Fitness Seller

[opgelost]Alternatief visolie

  • Topic starter JordiV
  • Startdatum
  • Reacties 24
  • Weergaven 3K
  • Volgers 11

Bezoekers in dit topic

JordiV

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 dec 2011
Berichten
906
Waardering
25
Lengte
1m80
Mijn probleem kun je hier onder terug vinden in de spoiler. In het kort: Mijn huid wordt van visolie onaangenaam rood, zodra ik hiermee stop is dit bijna weg. Probleem is als ik geen visolie slik krijg ik nogal spanning op me spieren en stijven gewrichten, waar ik dus met gebruik van visolie geen last van heb.

Zou magnesium misschien werken? Of nog andere suggesties, om deze klachten te voorkomen?

Thanks!

**Ben weer overgegaan op Now foods omega 3 en heb geen last meer van de roodheid van me huid.


*Reden wijziging: zonde om hier weer een extra topic over te maken.
Ik zit nu zo 3 maandjes aan de Roaccutane en dit werkt enorm goed, geen puistjes meer en er komen er nagenoeg ook bijna geen meer opzetten. Alleen is mijn huid rondom me wangen en langs me neus, telkens nogal vlekkerig rood, in eerste instantie dacht ik dit zal wel gewoon de roa zijn maar omdat ik vorige week geen enkele capsule visolie heb geslikt was het zo goed als volledig weg. Ik ben er nu ook vrij zeker van dat dit hieraan ligt en als ik nu terug ga denken heb ik voorheen altijd NOWFOODS-OMEGA3 genomen, waarbij ik volgens mij deze symptomen niet had, overgestapt naar B&F Marinol vanwege de goedkope prijs+de kwaliteit dat het aangaf (Marinol kenmerk) dit erger werd?

Het zet mij nu ook aan het denken, dat toentertijd me acne ineens ook een stuk verergerde. Ik vroeg me af zijn dit bekende verschijnselen van visolie, want ik lees hier en daar wel dat het bij sommige idd zijn acne kan verergeren? Je zou zeggen stop er dan mee (wat ik hierdoor ook het liefst zou willen), maar dat is geen optie, zonder deze pillen heb ik namelijk enorm last van me gewrichten...

Of zit er verschil in NOWFOODS-OMEGA3 en BF Marinol, ja de EPA/DPA waarde maar verdere andere soort olie of stoffen waar ik misschien niet tegen kan?

**Lees net trouwens bij hoge inname dat visolie bloedverdunnend is misschien vandaar de roodheid in me gezicht??
 
Laatst bewerkt:
goede vraag, als ik jou was zou ik meteen terug overstappen naar de nowfoods omega3
 
Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat visolie acne kan verminderen, aangezien het juist een ontstekingsremmende werking heeft. Dat het na een week weg was kan ook toeval zijn geweest en niet per se te wijten aan de omega3. Het kan een zogenaamde 'flare' zijn geweest of te veel UV licht (roa maakt je veel gevoeliger voor zonlicht, zelfs in de winter kon ik bijna aangebrand en rood thuis komen).

Het kan natuurlijk zijn dat wat jij zegt wel klopt, dus ik doe hier verder geen uitspraak over. Maar houd er rekening mee dat er meerdere oorzaken mogelijk zijn.

Waar ik wel antwoord op kan geven is de rode, gevoelige huid, die je noemt. Uit eigen ervaring is dit een bijwerking van de roa, waar ik ook last van had. Het hielp mij persoonlijk om regelmatig in te smeren met een creme (vraag evt aan de apotheker/drogist wat goed is). Ik had een met een vitamine/mineraal complex. Ohja, en de lippen insmeren!
 
Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat visolie acne kan verminderen, aangezien het juist een ontstekingsremmende werking heeft. Dat het na een week weg was kan ook toeval zijn geweest en niet per se te wijten aan de omega3. Het kan een zogenaamde 'flare' zijn geweest of te veel UV licht (roa maakt je veel gevoeliger voor zonlicht, zelfs in de winter kon ik bijna aangebrand en rood thuis komen).

Het kan natuurlijk zijn dat wat jij zegt wel klopt, dus ik doe hier verder geen uitspraak over. Maar houd er rekening mee dat er meerdere oorzaken mogelijk zijn.

Waar ik wel antwoord op kan geven is de rode, gevoelige huid, die je noemt. Uit eigen ervaring is dit een bijwerking van de roa, waar ik ook last van had. Het hielp mij persoonlijk om regelmatig in te smeren met een creme (vraag evt aan de apotheker/drogist wat goed is). Ik had een met een vitamine/mineraal complex. Ohja, en de lippen insmeren!

Jo thanks voor de reactie! Ja ik smeer zelf ook een crème tegen de droge huid en dit werkt erg goed! Misschien was het toevallig maar het is ook zo wisselend op de dag, s'ochtends als ik wakker word is het heel rustig en na de dag vordert en dan vooral na visolie is het weer aardig rood. Het is beetje vergelijkbaar met de roodheid van rosecea alleen dan in minderen mate.


@Fonsvleermuis ; zo achterlijke vraag is het nou ook weer niet, want iedere producent van supplement kan een andere samenstelling hebben waarop mijn lichaam misschien reageert. Ook al geef ik toe dat me dit sterk lijkt bij visolie. Maar heb wel degelijk met visolie een rodere huid..

**Ben gewoon erg benieuwd waar dit aan kan liggen, heb namelijk een doel nu en dat is van die ellendige acne afkomen en hopelijk ook van die roodheid..
 
Je zou het eventueel ook kunnen overleggen met je huisarts of dermatoloog (afhankelijk wie het medicijn heeft voorgeschreven). Hij/zij kan je daar goed bij assisteren.

Ik merkte ook dat de bijwerkingen dosisgebonden waren: bij 20mg/dag had ik nergens last van, terwijl de laatste weken met 80mg/dag vervelend waren.
 
Topic titel en inhoud gewijzigd! Hopelijk iemand die me verder kan helpen, visolie was altijd een hele goede oplossing en had nergens last van maar wil het toch is op een andere manier proberen.
 
2-3x per week vette vis eten? Of nogmaals die van now foods proberen en kijken of dat helpt. Lijkt me anders lastig een echt alternatief te vinden.
 
Walnoot olie ;) Of kijk eens naar Krilolie
 
Lijnzaadolie

Ik snap echt niet dat mensen visolie tabs kopen. Voor de prijs van zo'n potje kan je liters lijnzaadolie halen. En de dosis in zo'n tab is bijna niks, moet je handen vol pillen slikken elke dag.
 
Lijnzaadolie Ik snap echt niet dat mensen visolie tabs kopen. Voor de prijs van zo'n potje kan je liters lijnzaadolie halen. En de dosis in zo'n tab is bijna niks, moet je handen vol pillen slikken elke dag.

9 pilletjes van dat kruidvatspul voor 3gr omega 3, doenbaar toch?
 
Al eens aan glucosamine/chondroitine gedacht?
 
Al eens aan glucosamine/chondroitine gedacht?

Wel is over gelezen, maar zou dit me hulp kunnen bieden bij gespannen spieren en gewrichten? Toevallig enige ervaring mee, voordat ik weer potje bestel waar ik totaal niks van merk:)
 
Lijnzaadolie

Ik snap echt niet dat mensen visolie tabs kopen. Voor de prijs van zo'n potje kan je liters lijnzaadolie halen. En de dosis in zo'n tab is bijna niks, moet je handen vol pillen slikken elke dag.

Omdat de omzetting in je lichaam van ALA naar EPA en vooral DHA zeer slecht kan zijn, zeker bij mannen. Wil niet zeggen dat je meteen al je omega-3 uit visolie moet halen, maar een deel is toch aan te raden om zeker te zijn van voldoende DHA in je lichaam.

---------- Toegevoegd om 20:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:36 ----------

Probleem is als ik geen visolie slik krijg ik nogal spanning op me spieren en stijven gewrichten, waar ik dus met gebruik van visolie geen last van heb.

Merk je dit echt, weet je zeker dat het geen placebo effect is? Hoeveel visolie slik je dan per dag?
 
Omdat de omzetting in je lichaam van ALA naar EPA en vooral DHA zeer slecht kan zijn, zeker bij mannen. Wil niet zeggen dat je meteen al je omega-3 uit visolie moet halen, maar een deel is toch aan te raden om zeker te zijn van voldoende DHA in je lichaam.

---------- Toegevoegd om 20:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:36 ----------



Merk je dit echt, weet je zeker dat het geen placebo effect is? Hoeveel visolie slik je dan per dag?

Klinkt raar he, maar ik heb het nu dus een tijdje niet meer geslikt en de spierpijn die ik nu heb is gewoon belachelijk, dit ook mede versterkt door de roaccutane dan. De spanning in mijn lichaam is vele malen minder bij inname van 3gram visolie per dag. Ik slikte dit altijd puur voor mijn gezondheid en ook op aanraden van de chiropractor/fysio en had sindsdien ook helemaal geen klachten meer.

Ik kijk het nog een tijdje aan en anders toch maar is overgaan op de nowfoods die ik voorheen had. Lijkt me sterk dat dit iets uit zal maken maar wie zal het zeggen?
 
Misschien is Membrasin omega 7 een goed alternatief?
Zit omega 3,6,7 en 9 in en is plantaardig.
 
Misschien is Membrasin omega 7 een goed alternatief?
Zit omega 3,6,7 en 9 in en is plantaardig.

Ik wil voornamelijk omega 3, want 6 krijg ik naar mijn weten al voldoende van binnen.


Glucosamine, Chondroitine & MSM
Zou dit misschien een uitkomst bieden?

---------- Toegevoegd om 22:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

Zojuist 2 gram visolie genomen.. spanning is alweer vele malen minder. Man o man ik lijk wel een of andere verslaafde debiel, die niet zonder zijn pilletjes kan????? Dit kan niet tussen me oren zitten, want echt zelfs de spierpijn is al stukken minder....
 
Ik wil voornamelijk omega 3, want 6 krijg ik naar mijn weten al voldoende van binnen.
Misschien juist te veel omega6? Ze worden door dezelfde enzymen opgenomen dus moeten redelijk in balans zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wel is over gelezen, maar zou dit me hulp kunnen bieden bij gespannen spieren en gewrichten? Toevallig enige ervaring mee, voordat ik weer potje bestel waar ik totaal niks van merk:)

Ja.
In de periode dat ik epistane gebruikte (pro hormoon dat voor droge gewrichten zorgt) heb ik veel baat gehad bij glucosamine/gondroitine. Als ik dat een paar dagen niet nam, had ik pijn in mijn schouders.
Het kost niet veel. Wellicht het proberen waard.
 
Walnoten en/of vette vis (zalm bv.)

Walnoten is hoog in ALA, maar die omzetting is niet slecht dus (eerder natuurlijk).
 
Back
Naar boven