MuscleMeat

Te veel eiwitten...

Fabeltje? Ik heb toch zo raar vermoeden dat het wel zuiverd...

Mijn pis is bijna wit met veel water drinken, doe ik dat niet dan is mijn pis toch echt geel van de afvalstoffen die nog in het lichaam zitten.

In je witte pis zitten ook afvalstoffen alleen meer verdund door al dat water ;)

Alle voedingstoffen die lichaam in een te grote hoeveelheid binnenkrijt wordt ofwel gebruikt als brandstof ofwel wordt opgeslagen of het wordt uitgescheden via de urine of ontlasting. Eiwitten kunnen niet worden opgeslagen in het lichaam als eiwitten, bij een teveel worden ze ofwel gebruikt voor de vorming van ATP of ze woden omgezet naar vetzuren en opgeslagen in het adipose weefsel. Echter de eerste stap die het lichaam onderneemt bij een teveel aan eiwitten is het uitscheiden van de uiwitten via de urine. Dit is zeker belastend voor je nieren en het is nutteloos om teveel eiwitten te eten want je lichaam doet er toch niks mee.

Een te veel aan dierlijke eiwitten moet ik altijd explosief van lopen scheten, en dan ook echt zo'n rotte eieren lucht, niet leuk als je in de sportschool staat :p

Het is een fabeltje dat veel water de nieren meer zuivert!

Klopt niet helemaal..
Door veel te drinken gaan je nieren een stuk "harder" werken.

Voor het beweis, drink maar eens een paar dagen achter elkaar 8-10 liter, moet je eens kijken hoe je nieren de dagen daarna nog nawerken.... en de rest van het vocht en troep uit je lichaam verwerkt

(ik zeg hiermee natuurlijk niet dat het gezond is 8-10 ltr water te drinken, intengendeel dat veelste veel)

3-4 liter water per dag is zeker niet verkeerd voor de niertjes, om ze lekker bezig te laten zijn :thumb:

Klopt niet helemaal..

Voor het beweis, drink maar eens een paar dagen achter elkaar 8-10 liter, moet je eens kijken hoe je nieren de dagen daarna nog nawerken.... en de rest van het vocht en troep uit je lichaam verwerkt

(ik zeg hiermee natuurlijk niet dat het gezond is 8-10 ltr water te drinken, intengendeel dat veelste veel)

3-4 liter water per dag is zeker niet verkeerd voor de niertjes, om ze lekker bezig te laten zijn :thumb:

Heb dit een week gedaan voor de wedstrijd :D, was geen pretje!!!

• Topic Starter Topic Starter
Die 2a3 gram per lichaams gewicht buiten mijn voeding om is dus te `veel`?

Wat heeft zin en hoeveel is de maat schaal wat betreft inname van eiwitten?

Ik zat dus op 200 gram maar, dat is dus te veel buiten mijn voeding om?

En veel water drink ik zeker..haha.

Soms is het wel 6 weken wat bruiner....dus dan helemaal veel drinken.....en ook weer niet te veel natuurlijk...

Soms is het wel 6 weken wat bruiner....dus dan helemaal veel drinken.....en ook weer niet te veel natuurlijk...

Bedoel je dat je 2 gr whey eet?
2-3gr eiwitten voeding en supps inbegrepen is niet verkeerd. Dus je kan 250 gram eiwitten (uit voeding en supps tesamen) eten.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoel?

Neem je naast je "gewone" voeding (wwar dus ook eiwit inzit) ook nog 2-3gr eiwitsupplement?

Klopt niet helemaal..

Goed advies als je iemand dood wil hebben

Heb dit een week gedaan voor de wedstrijd :D, was geen pretje!!!

Is idd wel een "gezonde" manier van ontwateren... (gezond tussen aanhalingstekens dan hé :P )

Ik doe dit niemand aan raden "isnogood" ;) , maar dood ga je er heus niet van :roflol:
Iig wel heel veel beter als medicamenten.

• Topic Starter Topic Starter
Jah buiten mij voeding om nam ik 2 a 3 gram per lichaams gewicht maar, ik ben er al achter dat dat geen zin heeft.

Nu is het ook nog zo dat ik net te weinig in men koolhydraten zat en erg vermoeid was en snel in men eigen droom wereld zat snel duizelig enz...

Ik ga over 2 wekentrouwen en wou net nog even wat eraf maar dat wil niet zo dus dan maar wat meer koolhydraten....bah..

t lukt wel maar wel langzamer, nu zit iik ook nog met een schouder blessure...domme..

Hoge eiwitinname wordt geassocieerd met verkorte levensduur, maar het gaat hier dan om extreem veel vlees eten zoals in een Atkins dieet. Ik denk dat het dan ook meer komt door de andere stoffen die in vlees zitten dan puur alleen door de eiwit. Ik vraag me wel af in hoeverre dat voor eiwitshakes geldt, geen idee.

Terug
Naar boven