AndroidHealthClinic

Test zelf eenvoudig de kwaliteit van je VISOLIEcapsules

Lijkt me idd een te verantwoorden keuze.

Het antwoord dat ik van Puremax kreeg op de vraag naar het IFOS certificaat vond ik wel niet erg sterk:

Het beste wat ik er vind is idd wat jij eerder al had aangegeven:
http://www.nutrasource.ca/ifos/files/ifos raw materials certificate - croda puremax.pdf

Ik vind het verder ook wel een beetje een teleurstelling dat MyProt zijn Omega Balance in transparante flesjes verpakt, terwijl geweten is dat de oxidatie sneller plaatsvind onder invloed van licht.

Hmm..idd teleurstellend antwoord van PureMax. Dat die site bestaat weten we ook, maar het is juist het probleem dat er geen link is naar andere PureMax bevattende producten (behalve de Croda Incromega). Wat ik begrijp is dat Croda (producent van PureMax) wel gecerticificeerd is als raw material supplier, dat is uiteraard wel goed nieuws en geeft aan dat de Omega Balance waarschijnlijk goed spul is. MP koopt bij Croda dat spul in en verkoopt het in eigen potjes.

Dat van die transparante potjes is idd waar en redelijk jammer. Ikzelf zal mn pillen voortaan overgooien op een luchtdichte en donkere pot.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag me ook wel af of het nu wel of niet een goed idee is de capsules in de koelkast te bewaren eens het flesje geopend is.

Enerzijds vertraagt een lage temperatuur het oxidatieprocess.

Anderzijds bestaat het risico dat de gelatine capsules er broos van worden, lekken en dus ook makkelijker zuurstof doorlaten.

Ik heb eigelijk nog geen flesje visoliecapsules gezien waar op staat dat het best in de koelkast bewaard wordt. Er staat wel meestal op droog en koel bewaren.
Op mijn flesje van Now Foods staat wel expliciet op 'droog en koel, maar niet in de koelkast bewaren'.

Op het internet lees je echter vaak het advies om ze wel in de koelkast te bewaren.
Verwarrend!

Invriezen wordt dan ook weer door sommigen gedaan. Dat is misschien nog wel het best; dan ligt het oxidatieprocess quasi volledig stil en kunnen ze niet meer lekken. Alleen zullen ze dan wel weer aan mekaar plakken misschien.

Ik denk dat in de koelkast bewaren wel beetje overrated is. Als je zorgt dat die pillen goed opgesloten liggen in een potje in een donkere la, dan zal dat oxideren imo wel meevallen

Zijn er nog bronnen voor deze test en heeft de site autoriteit op dit vlak?

https://www.google.be/#q=fish+oil+oxidation+smell&start=10

http://www.healthynomics.com/2011/01/omega-3-fish-oil-supplements-what-you-need-to-know/

Taste = quality. Look for a product that has no fishy taste or smell. If the quality of fish oil is compromised it will lead to oxidation and a fishy taste and smell. Generally, the better the taste the better quality the fish oil.

Geldt deze methode ook voor een vriendin?

Daarnaast, heb ik nog nooit een visolie capsule gehad welke mij geen vis boeren deed geven. Al die capsules die ik heb gehad, XXL, NOW, B&F, Solgar, AOV...allen hadden een vis geur/smaak.

Pas van myprotein een potje genomen, eerste keer dat ik de olie door de capsules proef en ruik :o

Alsk op dit topic af moet gaan heb'k hoogstwaarschijnlijk junk

Daarnaast, heb ik nog nooit een visolie capsule gehad welke mij geen vis boeren deed geven. Al die capsules die ik heb gehad, XXL, NOW, B&F, Solgar, AOV...allen hadden een vis geur/smaak.

Zullen wellicht allemaal eerder aan de goedkope kant zijn geweest, en niet IFOS gecertificeerd.
Ik vrees dat alle goedkope visoliecapsules oxidatieproblemen hebben, en helaas met de duurdere heb je ook geen garantie, tenzij je een IFOS gecertificeerde product/batch hebt.

Visolie capsules van Natrol (nov 2014)

Te lang bewaard, maar ik wilde het toch even testen.

Na openen nauwelijks een visgeur met een lichte citroengeur?
Na 24 uur exact hetzelfde, nauwelijks visgeur met een lichte citroengeur.

Wat zegt dit?
Ik ben niet verkouden oid btw.

citroengeur (of limoen) wordt toegevoegd om visgeur te verhullen. Imo geen goed teken.

Ik ben zelf overgestapt van de Omega Balance van MP (officieel werd gecertificeerd, maar je ruikt/proeft teveel vis vind ik) naar Powersupplements Omega 3. Daar ruik ik geen tot zeer weinig visgeur of smaak.

PS zit er toch ook citroen in...

citroengeur (of limoen) wordt toegevoegd om visgeur te verhullen. Imo geen goed teken.

Ik ben zelf overgestapt van de Omega Balance van MP (officieel werd gecertificeerd, maar je ruikt/proeft teveel vis vind ik) naar Powersupplements Omega 3. Daar ruik ik geen tot zeer weinig visgeur of smaak.

Ik snap waarom ze de citroengeur toevoegen, alleen is de geur zo licht dat ik niet zeker weet of het citroen is (daar was het vraagteken voor bedoelt).

Ik snap alleen niet waarom die na 36 uur nog steeds niet stinkt, hij ruikt nog steeds even licht als toen ik hem net opende.

Waarom nemen jullie niet gewoon marinol omega 3 van b&f? Snap niet waarom jullie zo moeilijk doen

Ik heb paar jaar geleden visoliecaps van BulkPowders laten testen en deze waren conform de wet wat toxische stoffen betreft. Ook geen sprake van oxidatie in de mate dat de actieve stof niet bruikbaar is. Deze test kan eventueel herhaald worden. Ik bewaar ze gewoon op de koelkast, koele en droge plaats is voldoende.

Geldt deze methode ook voor een vriendin?

Natuurlijk, als ze bij de eerste keer stevig naar vis ruikt, en een half uur later nog steeds, dan denk ik niet dat ze aan de hygiënische standaard voldoet.

Daar wil je toch niet regelmatig je vlees in bewaren ? Uitstekende methode zou ik zeggen.

Waarom nemen jullie niet gewoon marinol omega 3 van b&f? Snap niet waarom jullie zo moeilijk doen

Je hebt gelijk. B&F is immers al jaren een toonbeeld van goede kwaliteit en dosering van zijn producten, ik zie niet in waarom we het zouden wantrouwen.

Terug
Naar boven