Hij adviseert powerlifting bench press, dat is niet "elbows tucken" zoals jij en ik. Zoek maar eens een video op dan zul je wel zien welke ongezonde situatie dat is.
Overigens is powerlifting het tegenovergestelde van bodybuilding. Bij bodybuilding probeer je zo veel mogelijk spiervezels aan het werk te zetten in de zone die je target om tot spierhypertrofie te komen en zo een turn over te veroorzaken waardoor nieuwe spiermassa wordt aangemaakt. Bij powerlifting gooit men zo veel mogelijk shortcuts in een lift om een bepaald gewicht de lucht in te krijgen. Dat is niet alleen heel nutteloos en slecht advies voor een bodybuilder, zeker on cycle, waar volume regeert en niet kracht, maar overigens ook gewoon heel ongezond advies.
@Dmaagains , inderdaad, zoals ik al zei, elke hoek van benchen is echt een unieke wereld die op zich telkens een andere samenstelling van spiervezels activeert. Zo'n jaar geleden had ik echt niks van upper chest, en toen benchte ik zo'n 80kg flat, en 40kg incline. Nu is het waarschijnlijk respectievelijk 100kg en 90kg geworden.
Als je niet gewend bent van die spiervezels te activeren zal je er eerst aan moeten wennen, zoals je aan je hele lichaam moet wennen als je voor het eerst begint te trainen. Plots zal je een muscle mind connectie opbouwen met die portie van je chest, en je zult dan wel begrijpen wat ik bedoel. Incline crossovers als beginner geven me al een goeie basispump en schudden mijn upper chest altijd wakker. Probeer dat eens als starter, en ga daarna over naar incline DB Press. Die combo is een echte killer IMO. Meestal ga ik daarna nog over naar incline BB ook, met laag gewicht en zeer trage reps. Zo heb ik een isolation exercise gebasseerd op flex, een compound gebasseerd op kracht en pump, en een compound gebaseerd op stretch. De trinity force van upper chest gains broeder!