Hoezo is dat niet zijn concurrentie? Denk je een sportschool te kunnen runnen puur en alleen op >100 kg monsters die h4rdk00r trainen? Gem. sportschool telt >1000 leden, de meesten zitten zelfs rond de 2000 (stedelijk gebied). Dat is niet zomaar. De meeste sportscholen kunnen simpelweg niet rendabel zijn met minder leden dan dat. Als je een sportschool wilt runnen zul je toch ook wat van dat 'normale' fitness publiek moeten trekken. Het is echt heel uitzonderlijk als je het lukt zonder, maar dan moet er wat speciaals bij je over de vloer lopen waardoor mensen komen, beetje zoals FPA.
Klinkt als Gold's Gym in Nieuwegein. Maar je hebt sowieso een pasjessysteem nodig, of wil je dat iedereen zomaar binnenwandelt? En denk je niet dat het retehandig is tegen wanbetalers? Iedere sportschool heeft wanbetalers en je gaat echt niet honderden leden van gezicht kennen en of ze betaald hebben ja/nee of lid zijn ja/nee. Dat werkt niet bij clubs met >100 leden. Pasjes zijn nu ook net handig om iets persoonlijk te maken.
Technogym biedt software (
http://www.mywellness.com/) aan dat je precies kunt zien welke leden wanneer hebben ingecheckt, en ook bijv. hoelang ze niet meer zijn geweest. Daarnaast biedt het leden ook een plek om in te loggen waar ze kunnen communiceren met bijv. een fitness instructeur, die zelf ook kan berichten met de klant, of notities kan maken voor intern gebruik (bijv. klant heeft dit en dat opgelopen, is nu aan het revalideren). Die pasjes, of eigenlijk keys, van hun kun je ook mee inloggen op cardio apparatuur en is het gelijk ingesteld zoals jij het wilt hebben. Dat soort fratsen.
Klopt, Crossfit daarentegen is dan ook een heel andere markt dan sportscholen.
Dan zul je dus direct een groter pand moeten huren voor de onderverhuur, en heb je dat ook te regelen. Als je niet financieel krachtig bent ben je genaaid zodra zo'n zonnebankcenter of schoonheidssalon eruit gaat en je een tijd zonder huurder zit.
Vertrouw mij, ik heb gepraat met account managers van technogym, life fitness en nautilus (die gasten weten heel goed wat speelt bij het runnen van een sportschool, die zijn niet alleen goed voor de apparatuur), als ook met verscheidene sportschool eigenaren en makelaars m.b.t. panden voor zoiets. Ik zuig dit niet uit m'n duim, ik heb dit van dichtbij allemaal meegemaakt.
Tenzij je in een plaats woont zonder sportscholen, of 1 enorme kut sportschool, staat je echt wat te wachten.