XXL Nutrition

T3 noodzakelijk bij Tren?

Bezoekers in dit topic

Ik ben ook weleens benieuwd of en zo ja welke cutting agents (en op wat voor doseringen) pro's gebruiken.
Ja, daar komt nog een extra facet bij: diuretica :bang:

Daarover hoorde ik o.a. van Milos Sarcev de gekste verhalen. Protocols waarbij je hart op elk moment kan stoppen. Om één of andere reden komen er vaak Duitsers voor in dat soort verhalen. :thinking:

Mohammed Benaziza is trouwens overleden door diuretica.


@37:40

De anekdote ervoor is trouwens hilarisch. (@36:00)
 
Waarom gebruiken die gasten dan ook kaliumsparende diuretica, en dan ook nog eens solo :roflol:
 
Er zijn twee bodybuilders die Yates hebben verslaan in een IFBB wedstrijd. Lee Haney und... Mohammed Benaziza.
 
Waarom gebruiken die gasten dan ook kaliumsparende diuretica, en dan ook nog eens solo :roflol:
Waarom gebruikte Yuri van Gelder, topsporter en militair, cocaïne en gaat ie tijdens de OS een nachtje zuipen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom gebruik Yuri van Gelder, topsporter en militair, cocaïne en gaat ie tijdens de OS een nachtje zuipen.
Enfant terrible? In België hadden we een knuffel-Enfant terrible.

 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ja, daar komt nog een extra facet bij: diuretica :bang:

Daarover hoorde ik o.a. van Milos Sarcev de gekste verhalen. Protocols waarbij je hart op elk moment kan stoppen. Om één of andere reden komen er vaak Duitsers voor in dat soort verhalen. :thinking:

Mohammed Benaziza is trouwens overleden door diuretica.


@37:40

De anekdote ervoor is trouwens hilarisch. (@36:00)

Het verhaal van Sarcev dat een injectie met kalium (potassium), gegeven door een arts, Benaziza fataal is geworden heb ik ook van andere aanwezigen gehoord. De arts zou niet geweten hebben dat Benaziza een kaliumsparend diureticum gebruikte. Dit geeft aan dat, indien je diurectica besluit te nemen, het verstandig is de mensen om je heen ervan op de hoogte te brengen welk middel je neemt. Ook dien je te weten wat je wel en niet moet eten bij een bepaald diureticum. Je ziet nogal eens jongens koolhydraat laden met aardappels terwijl ze een kaliumsparend middel gebruiken...
 
Ik heb de indruk dat sommigen totaal niet weten waarmee ze bezig zijn. Tussen de regels door, in zijn laatste interview, kon je de conclusie trekken dat Coleman ook gewoon maar nam wat Chad Nichols hem opdroeg.

Beetje vreemd allemaal.
 
Ik heb de indruk dat sommigen totaal niet weten waarmee ze bezig zijn. Tussen de regels door, in zijn laatste interview, kon je de conclusie trekken dat Coleman ook gewoon maar nam wat Chad Nichols hem opdroeg.

Beetje vreemd allemaal.
Meerdere die met hem gewerkt hebben namen gewoon wat die zij
 
'k Vraag me af wat Yates nam, daar hij alles zelf uitzocht. Vooralsnog hoorde ik hem alleen meer over AAS, GH & insuline.
 
'k Vraag me af wat Yates nam, daar hij alles zelf uitzocht. Vooralsnog hoorde ik hem alleen meer over AAS, GH & insuline.
Je bedoeld aan diuretica?
 
Als je dan toch diuretica gebruikt, begrijp ik het sologebruik van kaliumsparende diuretica niet zo goed. Met name van het middel wat werd genoemd in het filmpje, aldactone (spironolacton). Kaliumsparende diuretica moet je vrij fors doseren om een diuretisch effect te krijgen wat vergelijkbaar is met een wat 'normalere' dosis van een lisdiureticum. Spironolacton moet je zo'n 300 mg dagelijks nemen voor een vochtverlies van 3 kg, en het duurt een paar dagen voordat je dat effect bereikt. Met furosemide verlies je minstens dat binnen een paar uur met 80 mg. (Al is het effect van furosemide wat onvoorspelbaar, omdat de biologische beschikbaarheid flink verschilt van de ene persoon naar de andere. Je kunt dan beter kiezen voor bumetanide of torsemide.)

Daarnaast is het risico op hyperkaliemie bij kortdurend gebruik van een kaliumsparend diureticum een stuk reëler dan het risico op hypokaliemie of hyponatriemie bij het kortdurend gebruik van een lisdiureticum. Met een lisdiureticum ben je in feite klaar met 1 of 2 dosissen, en is je voornaamste risico eigenlijk uitdroging, en geen gedoe met elektrolyten. Idealiter breng je je tolerantie en het effect van een lisdiureticum in kaart door simpelweg stapsgewijs bepaalde dosissen te proberen, beginnend met een lage zoals 20 mg in het geval van furosemide.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Als je dan toch diuretica gebruikt, begrijp ik het sologebruik van kaliumsparende diuretica niet zo goed. Met name van het middel wat werd genoemd in het filmpje, aldactone (spironolacton). Kaliumsparende diuretica moet je vrij fors doseren om een diuretisch effect te krijgen wat vergelijkbaar is met een wat 'normalere' dosis van een lisdiureticum. Spironolacton moet je zo'n 300 mg dagelijks nemen voor een vochtverlies van 3 kg, en het duurt een paar dagen voordat je dat effect bereikt. Met furosemide verlies je minstens dat binnen een paar uur met 80 mg. (Al is het effect van furosemide wat onvoorspelbaar, omdat de biologische beschikbaarheid flink verschilt van de ene persoon naar de andere. Je kunt dan beter kiezen voor bumetanide of torsemide.)

Daarnaast is het risico op hyperkaliemie bij kortdurend gebruik van een kaliumsparend diureticum een stuk reëler dan het risico op hypokaliemie of hyponatriemie bij het kortdurend gebruik van een lisdiureticum. Met een lisdiureticum ben je in feite klaar met 1 of 2 dosissen, en is je voornaamste risico eigenlijk uitdroging, en geen gedoe met elektrolyten. Idealiter breng je je tolerantie en het effect van een lisdiureticum in kaart door simpelweg stapsgewijs bepaalde dosissen te proberen, beginnend met een lage zoals 20 mg in het geval van furosemide.
Bedankt voor de adviezen :), maarre... breng dat boek nou maar gewoon uit.;)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik lees her en der dat T3 "noodzakelijk" zou zijn bij gebruik van Tren. Nu kan ik er geen studies of literatuur over vinden die dat bevestigen. Men zou dit (moeten) nemen omdat Tren de werking van de schildklier zou vertragen.

Ik zelf heb Tren voorheen zowel met als zonder T3 genomen en kan mij geen wezenlijke verschillen herinneren.

Zijn er mensen die een eenduidig antwoord hier op/over hebben?
-Is T3 ten alle tijden noodzakelijk bij genruik van Tren? Zo ja, is dat voor jou op basis van studies of ervaring?

-Welke dosering? 25mcg zou gelijk staan aan de normale werking van de schildklier. Ga je daar boven zitten? Waarom?

Even een oud topic bumpen, vraag me dit ook nog steeds af. De praktijk wijst uit dat je tijdens een periode van tren gebruik zakt in bf. Ik ervaar dit zelf ook altijd, het voelt haast alsof je stofwisseling een stuk sneller word. De theorie zegt echter het tegenovergestelde, wat dus zou betekenen dat je bf ongewenst zou stijgen tenzij je t3 neemt. Is er hier iemand die die ervaring heeft?
 
Back
Naar boven