AndroidHealthClinic

tegenvallende armen

WhiteGorilla

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
81kg
Vetpercentage
10%
Beste BB'ers,

ik train sinds 4 jaar nu in de gym. ben al wel (al zeg ik het zelf) goed aangekomen.
Op mijn 16 woog ik 49 kg op mijn 174 cm als jong voetballertje. Heb geen idee over mijn vetpercentage toentertijd maar dat zal geen vette geweest zijn ;)
Momenteel zit ik op 176 cm (dus beetje langer) en 81 kg. Altijd hard getraind en goed op mijn voeding gelet. Vetpercentage zit nu op 11 %.
De armen zijn duidelijk bij mij een werkpunt. Zowel onder als bicep als tricep.. zou ik er goed aan doen deze 2 x per week te doen of ga ik daar niet veel mee opschieten.. daar je gedurende de andere trainingen ook je armen belast. Ik denk aan rug, schouders, borst,...

Alvast bedankt!!

2 x per week kun je zeker eens proberen.
Probeer ook de oefeningen geconcentreerd uit te voeren.
Als je 2 of zelfs 3x per week armen wilt doen plan dit dan goed in.

32 kg gains. jaloers.

• Topic Starter Topic Starter
2 x per week kun je zeker eens proberen.
Probeer ook de oefeningen geconcentreerd uit te voeren.
Als je 2 of zelfs 3x per week armen wilt doen plan dit dan goed in.

Bedankt voor de reply.
Normaal train ik armen apart. Mijn split ziet er nu zo uit:

Maandag: bene
Dinsdag: rug
woensdag: borst
donderdag: schouders
vrijdag: armen

buik neem ik er op een goeie dag bij.

Op deze manier zit ik niet elke dag 2u in de gym en kan ik lekker doorknallen op dat ene lichaamsdeel.
Hoe zou ik nu best armen doen dan, als ik ze 2 keer wil aanpakken?

---------- Toegevoegd om 14:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:49 ----------

Haha thanks :D

Ben je niet echt 2x zo kort bezig met je schouders als benen?

Anyway... In dit geval zou het geen gek idee zijn om een foto te maken over hoe erg je armen achter lopen... Vergeet niet dat je je niet hoeft te vergelijken aan de gym buffels met armen die totaal uit proportie zijn omdat ze graag willen dat hun shirtje strak zit ;)

Maar als ze echt achter lopen is het ook niet vreemd om ze harder te trainen en daardoor misschien je andere spieren wat minder... Je zou dit kunnen proberen

Maandag: schouders / triceps
Dinsdag: rug / biceps
woensdag: borst
donderdag: benen
vrijdag: biceps / triceps

Alleen dan belast je ongv om de dag je triceps, misschien is je trainingsmethode niet optimaal... Iets anders wat je kan proberen is je biceps/triceps naar het begin van de week verplaatsen zodat je zeker weet dat ze niet meer moe zijn van rug/borst trainingen.

Maandag: biceps / triceps
Dinsdag: schouders
woensdag: rug
donderdag: borst
vrijdag: benen

Of wat sneller en minder oefeningen... Ik doe Borst / Triceps makkelijk in een uurtje.

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt!! Zal eens zien voor een fototje :)

Terug
Naar boven