Fitness Seller

Te weinig slaap?

Sephiku

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Hallo,

je moet toch minimum 8 a 9 uur slapen als je hebt getraind? Dat heb ik toch tenminste gehoord =). Maar ik slaap max. 8 uur per dag en dat is meestal niet zo, als ik nu wil trainen lukken mijn oefeningen niet met het gewicht dat ik nu pak, ik heb dan bij elke oefening failure bij de voorlaatste rep en heb superveel last van mijn onderarmen. Toen ik dit in de vakantie deed en 10 a 12 uur sliep kon ik deze oefeningen allemaal uitvoeren. Ligt dit aan het feit dat ik dan te weinig slaap of heb ik gewoon mijn onderarm geforceerd en moet deze een tijdje rusten? Bedankt!

Tja, ik slaap gemiddeld maar 6u per dag en toch groei ik als ik maar genoeg vreet. Denk dat je eerder es je voeding door moet lichten. Of al te lang met hetzelfde schema aan het trainen? Er kunnen zoveel oorzaken zijn, je zal eerst wat meer info moeten verschaffen m.i.
Geef je je lichaam wel genoeg tijd om te herstellen?

niks met 'je moet'

en dat is geheel persoonlijk, gewoon kijken hoeveel jij nodig hebt ( waar jij lkkr op groeit)
verder...als jij bijvoorbeeld met een splitje traint, 3 keer in de wek ( maandag, woensdag, vrijdag) krijg je sowieso al dik veel rust, tis maar net hoe je traint, eet, ect

gewoon uitzoeken wat voor jou lkkr is!

• Topic Starter Topic Starter
Naja ik train eigenlijk elke dag in de week. Maar ik train mijn benen niet omdat ik thuis train en ik heb daar niet echt de middelen voor om ze serieus aan te pakken. :(

Ik neem :

Zondag :

RUG+BUIK

Maandag :

SCHOUDERS+TRICEPS

Dinsdag :

RUG+BUIK

Woensdag :

BORST+BICEPS

Donderdag :

RUG+BUIK

Vrijdag :

SCHOUDERS+TRICEPS

Zaterdag :

BORST+BICEPS

Goed trouwens dat je zoveel traint. ''De behoefte aan slaap is per persoon verschillend. Sommigen hebben echt niet meer dan vijf of zes uur nodig, anderen voelen zich geradbraakt als ze minder dan negen uur hebben geslapen.'' = citaat. Je moet natuurlijk wel nagaan waarom je zo weinig slaapt. Ik denk op basis van de vergelijking die je maakte, (aantal uren dat je sliep in de vakantie met trainingsresultaten en aantal uren dat je slaapt nu met trainingsresultaten) dat je zeker meer slaap nodig hebt. Zoek naar de mogelijkheid om meer te slapen. In de middag een dutje doen kan natuurlijk geen kwaad. Misschien kun je er zelfs voor kiezen om minder vaak te trainen. Om hetzelfde rendement te behouden, pak je dan wel meer spiergroepen per training.

't beste nog en slaap lekker. ;)

Naja ik train eigenlijk elke dag in de week. Maar ik train mijn benen niet omdat ik thuis train en ik heb daar niet echt de middelen voor om ze serieus aan te pakken. :(

Ik neem :

Zondag :

RUG+BUIK

Maandag :

SCHOUDERS+TRICEPS

Dinsdag :

RUG+BUIK

Woensdag :

BORST+BICEPS

Donderdag :

RUG+BUIK

Vrijdag :

SCHOUDERS+TRICEPS

Zaterdag :

BORST+BICEPS

Beetje te veel van het goede vind ik..
Meer = niet beter he.

plus je vrijdag en zaterdag en ken echt niet.

Denk eerder dat je over traind bent.. ken dan ook door je training slaap en voeding/ herstel liggen.

Zoek voor een beter trainings schema die je wat meer rust gunt op de goede momenten.

Weet nie waar je je armen mee traint bijv. biceps maar als je een stang hebt dan ken je die stang altijd in je nek leggen en squaten;)

Over dat slapen, ja je hebt je slaap nodig, probeer ik ook altijd aan te komen, maaruh ik krijg het niet altijd voor elkaar om om 10 uur in me nest te liggen omdat ik dat nie wil omdat de tv te geweldig is;)
Maar als ik ga liggen of ik kom nog niet in slaap dan slaap ik maar 6 uurtjes, ben blij als ik doordeweeks 8 uurtjes slaap krijg..
Maar is het vrijdag op zaterdag en slaap weer thuis (doordeweeks kazerne), dan slaap ik gerust 12 uur lang als niet langer ken..heerlijk.

Verschilt van persoon tot persoon, het beste is om op een vast tijdstip te gaan slapen, dit om je bioritme in stand te houden. Ik heb wel laatst een onderzoek gelezen waar in stond dat langer dan 9 uur per nacht slapen verhoogd risico op hartfalen kan veroorzaken aangezien de diepe slaap te lang duurde (slaap heeft 4 fasen).

Verschilt van persoon tot persoon, het beste is om op een vast tijdstip te gaan slapen, dit om je bioritme in stand te houden. Ik heb wel laatst een onderzoek gelezen waar in stond dat langer dan 9 uur per nacht slapen verhoogd risico op hartfalen kan veroorzaken aangezien de diepe slaap te lang duurde (slaap heeft 4 fasen).

wel weer vaag als.. ik langer heb geslapen voel ik me echt wel beter... njah eingelijk voelt heel me lichaam naar de klote van de spierpijn en alles omdat het echt goed kon herstellen en ik dan in volledig diepe slaap ben meestal.
Het voelt in me hoofd beter dat ik uitgerust ben.

Terug
Naar boven