Fitness Seller

Terug Naar School?

als je volwassenonderwijs (vavo) doet voor middelbare school heb je geen recht op ov-subsidie. Doe je vavo voltijd dan heb je wel recht op studietegemoetkoming plus dat de overheid je helpt met boeken betalen en dergelijke afhankelijk van je situatie. De studietegemoetkoming is een gift. omdat j geen startkwalificatie hebt (havo diploma) heb je hier recht op. Doe je het in deeltijd dan, heb je eenmalig recht op een x-bedrag. je hebt

Ga je MBO HBO of uni doen, dan heb je gewoon recht op studiefinanciering en ov kaart tot je 29e als ik me neit vergis. Dus qua geld wil de overheid je nog redelijk sponsoren waarschijnlijk.

in jou situatie zou ik denk ik aanraden havo in een jaar af te ronden om je algemene kennis en vaardigheden bij te spijkeren en daarna HBO te gaan doen. anders is de kans dat je gaat vastlopen groot denk ik. maar dat is afhankelijk van je niveau en instelling.

succes iig. goed dat je t wilt proberen.

ga anders ff bij een ib loket in de buurt langs, die kunnen iig de kosten en tegemoetkomingsregelingen beter uitleggen.

Gister m'n eerste examen gehad, was wiskunde en vrij makkelijk. Was het centraal schriftelijk examen van 2010 overigens. En morgen m'n 2e examen, natuurkunde, en dan ben ik toegelaten tot de TUDelft.

Voor beide examens een 9 en dus toegelaten. Ik heb me ingeschreven voor de dubbele bachelor van technische wis- en natuurkunde.

Het is dus vrij makkelijk te doen als je gewoon een beetje je best doet.

@ Tjok Netjes :cheer:

Ik heb ook nooit me opleiding afgemaakt, afgelopen jaar voltijd 1 jaar gedaan en nu alleen nog me 20 weken stage doen en dan heb ik m wel :D

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Sorry dat ik deze thread even bumb, maar ik moet nog iets weten. Ik heb dus een beetje lopen kijken wat voor een opleidingen ik allemaal zou kunnen gaan doen, en heb uiteindelijk beveiliger gekozen. Maar nu lees ik dat je een verklaring van goed gedrag nodig heb om dit te kunnen doen dus kan ik het eigelijk wel vergeten. Ik heb namelijk een strafblad en heb ooit in een psychiatrische inrichting gezeten. Dus ik vroeg mij af of iemand enig idee heeft wat voor een opleiding/werk er nog over blijft voor iemand met een crimineel verleden.

gemeentewerken kan je doen dacht ik

are u serious??

tja dat is idd wel klote dat je daar nu tegenaan moet lopen. Volgens mij kan je heel veel gewoon wél doen alleen de 'vertrouwensfuncties' moet je een papiertje voor tonen. Denk hierbij aan het leger, politie, beveiliger:p enz

Gast, ik heb ook op het mbo gezeten en er zaten mensen van 27 bij mij in de klas, ik was toen 17. Raar keek ik er niet van op. Ga gewoon naar een mbo opleiding.
Doe bv een junior accountmanager in 2 jaar MBO niveau 4. daarna kan je door naar het HBO en eventueel universiteit. Dat je een strafblad hebt maakt niks uit. Succes

Wat voor middelbare schooldiploma heb je ?
Ik zou ook even goed nadenken van wat je zelf wilt.. hoe zie jij je toekomst enz? wat vind je leuk om te doen dat soort dingen :)

Terug
Naar boven