voor de info!
Dit topic kan in principe gesloten worden...

Dus XXL Nutrucian Whey Proteine (die op deze site goed wordt beoordeeld; adviesprijs 47,19 euro)?

Bedankt voor de info!
Dit topic kan in principe gesloten worden...

Ja, das een prima begin, 2 shakes per dag is al een mooie start, succes!

Technisch gezien is Isolaat sneller opneembaar, en dus ideaal smorgens en vlak na de training, Instant is een mix van Concentraat (langzamer) en Isolaat (sneller).

Ik zou voor Instant gaan, das een degelijk product, en is wat beter te drinken en wat voordeliger.

Als het je eerste eiwitshake is is Isolaat mischien een tegenvaller qua smaak. (van nature licht bitter/zurig)

Terug
Naar boven