JimmyWie
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 12
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daarnaast werd in dat artikel verwezen naar een onderzoek uit 1986 en eentje uitgevoerd door Nigerianen. Joh ik wist niet eens dat ze daar Universiteiten hadden..

hehehe, ik zeg niet dat ze er niet zijn. Ik zeg alleen dat ik niet wist dat ze er waren xD.
Daarnaast zeg ik niet dat ze fake zijn. Maar in 1986 onderzoek is in mijn opinie verouderd. en dat 1 of ander onderzoekje op ratten laat zien dat proviron misschien helemaal niet werkt zegt mij ook niet zoveel.
Ik dacht dat volgens de huidige wetenschappelijkestandaard, als je iets voor waarheid wilt aantonen. je minimaal 3 recente(!) verschillende onderzoeken van verschillende instanties moet hebben die jou hypothese bevestigen. (of waaruit aangenomen kan worden dat jouw hypothese klopt).
heb ik niet. Zie mijn eerste post "Nou schijnt de Test + provi combi erg fijn te zijn. omdat het als anti E werkt en ook nog fijne synergetische werking heeft.
Zie : http://wiki.dutchbodybuilding.com/Proviron"
De enigste info die ik er zelf over heb is van DBB wiki en 'van horen zeggen'. En aangezien er heel veel mensen zijn siw bepaalde infomatie over de test - provi wisselwerking ondersteunen neem ik dat voor waar aan.
En als er ergens op het internet een, in mijn ogen, vrij brakke studie de werking van provi wilt onderuithalen wil ik dat niet altijd meteen geloven. Vandaar mijn eerst, wat kortaf ogende, reactie.
Ik ben ook dit topic begonnen om meer info te krijgen over provi en de wisselwerking ervan incombinatie met testosteron. Daarnaast wou ik het eventueel ook los gebruiken voor het 'droge' effect. Ik dacht zelf nergens vermeld te hebben dat ik het wil gebruiken voor verhoging van mijn vrije test, alhoewel ik die indruk misschien wel heb kunnen wekken.
SHBG bindt sterker aan testosteron dan aan oestrogeen (zo'n zeven keer). Provi gaat competitie om SHBG aan. SHBG zal dus eerder oestrogeen loslaten dan testosteron.
Meer oestrogeen=meer SHBG=meer gebonden testosteron
Meer oestrogeen=grotere inhibitie hypothalamus=trager herstel na de kuur.

Het gaat erom dat je ziet dat er een threshold is, waarbij meer androgenen niet meer oestrogeensurpressie opleveren. En dat is mijn punt: er is altijd wel een omslagpunt.
En hier zie je E2 dalen, mede omdat de testosteronproductie daalt, en er dus minder te aromatiseren valt. Zet je er test naast, gaat die vlieger niet meer op.![]()

nl hoe langer hoe meer DHT, hoe lager oestrogeen zal zakken.

Ik heb steeds de indruk gehad dat provi me harder laat staan, in combinatie met test werkt het voor mij uitstekend aan een dagelijkse dosis van 50 mg.

Daar was ik al van op de hoogte, provi voor meer vrije testosteron is broodje aap.
Maar proviron kent meer eigenschappen.
Het weerhouden van vocht-retentie bijvoorbeeld, daarvoor is het uitermate geschikt, zelfs 25mg/d, al zit je op 500mg test.
Ik wil wel eens een onderbouwing zien van de bewering dat men 25mg per 250mg test nodig heeft.
Het wordt wel geroepen maar niet onderbouwd.
Heb provi nu in mijn kuur en het werkt fantastisch. Je moet wel je zout-inname minimaliseren anders schiet het nog geen ruk op.![]()

Dat je wat extra vocht vast gaat houden is niet altijd even mooi voor bijvoorbeeld professionele modellen e.d. Maar voor de meeste gebruikers is wat extra vocht tijdens het kuren (wat daarna vanzelf weer verdwijnt) toch niet zo'n probleem?
Dat extra beetje vocht is naar mijn weten zelfs anabool... die factor wil je toch juist behouden lijkt me?![]()
Tis maar wat je prefereert.
Wat extra vocht maakt mij tijdens een bulk niet zo uit maar in een cut wil ik daar niets van weten.
Hm, wat vocht is anabool, dat is nieuw voor mij, heb je daar wat meer info over?
Oestrogeen heeft anabole eigenschappen ja. Je had het wel over vocht niet oestrogeen.