MuscleMeat

tanita lichaamscompositie analyzer tbf-300

yayyay

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m77
Massa
73kg
Vetpercentage
17%
ik heb vandaag (23-10) mijn maandelijks ''bodycheck'' gedaan hier de uitkomst:

leeftijd: 15
lengte:175 cm
gewicht: 56.2 kg
bmi: 18.4
bmr: 6994 kj
1672 kcal
weerstand: 649 Ohms
vet-%: 15.3%
vet-massa: 8.6 kg
vetvrije-massa: 47.6 kg
lichaamsvocht: 34.8 kg

2-3 maanden geleden (ik weet het niet zeker meer):

gewicht: ongveer 53 kg
vet%: 9-10%
vetmassa: 5-6 kg

mijn vragen:

waarom kom ik zoveel met vet aan, terwijl ik hoger gewicht kan heffen?

volgens mijn begeleider zou ik minder moeten eten en proberen of naar 12% te gaan of op 15% blijven?

mijn doel is om begin januari 60-65 kg te zijn is dit haalbaar, maar dan wel met een vp van 15 of lager?

moet ik vaker gaan trainen (in plaats van 3 keer 5 keer)?

hoe nauwkeurig is deze ''tanita''?

zal ik beginnen met cardio?

EN MOET IK ELKE DAG VOLGENS HET VOEDINGSCHEMA ETEN, ZELFS OP DAGEN DAT IK NIET TRAIN?

trainigschema:

Maandag: workout a
rug en schouder (bicep) 11 oefeningen
Dinsdag: workout b
Benen, bicep, tricep en borst, 14 oefeningen (thuis buik)
Woensdag: gymen met school
Donderdag: thuis buik en push-ups
Vrijdag: workout a
rug en schouders (tricep), 11 oefeningen
Zaterdag: thuis buik
zondag: push-ups

voedingschema:
druk op excel

BTW
wat vinden jullie van het programma van KYLE LEON MUSCLE MAXIMIZER (druk op het word bestandje)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hou je je voedingsschema wel degelijk in de gaten? Daarmee bedoel ik eet je niet marsen of twixen op school bv of drinkje veel cola. Want ik daarintegen ben in 2 maand van 65 naar 70 kg gegaan en ben zelfs in bodyfat verminderd door geen rotzooi te eten.

• Topic Starter Topic Starter
Hehe soms een biertje of energy drink maar verder helemaal nix..

maar het kan ook komen omdat ik nog maar ongeveer 1 maand echt serieus train en ik heb sinds een week een voedingschema...

maar zou mijn vet zo hoger kunnen komen omdat ik oppeens meer ging eten dan dat ik gewend ben...

Misschien wat meer eiwitten eten in plaats van koolhydraten?
Ik denk dat je het wel kan halen om in januari ongeveer 65kg te wegen met ongeveer 15%.
3keer per week fullbody zou genoeg moeten zijn.
Tanita is eigenlijk vrij onbetrouwbaar om eerlijk te zijn.
Cardio kun je overwegen ja, houd er dan wel rekening mee dat je ook meer kcal verbruikt.

Vergeet alles man van die vetmeting man. Niets is nepper dan zo een apparaat. Toen ik 2.5 jaar geleden had ik ook zoiets. Was 3kg aangekomen volgens dat ding en 5% vet erbij wat totaal niet bleek te kloppen. Dat ding meet via een weerstand van je ene naar je andere been. Gaat ook niet via je bovenlichaam die impuls. Zelfs volle of lege maag dan verandert die uitslag al

Hou gewoon spiegel aan

Klopt geen zak van inderdaad. Gewoon op je voeding blijven letten en hard trainen en je maakt progressie

Kan iemand ook de vragen beantwoorden ^_^

Btw
als mijn voedingsschema100% is ga ik beginnen met log..

ik denk dat het volgende week ga beginnen (na de toetsweek)

je komt aan omdat je ondergewicht hebt
je vetmeting klopt niet
je traint nog niet lang genoeg, niet hard genoeg, niet consequent genoeg...
je volgt nog niet lang genoeg/ consequent genoeg je voedingsschema

ga trainen en vreten tot februari, maak je nergens zorgen over
als je stevig traint zal je overal pijntjes hebben
als je genoeg eet zal je zwaarder worden
als je in februari een te hoog vetpercentage hebt.... DAN kan je misschien weer gaan cutten

Hmmm Ik geloof die onderzoek dingen nooit. Heb het eens geprobeert 1ste x had ik 6% procent en andere 20 % en zat 2 dagen tussen

Ook gewoon aan je voedingsschema houden op dagen waarom je niet traint.
Die 2400kcal per dag kan ook nog wel wat omhoog lijkt me.

Ik denk wel dat het klopt want kan men abs niet meer zo goed zien dus denk wel dat het klopt..

maar mijn hoofdvraag is hoe kan ik xoveel vet aangekomen zijn, want volgens de statistieken brn ik amper aangekomen in spiermassa

Teveel koolhydraten, te weinig eiwitten. Teveel snelle suikers, en dan dus te weinig langzame complexere koolhydraten.
Je komt aan in vetmassa omdat je je niet aan je voedingsschema houdt en je dus energydrink drinkt en al die andere troep... Geen cola of andere frisdrank

Dat waren 3 redenen

Laatst bewerkt:
Ik denk wel dat het klopt want kan men abs niet meer zo goed zien dus denk wel dat het klopt..

maar mijn hoofdvraag is hoe kan ik xoveel vet aangekomen zijn, want volgens de statistieken brn ik amper aangekomen in spiermassa

Spiermassa kom je ook niet zo makkelijk aan als vetmassa. Ik zou me er met jou gewicht niet te druk om maken, dat apparaat is ook niet zo nauwkeurig. Gewoon door vreten en trainen.

Terug
Naar boven