XXL Nutrition

'Te koop' briefje hangen aan de raam van je auto

Suat

Ripped Bodybuilder
Waardering
7
Beste leden,

Wat is nu het exacte verhaal over dat 'te koop' briefje die men aan de auto hangt. Is het nu verboden of hoe zit dat?

Wie kan me met zekerheid vertellen over hoe en wat.

Het is niet verboden maar je mag je wagen dan niet op publieke plaatsen parkeren. Dus bijv. op je oprit of privé terrein is het geen probleem, echter op de openbare weg of berm kan je een bekeuring krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Je riskeert dus al een boete als je je auto parkeert voor boodschappen? Want ik dacht nl wel dat je ermee mocht rijden en kort parkeren. Alleen gewoon niet je auto langdurig ergens parkeren met de intentie dat mensen je auto te koop zien staat.

heb ik iets gemist ofzo ? is dit enkel i nbelgie ?

Nee dan niet lijkt me. Enkel als je je auto bewust heel de dag in een winkelstraat parkeert lijkt me idd.

Je riskeert dus al een boete als je je auto parkeert voor boodschappen? Want ik dacht nl wel dat je ermee mocht rijden en kort parkeren. Alleen gewoon niet je auto langdurig ergens parkeren met de intentie dat mensen je auto te koop zien staat.
Beter eens navragen bij je plaatselijk gemeentebestuur, verschilt soms wel eens van gemeente tot gemeente. Ik weet iig zeker dat in heel België je altijd een bekeuring kan krijgen, zodra je op de openbare weg komt met zo'n papiertje achter de ruit.

Ik heb ook weleens gehoord, dat je hem wel te koop mag zetten met zo'n briefje, maar dan geen prijs erbij zetten, maar of dat waar is.....

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal eens navraag doen bij de politie of gemeentelijk bestuur. Dan verschaf ik jullie daar ook duidelijkheid over. Maar als iemand wat weet, graag reageren.

voor zover ik weet, verboden in belgië op de OPENBARE WEG
dus op je eigen oprit geen probleem maar nergens anders

ja dat dacht ik ook niet doen op de openbare weg..

Ga naar lokale politiebureau en ask it... kost je niets en hun zorgen immers voor het PVtje dus neem aan dat die het antwoord wel weten.

Ach, hoogte van de boete calculeer je gewoon in je verkoopbedrag.

Terug
Naar boven