AndroidHealthClinic

Terug Naar School?

Stap 1. Kijk waar een school is
Stap 2. Ga naar de school in kwestie toe
Stap 3. Ga naar de infobali en vraag: Mag ik hier dingen komen leren aub? Is het antwoord positief ga dan naar stap 4, zo niet herhaal stap 2 maar kies een andere school.
Stap 4. Ga naar huis en bel de overheid op en zeg: ik wil stufi, en het liefst zo veel mogelijk
Stap 5. Ga zuipen en wacht tot je een brief krijg dat je naar school moet komen.

Heb 1e, 2e, 4e, 5e, gedaan maar het was allemaal het zelfde in de 4e moeste we nog leren klokkijken, en wiskunde bijvoorbeeld is het nooit van gekomen heb alleen + - en x gehad met rekenen. :( Maar goed, ik ga is even Googlen voor volwassenenonderwijs.

Ik wil niet flauw doen, maar dat leer je allemaal toch in groep 4 van de basisschool?.. ???

In België is er zo iets dat je in een paar maand je jaar kan doen. Ben de naam ervan even vergeten.
Ik zou gewoon al de jaren dat je nog moet doen van het middelbaar in 1 jaar doen. Is zeker niet moeilijk als je gemotiveerd bent. Je moet gewoon de hele dag die boeken zitten lezen, onderstreep wat belangrijk is, maak oefeningen voor de vakken waar dat nodig is en dan heb je je middelbaar zo afgemaakt.
Hiermee ben je dan gewoon om op regelmatige basis te studeren en dan gaat de universiteit ook wat makkelijker zijn.

Werktuigbouw doen. Trainen terwijl je op je stageplek rondloopt. :D

wat ik zou doen als ik jou was, gewoon gaan werken in de branche dat je leuk vind.
En dan binnen het bedrijf opklimmen:) door certificaten o.i.d. te halen(ligt er natuurlijk helemaal aan welke branche)

Als ik jou was zou ik vuilnisman worden.

Ohh nee heb je tegenwoordig een middelbaar diploma voor nodig!

Sorry ik kan je niet aan je droom verderhelpen!

Naar school nu!

Het lijkt mij in crisis tijd niet handig om als werkervaringloos persoon te gaan zoeken voor werk, daarnaast heb ik ook nog een crimineel verleden wat ook niet echt mooi op mijn CV zal staan. Dus het beste lijkt mij om bijna 24/7 te gaan leren en zo hoog mogelijk te komen. Lijkt mij wel wat, hele schooldagen want verveel me dood hier.

Zou dan ook via volwassenonderwijs je basis/middelbaar diploma proberen te halen en dan nog verder studeren. Terug tussen 14-jarigen lijkt me ook maar niets. Als ik terug zou beginnen met hoge school zou het tussen 18/19-jarigen zijn en dat vind ik al een te groot leeftijdsverschil om nog te doen.

In België is er zo iets dat je in een paar maand je jaar kan doen. Ben de naam ervan even vergeten.
Ik zou gewoon al de jaren dat je nog moet doen van het middelbaar in 1 jaar doen. Is zeker niet moeilijk als je gemotiveerd bent. Je moet gewoon de hele dag die boeken zitten lezen, onderstreep wat belangrijk is, maak oefeningen voor de vakken waar dat nodig is en dan heb je je middelbaar zo afgemaakt.
Hiermee ben je dan gewoon om op regelmatige basis te studeren en dan gaat de universiteit ook wat makkelijker zijn.

middenjury of zoiets idd

Je kan toch gewoon VAVO doen op een ROC?

Je kan je thuis toch inlezen en studies doen? Dan hoef je je alleen maar op te geven voor de examens.

zoals al gezegd: volwassenenonderwijs of examencommissie (aka middenjury)
Ik heb destijds een combi van de twee gedaan om sneller af te studeren, secretariaat-talen. Heerlijke tijd in was dat. beetje dactylo-les, een beetje je talen opschroeven en heel veel zuipen onder de middag met leeftijdsgenootjes en huisvrouwen die dezelfde mentaliteit delen.

Goed dat je alsnog die stap neemt TS, veel success. :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een ROC mail gestuurd maar nog geen antwoord gehad. Het ziet er naar uit dat ik info in real life moet gaan inwinnen bij het ROC. Maar als ik daar bij die school ben en naar die service balie ga wat zeg ik dan? Ik ben namelijk niet echt een sociaal persoon, dus heb geen idee.

Ik ben na een aantal jaren werk ook terug naar school gegaan, was moeilijk maar als je het echt wilt dan gaat het lukken.

Moest op mijn 22e nog een versnelde havo doen (4/5 in een jaar) waarna ik op mijn 23e werd toegelaten op de HTS. Die heb ik in 4 jaar afgerond en op mijn 27e begonnen aan de academie van bouwkunst. Beter laat dan nooit dus. ;)

Leg gewoon je situatie uit en vertel hen dat je terug naar school wilt gaan...

Ik heb een ROC mail gestuurd maar nog geen antwoord gehad. Het ziet er naar uit dat ik info in real life moet gaan inwinnen bij het ROC. Maar als ik daar bij die school ben en naar die service balie ga wat zeg ik dan? Ik ben namelijk niet echt een sociaal persoon, dus heb geen idee.

Gewoon zeggen wat je hier in dit topic ook hebt verteld...

Wat Sprutte hierboven zegt dus.

Ik wil graag weer naar school maar weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
Ik heb in een zware depressie gezeten, en ben dus zonder opleiding of wat dan ook van school gegaan. Ik heb er helemaal genoeg van het niks doen, dus vraag jullie, hoe moet je dit aanpakken? Ik heb met helemaal niemand kontact meer dus kan niemand om hulp vragen in mijn omgeving.

Welke richting wil je op?

---------- Toegevoegd om 14:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:10 ----------

Dan moet je zeggen: eeeh, eeeeh me... mevrouw eeeh... ik eeeh, wewe wat voor opleidingen heeft u hier allemaal? En heeft u een eeeh folder veve voor mij?

Niet naar haar borsten staren!

Terug
Naar boven