MuscleMeat

Te veel of te weinig?

NicksoN90

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
10 media-items
Waardering
1.243
Lengte
1m87
Massa
104kg
Vetpercentage
20%
Beste mensen,

Stats: 21Jr
Lengte: 1.88
Gewicht: 88-90 geen weegschaal
BF: denk 16?:o

Ik train momenteel 4x p.w. en ben verder best actief bezig.
Wat ik nu dus aan het doen ben is gewoon heel vet arm eten.
Alles in water koken (vlees etc) mijn bedoeling is om vet vrije massa aan te komen en tegelijker tijd mijn bf ook wat verlagen. Maar ik heb zojuist even
alles in excel gezet wat ik eet op een dag.

Mijn vraag nu is dus eet ik te weinig of teveel? ( teveel denk ik niet:P )
Maar ik heb de heledag door geen honger gevoel.
De groentes varieren het is meestal: spinazie, rodekool, bloemkool, broccoli, sperziebonen.

Heb gewoon alles onder elkaar gezet, maar het is verspreid uiteraard over de heledag door. En de kwak voor het slapen gaan met de bessen. Verder drink ik over de heledag minstens 2 tot 3 liter water.

Groet,

Nick

voeding.jpg

Besef je ook dat je vetten nodig hebt om normaal te kunnen functioneren?
In vet oplosbare vitaminen kun je namelijk alleen maar opnemen in, jawel hoor de naam zegt het al een beetje, vetten.
Ook je hormoonhuishouding heeft vetten nodig om zijn taak te kunnen doen.

Om aan te komen is 2700kcal te weinig. Jouw onderhoud ligt al op zo'n 3200kcal.
Spiermassa aankomen met dat eetschema gaat dus niet lukken aangezien het te weinig is.

Zo te zien eet je onder je onderhoud. Je bent dus nu eigenlijk aan het 'cutten'. Beslis wat je wilt bulken of cutten. Allebei tegelijk gaat niet, je zal altijd wel wat vet gainen als je snel spiermassa aan wil zetten.

Daarbij heeft de hoeveelheid vet die je binnen krijgt niks te maken met de mate waarin je vet aanzet, alleen een Kcal overschot kan daar voor zorgen. Ik vind dat je nu te weinig vetten in je schema hebt, voeg wat vetten toe tot je rond de 80-90gram zit dat is toch wel minimaal. Wel zoveel mogelijk onverzadigde vetzuren eten.

Eet jij droge boterhammer? 10 boterhammen en maar 120gram beleg.

• Topic Starter Topic Starter
Heey, bedankt voor alle snelle reacties.

Ik moet dus minimaal 3200 kcal eten?
Waar kan het beste de vetten uit halen? Uit cashewnoten zijn ook makkelijk:p
Ik eet 10 br met beleg er op:P gewoon 3 plakjes per br en 1 plak kaas die voorgesneden dan:P

Wat ik wel merk is dat ik nu wel al droger word met name armen en benen ook wel. Maar spiermassa verlies ik niet echt, heb ook niet veel om te verliezen haha maarja.

Ik ga maar ff denken wat ik wil doen gewoon ff doorcutten en dan cleanbulken denk ik.

Gr

Goedkoopste goede vetten haal je uit pinda's (250gram zak kost bij jumbo 29 cent. :) ) of pindakaas (50gr per dag ofzo) dat is al gauw 300kcal extra. Of eventueel een beetje olijfolie.

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat ik dan maar ook wat pindakaas ga eten:D thanks allemaal

Zou een mix nemen van zo wel pinda als olijf olie.

Je mist wel wat vetjes in je voeding:)

weinig gezonde vetten = vragen om lage testosteron spiegels = minder spiermassa + vetverbranding

NIET DOEN DUS!

goede bronnen zijn bv; noten, hele eieren, pindakaas(wel zonder transvetten en toegevoegde suiker/dextrose), vette vis, avocado en olijfolie
kaas is weer geen goede vetbron.

---------- Post toegevoegd Mon 23 Jul 2012 om 16:37 ----------

[/COLOR]
Zo te zien eet je onder je onderhoud. Je bent dus nu eigenlijk aan het 'cutten'. Beslis wat je wilt bulken of cutten. Allebei tegelijk gaat niet, je zal altijd wel wat vet gainen als je snel spiermassa aan wil zetten.

Daarbij heeft de hoeveelheid vet die je binnen krijgt niks te maken met de mate waarin je vet aanzet, alleen een Kcal overschot kan daar voor zorgen. Ik vind dat je nu te weinig vetten in je schema hebt, voeg wat vetten toe tot je rond de 80-90gram zit dat is toch wel minimaal. Wel zoveel mogelijk onverzadigde vetzuren eten.

oneens je kunt prima massa winnen en vet verliezen op het zelfde moment.
niet gezegd dat het makkelijk is!

Laatst bewerkt:
Heey, bedankt voor alle snelle reacties.

Ik moet dus minimaal 3200 kcal eten?
Waar kan het beste de vetten uit halen? Uit cashewnoten zijn ook makkelijk:p
Ik eet 10 br met beleg er op:P gewoon 3 plakjes per br en 1 plak kaas die voorgesneden dan:P

dus 30 plakken. Dat is wel meer dan 120gram. Zo zit je dus als een stuk hoger in kcal. Ik raad je aan om het een keer te wegen en dan goed in te voeren.

Terug
Naar boven