XXL Nutrition

test/tren 250/400 last van tepels en al 1,5 week aan de nolva.

Hoe en wat voel jij precies met klachten? 5 weken geleden geopereerd voor gyno (puberteit) en ga over 5 weken weet met kuur beginnen. Ben te bang om gyno af te wachten en dan ari te nemen dus wil het preventief nemen. Paar weken na start kuur bloed prikken en waardes checken. Weet alleen niet precies wat ik als acceptabele waarde kan houden. Gewoon de "normale" waarde alsof je niet kuurt. Of mag hij iets hoger zijn omdat test ook hoger (in verhouding zeg maar)

Die waardes zijn echt heel persoons gebonden. Sommige mensen krijgen met torenhoge oestrogeen waarden geen last van gyno..ik met een hele kleine disbalans wel.
Wat ik voel begint met wat jeuk/ irritant gevoel in tepel. Dan start ik direct met ari. Meestal verergert het dan nog iets tot pijnlijk/ gevoelig bij aanraking. Met ophogen van ari trekt het dan binnen een week helemaal weg. Dan wacht ik een weekje en ga ik de ari heel langzaam afbouwen op geleide van pijn/ gevoeligheid. Soms kan ik het zelfs helemaal stoppen..ligt er aan wat ik gebruik. Met test only lijkt mijn lichaam na een tijdje de juiste balans te vinden en heb ik geen ari meer nodig

• Like
Waarderingen: Obee
  • Topic Starter Topic Starter
Las ook dat prolactine niet het probleem kon zijn, maar zit onderhand al 3 weken op aro 20mg en nolva eerst 40mg en nu al tijdje 20mg. Maar nog steeds gevoelig en beetje opgeblazen.

Blijven volhouden :O

Je kan eventueel overwegen nog eenmaal de doseringen iets aan te passen, ik weet niet in hoeverre het slim is hier rekening mee te houden - maar de kans is er natuurlijk dat je aro/nolva (zwaar?) ondergedoseerd is? Keerzijde is dat je dan potentieel behoorlijk wat zwaar spul naar binnen aan het harken bent... Maar het kan een laatste kans zijn alvorens je wellicht alsnog besluit de compound eruit te gooien...?

• Like
Blijven volhouden :O

Je kan eventueel overwegen nog eenmaal de doseringen iets aan te passen, ik weet niet in hoeverre het slim is hier rekening mee te houden - maar de kans is er natuurlijk dat je aro/nolva (zwaar?) ondergedoseerd is? Keerzijde is dat je dan potentieel behoorlijk wat zwaar spul naar binnen aan het harken bent... Maar het kan een laatste kans zijn alvorens je wellicht alsnog besluit de compound eruit te gooien...?

Heb tren er al uit, is nu bijna 3 weken geleden dat ik tren voor het laatst heb gezet. Zal onderhand al uit m'n bloed zijn.

Zet nog steeds 125mg test en 600 mast, dus ga het nog een week aankijken. Dan verhoog ik m'n aro nog wat.

Het rare is dat ik al wel last heb van droge gewrichten, dus je zou denken dat m'n oestrogeen al laag zat is.

Die waardes zijn echt heel persoons gebonden. Sommige mensen krijgen met torenhoge oestrogeen waarden geen last van gyno..ik met een hele kleine disbalans wel.

Wat ik voel begint met wat jeuk/ irritant gevoel in tepel. Dan start ik direct met ari. Meestal verergert het dan nog iets tot pijnlijk/ gevoelig bij aanraking. Met ophogen van ari trekt het dan binnen een week helemaal weg. Dan wacht ik een weekje en ga ik de ari heel langzaam afbouwen op geleide van pijn/ gevoeligheid. Soms kan ik het zelfs helemaal stoppen..ligt er aan wat ik gebruik. Met test only lijkt mijn lichaam na een tijdje de juiste balans te vinden en heb ik geen ari meer nodig

Torenhoge oestrogeen waardes hoeven ook geen gyno terweeg te brengen.
Gaat om de a:e ratio. Alles moet in verhouding zijn.

• Like
@ ment0s. Denk jij of wetenschappelijk bewezen? En dit geldt bij iedereen? Je kunt dus een torenhoge oestrgeenwaarde hebben, als je testosteron in de zelfde factor hoog is

Voorbeeldje : een jongen krijgt op 250mg test e wel gyno en op 1000mg niet.
Hoe hoger de dosis testosteron, hoe minder het aromatiseert en in verhouding minder oestrogeen in de a:e ratio dan de dosis op 250mg waardoor die jongen op een gram dus nergens last van heeft. Terwijl de uiteindelijke oestrogeen waarde alleen wel veel hoger ligt bij een gram dan bij 250mg. Het gaat allemaal om de verhouding.

Ik begrijp je helemaal. Vraag me alleen af hoe je hierbij komt

Voorbeeldje : een jongen krijgt op 250mg test e wel gyno en op 1000mg niet.
Hoe hoger de dosis testosteron, hoe minder het aromatiseert en in verhouding minder oestrogeen in de a:e ratio dan de dosis op 250mg waardoor die jongen op een gram dus nergens last van heeft. Terwijl de uiteindelijke oestrogeen waarde alleen wel veel hoger ligt bij een gram dan bij 250mg. Het gaat allemaal om de verhouding.

Dit klopt inderdaad.
Vandaar dat mensen vaak ook in de cruise last krijgen van gyno..of een tijdje NA de kuur. Als nakuur voorbij is en SERMS gestopt

Oh ja, sorry, was ik even vergeten. In dat geval hoop ik inderdaad dat het toch snel verandert. Eventueel nog eenmaal de doseringen uppen is wellicht alsnog een optie.

Tnx ment0s. Interessant

Ik heb nog even vanwege je gyno zitten zoeken en stuitte op deze info. Tren decreases t3, results in high trh/tsh, results in high prolactine -> low libido, so supplementing t3 will decrease prolactine and increase ur libido. Ik heb dit even voor de zekerheid nagelopen en volgens mij klopt dit gewoon.

Ik weet niet hoe snel tren je T3 onderdrukt, maar als je nagaat dat de tren misschien een week ofzo nu op een dusdanig laag niveau zit dat het niet meer je T3 onderdrukt, dan zou je lichaam mogelijk een week of 2-3 nog nodig hebben om weer in T3 te herstellen, wat het eventuele prolactine (mocht dat de oorzaak zijn) weer naar beneden zou brengen. Stel je bent gevoelig voor enige aspecten in dit proces, dan is het goed mogelijk dat het nog een paar weken kan duren.

Of zeg ik nu iets wat nergens op slaat?

Ik heb nog even vanwege je gyno zitten zoeken en stuitte op deze info. Tren decreases t3, results in high trh/tsh, results in high prolactine -> low libido, so supplementing t3 will decrease prolactine and increase ur libido. Ik heb dit even voor de zekerheid nagelopen en volgens mij klopt dit gewoon.

Ik weet niet hoe snel tren je T3 onderdrukt, maar als je nagaat dat de tren misschien een week ofzo nu op een dusdanig laag niveau zit dat het niet meer je T3 onderdrukt, dan zou je lichaam mogelijk een week of 2-3 nog nodig hebben om weer in T3 te herstellen, wat het eventuele prolactine (mocht dat de oorzaak zijn) weer naar beneden zou brengen. Stel je bent gevoelig voor enige aspecten in dit proces, dan is het goed mogelijk dat het nog een paar weken kan duren.

In dat opzicht zou je dan ook t3 kunnen toevoegen aan je tren kuur.

Juist!

Hmm oke, ben sinds gisteren ook begonnen met wat prami, just incase. Lijkt alsof de gevoeligheid iets is afgenomen, maar durf het nog niet met zekerheid te zeggen. Keep you posted.

Torenhoge oestrogeen waardes hoeven ook geen gyno terweeg te brengen.
Gaat om de a:e ratio. Alles moet in verhouding zijn.

Klopt helemaal.

Genoeg info hierover als je even het hele "Het grote vraag het Big Cat topic" doorleest.

Get bloodwork done?...

Terug
Naar boven