MuscleMeat

Test E 1e kuur

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

GruX

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2013
Berichten
1.883
Waardering
594
Lengte
1m80
Massa
101kg
Vetpercentage
16%
Beste mensen,

Na veel nadenken heb ik toch besloten om een kuurlog bij te gaan houden.
Omdat het mij niet onverstandig lijkt om kennis en ervaring van anderen te kunnen raadplegen.

Ik ben 28 jaar en fitness nu zo'n 5 jaar. Drie jaar training gedaan en toen een jaar gestopt en nu twee jaar weer aan het trainen.
Door voetbal en wielrennen ben ik nooit veel in massa aangekomen. Maar wel veel sterker geworden.

Train de ene week 3 keer en de andere week 4 keer. (door werk)
De rest van mijn stats. staan in het bijgevoegde voedingsschema.

Dit vergelijk ik dan ook met mijn trainingsmaatje die een stuk breder en gespierder is.
Maar toch pak ik bij veel oefeningen meer gewicht.

Nu zit ik al 5 maanden na een knieoperatie thuis en het lijkt er op dat ik de komende twee maanden ook nog niet aan het voetballen en/of hardlopen kom.

Daarom ga ik nu een kuur doen van Test E only, 500mg/week .
Ik heb een reëel doel gesteld om 10 kilo aan te komen waarvan ik waarschijnlijk na de tijd nog wat zal verliezen aan vet en vocht.

Week 1 t/m 10 Test E 500mg/w
Week 12 t/m 15 Nolva

Week 10 hoger in de eiwitten en lager in de kcal.
Week 15 Creatine

Ik zit alleen nog met de volgende vragen:

  • Wat vinden jullie van mijn eetschema?
  • Hoe zit het nu echt met HCG? (want ik lees veel voor en ook weer tegenstanders)
  • Kan je aan het eind van je kuur lager in het verbruik gaan zitten om een beetje vet te verliezen of is het beter om na de kuur een kleine cut in te passen?
Hopelijk vinden jullie mijn post duidelijk genoeg.
Ik heb veel ingelezen hier op het forum en heb veel aan de meeste topics hier gehad. Erg leerzaam. Nu wel vierkante ogen :D
 

Bijlagen

  • Voedingsschema.xlsx
    22,4 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Weeg je echt 80 kg op 17 % bro? 17 % is nogal aan de hoge kant voor een kuur..
 
Weeg je echt 80 kg op 17 % bro? 17 % is nogal aan de hoge kant voor een kuur..

Op de weegschaal vandaag thuis mijn gewicht gemeten en het vetpercentage met een lint om de buik opgemeten. Dus dit zal wel niet echt nauwkeurig zijn, maar wilde een indicatie hebben.

Morgen op de sportschool heb ik een afspraak om het allemaal nauwkeurig op te gaan meten. Want vorige week woog ik nog 83kg in de sportschool en ik schrok ook van het vetpercentage waar ik op uit kwam vandaag. Ik denk dat dit dus ook niet klopt.
 
Laatst bewerkt:
Beetje onduidelijk schema, maar goed als je het zelf maar snapt. 3166 kcal zonder post-workout en 3487 kcal incl.? Dat is wel een aardig overschot op 3076 kcal die je nodig zou hebben om te bulken. Wat ik wel opvallend vind, is dat uit je verhaal blijkt dat je nogal van de duursporten bent, maar nu toch extra massa wilt pakken (massa die je dus ook met je mee moet slepen nadien)? En kuren op 17%, vind je dat niet een beetje zonde?
 
Welke gains heb je tot nu toe gemaakt? Het boezemt me niet veel vertrouwen in als je dingen zegt als "Door voetbal en wielrennen ben ik nooit veel in massa aangekomen. Maar wel veel sterker geworden."

10kg vind ik trouwens niet zo'n reëel doel. Is best mogelijk, maar zoals je zelf zegt zal er dan veel vet en vocht bij zijn.

Kuur en nakuur zien er trouwens goed uit.

En HCG gewoon doen! 2x250iu per week. Is net 1 vialtje. In het slechtste geval ben je gewoon een paar tientjes armer.

---------- Post toegevoegd 30 July 2013 om 18:39 ----------

Beetje onduidelijk schema, maar goed als je het zelf maar snapt. 3166 kcal zonder post-workout en 3487 kcal incl.? Dat is wel een aardig overschot op 3076 kcal die je nodig zou hebben om te bulken. Wat ik wel opvallend vind, is dat uit je verhaal blijkt dat je nogal van de duursporten bent, maar nu toch extra massa wilt pakken (massa die je dus ook met je mee moet slepen nadien)? En kuren op 17%, vind je dat niet een beetje zonde?


Dit.

En wat na de kuur? 3 maanden later alles weer kwijt zijn omdat je voetbalcarrière (laat me raden, tweede provinciale? :p ) veel belangrijker is dan je BB'ingcarrière?
 
Beetje onduidelijk schema, maar goed als je het zelf maar snapt. 3166 kcal zonder post-workout en 3487 kcal incl.? Dat is wel een aardig overschot op 3076 kcal die je nodig zou hebben om te bulken. Wat ik wel opvallend vind, is dat uit je verhaal blijkt dat je nogal van de duursporten bent, maar nu toch extra massa wilt pakken (massa die je dus ook met je mee moet slepen nadien)? En kuren op 17%, vind je dat niet een beetje zonde?

Sorry, had over je post heen gelezen. Dat wielrennen heb ik vooral dat jaar gedaan toen ik gestopt was. Daarna weer gaan trainen, omdat ik dit 10 keer leuker vindt. Ben wel een Multi sporter en vindt echt alles leuk. Toen ik nog voetbalde trainde ik 3 keer kracht en 3 keer voetbal.

Ik was er bij het eetschema vanuit gegaan dat ik 500kcal boven mijn onderhoud uit moest gaan. De post-work zou idd. te hoog zijn. Maar in andere topics heb ik gelezen dat je het tijdens de kuur ook een beetje moet gaan voelen en uitproberen.

Welke gains heb je tot nu toe gemaakt? Het boezemt me niet veel vertrouwen in als je dingen zegt als "Door voetbal en wielrennen ben ik nooit veel in massa aangekomen. Maar wel veel sterker geworden."

10kg vind ik trouwens niet zo'n reëel doel. Is best mogelijk, maar zoals je zelf zegt zal er dan veel vet en vocht bij zijn.

Kuur en nakuur zien er trouwens goed uit.

En HCG gewoon doen! 2x250iu per week. Is net 1 vialtje. In het slechtste geval ben je gewoon een paar tientjes armer.

---------- Post toegevoegd 30 July 2013 om 18:39 ----------




Dit.

En wat na de kuur? 3 maanden later alles weer kwijt zijn omdat je voetbalcarrière (laat me raden, tweede provinciale? :p ) veel belangrijker is dan je BB'ingcarrière?

Sinds ik geblesseerd ben en toen met een serieus eetschema ben begonnen ben ik van een 73 kilo naar ronde de 80 kilo gegaan. Dit is vooral de eerste 4 maand gebeurd en de laatste maand sta ik redelijk stil kwa groei en kracht. Mijn huidige stats zijn BP 2x115, Squat 1x175, DL 1x120

Waarschijnlijk kan ik nooit meer voetballen en ik had deze opmerking ook wel verwacht:)
Uiteraard was dit ook één van de reden dat ik sceptisch was om hier een topic aan te maken.
Maar aan de andere kant vindt ik dat het wel verstandiger is om eerlijk te zijn en goed te luisteren naar anderen.

ps: die 10 kilo was ook gerekend met vocht en vet ;) (Meer een streven)
 
Laatst bewerkt:
Oké, had niet eerder gelezen dat je met 17% kans hebt dat je meer oestrogeen aanmaakt.
Als ik morgen boven de 15% zit besluit af te zien om voorlopig een kuur te starten tot ik dit lager heb.

Hopen dat de metingen beter uitvallen dan mijn eigen hier thuis.

Zo kan je zien dat je nooit genoeg kan lezen. Iig bedankt voor de reacties en hulp tot nu toe!
 
geen merknamen noemen in je OP.
 
Waarom zou je uberhaupt kuren met die stats.

Na een jaar traininen waren die van mij al beter
 
Vanmorgen opnieuw laten meten in de sportschool. Blijkt toch anders te zijn dan ik thuis gemeten heb. Maar na een nachtje slapen denk ik op dit moment misschien iets te impulsief ben geweest en het misschien ook wel te graag wilde. Denk dat ik het nog even uitstel. Ook al is de verleiding uiteraard wel groot.
 
Zou verstandig zijn kerel. Je kunt easy op 85 kg bij 10 % komen, knal er dan een lekkere kuur in en je ziet er een stuk beter uit dan wanneer je het nu zou doen.
 
Vanmorgen opnieuw laten meten in de sportschool. Blijkt toch anders te zijn dan ik thuis gemeten heb. Maar na een nachtje slapen denk ik op dit moment misschien iets te impulsief ben geweest en het misschien ook wel te graag wilde. Denk dat ik het nog even uitstel. Ook al is de verleiding uiteraard wel groot.

Verstandige keuze. Ga je geen spijt van hebben. Ga cutten en dan rustig bouwen en dan pas kuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven