AndroidHealthClinic

Auto kopen (€10k-€12k) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voor een betrouwbare auto zou ik voor een Japanner gaan, Mazda'tje ofzo. Honda is ook betrouwbaar, maar heb ik niet zo vee lmee. Misschien is een Toyota trouwens beter betaalbaar, Mazda is lastig met 60k voor die prijs n automaat. Benzine neem ik aan?
 
Dat stond in zijn lijst van opties.
Polo en golf zijn altijd toppers geweest op de baan, reden ook dat ze zoveel worden verkocht.

Letterlijk in elke veiligheidstest scoort een Polo ook een pak beter dan een Seat Ibiza.

Wat is jouw standpunt dan over een VW Polo? Naar de meer recentere gekeken dan.
Waar zit dat verschil in veiligheid dan in? Het zijn structureel grotendeels dezelfde auto’s.

Ik heb 2 dagen het laatste model Polo als vervangende auto meegekregen en die vond ik verdomd duur in aanschaf tov wat je er voor krijgt.

Als tweede auto hebben we nu een Fiesta uit ‘14 en zoiets zou ik dan ook aanraden in deze prijsklasse.
 
Voor een betrouwbare auto zou ik voor een Japanner gaan, Mazda'tje ofzo.
Wel prijzig (door hun atmosferische motoren).
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Wat ben je van plan te gaan doen? Hoevee km rijden jullie per jaar en hoeveel snelweg? Wil je er mee op vakantie kunnen? Of veel meenemen?

En vanwaar een automaat? Die kunnen we een stuk duurder zijn in onderhoud en je keuze wordt hee erg beperkt. Cq; je kunt waarschijnlijk veel makkelijker een schakel auto vinden voor een leuke prijs.

Mijn eerste auto was een ford focus. Die zijn zeker niet sexy maar we betrouwbaar en ze rijden hee lekker. Binnen jouw budget kun je gemakkelijk een focus vinden. Ik zou geen fiesta of Ibiza kozen geloof ik. Polo zijn fijne autootjes. Voelt een stuk steviger aan dan een Ibiza. Een Peugeot 308 is misschien ook nog een optie.

Als je weinig kilometers maakt dan kan een 106, aygo ook nog interessant zijn. Extreem goedkoop om te hebben en in het onderhoud. Maar wordt we snel oncomfortabel als je langere afstanden wilt rijden.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Waar zit dat verschil in veiligheid dan in? Het zijn structureel grotendeels dezelfde auto’s.

Ik heb 2 dagen het laatste model Polo als vervangende auto meegekregen en die vond ik verdomd duur in aanschaf tov wat je er voor krijgt.

Als tweede auto hebben we nu een Fiesta uit ‘14 en zoiets zou ik dan ook aanraden in deze prijsklasse.
Eens, wel een beetje overpriced.
Ook eens met de Fiesta
of een Focus (maar die zijn ook weer wat duurder volgens mij).
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Toen ik er voor het eerst langsreed dacht ik dat het een autokerkhof was. :roflol:

Ze hebben ook een vestiging met dure tot zeer dure
premium merken,daar zijn geen klachten over
 
Ze hebben ook een vestiging met dure tot zeer dure
premium merken,daar zijn geen klachten over
Daar heb ik ook geweest, stond o.a. een afgeragde Audi RS6 (bekrast dashboard enzo en zo zien flink wild mee huisgehouden), Amerikaanse import (Lincoln enzo) en een Golfje. Toen ik langs die VW liep, viel door het vleugje wind dat ik op een halve meter afstand cre"eerde een van de zijspiegels er spontaan af. Zegt die medewerker 'O, maakt niet uit, dat fix ik zo wel'. :roflol:
 
Jet Cars is 1 grote grap
 
Zoals hierboven gezegd zijn de japanners over het algemeen bijna niet kapot te krijgen bij juist onderhoudt.
Tevens is een atmosferische zonder turbo vaak ook sterker als een klein blok met een grote turbo.
Als je echt geen japanner wil dan een 1.9 of 2.0 tdi van VW of SEAT, zijn oersterke blokken.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Scirocco vind ik wel leuk, onderdelen ook niet te duur en met de 2.0 best betrouwbaar blok.
 
Scirocco vind ik wel leuk, onderdelen ook niet te duur en met de 2.0 best betrouwbaar blok.

Leuke auto inderdaad, die 1.4 TSI zeker laten staan.
 
  • Like
Waarderingen: hk95
Heb ik ook voor gekeken, maar is tov de concurrentie heel erg duur.
Klopt, dat was ook hetgeen mij tegenhield.. maar wel leuk autootje en altijd wel Mazda fan, vandaar mn suggestie :D
 
als ik jou was zou ik doorsparen tot 16k en een golf 7 gte kopen

tijdje gereden, heerlijke auto en tikt al je eisen aan
 
als ik jou was zou ik doorsparen tot 16k en een golf 7 gte kopen

tijdje gereden, heerlijke auto en tikt al je eisen aan
Hij is allen 1,5 keer duurder dan het budget.
 
Back
Naar boven