XXL Nutrition

Testosteron / anavar kuur

Thanks, vandaag nog gewogen 94,7kg :)

Heb ff geen tijd gehad voor een foto.
Ik zal morgen op mn sportschool een afspraak maken voor een vetmeting dat is een stuk preciezer.

Maandag heb ik mn vetmeting, zal het daarna posten

Op welke apparatuur doel je?

Ik krijg via zoeen tang en dit word ingevoerd in een bijpassend rekenprogramma

Een luxe weegschaal geloof ik ook niet ;)

Op welke apparatuur doel je?

Ik krijg via zoeen tang en dit word ingevoerd in een bijpassend rekenprogramma

Een luxe weegschaal geloof ik ook niet ;)
Inderdaad, die weegschalen klopt nog altijd geen reet van.
met tang is idd beter, ben benieuwd.

Ik heb vandaag een 7 punts vetmeting gehad en daar kwam uit 15,9% 94kg

Dat % mag minder voor mij dus meer cardio erbij doen om dat voor elkaar te krijgen

Ik heb vandaag een 7 punts vetmeting gehad en daar kwam uit 15,9% 94kg

Dat % mag minder voor mij dus meer cardio erbij doen om dat voor elkaar te krijgen
Als je blijvend je vet% lager wilt hebben heb je meer aan krachttraining dan aan cardio. Het is veel te simpel om te zeggen dat het enkel om calorien in/ calorien uit gaat. Wat je wilt is een optimaal metabolisme. Minder eten en meer cardio zorgt vaak voor een verlaging van je metabolisme, adaptive thermogenesis is het resultaat. Je BMR gaat omlaag met ca. 300 calorien; uitschieters van 500-800 calorienen zijn in onderzoek ook waargenomen. Ga je daarna weer meer eten, dan kom je dus ook snel weer aan en vaak zelf meer dan je was afgevallen.

Cardio zal je BMR niet hoger maken, daarentegen doet krachttraining dat wel. Meer spiermassa zorgt namelijk voor een hoger BMR, daar meer spiermassa zorgt dat je basis verbruik omhoog gaat. Cardio draagt niet bij aan extra spiermassa en zal op termijn ook niet voor een hogere verbranding zorgen. Cardio vraagt enkel het nodige verbruik om de betreffende activiteit uit te voeren. Het resultaat van cardio is daarom ook vaak tijdelijk.

Minder eten en meer cardio zorgt vaak voor een verlaging van je metabolisme, adaptive thermogenesis is het resultaat. Je BMR gaat omlaag met ca. 300 calorien; uitschieters van 500-800 calorienen zijn in onderzoek ook waargenomen.
Met training erbij is dit effect juist veel kleiner en zijn misschien zelfs positieve resultaten waargenomen.

Cardio zal je BMR niet hoger maken, daarentegen doet krachttraining dat wel. Meer spiermassa zorgt namelijk voor een hoger BMR, daar meer spiermassa zorgt dat je basis verbruik omhoog gaat. Cardio draagt niet bij aan extra spiermassa en zal op termijn ook niet voor een hogere verbranding zorgen. Cardio vraagt enkel het nodige verbruik om de betreffende activiteit uit te voeren. Het resultaat van cardio is daarom ook vaak tijdelijk.
Het sluit elkaar niet uit he en cardio verbruikt ook nog meer naar mate je meer weegt van alle krachttraining gains.

Ok thanks voor de tips!

Sommige mensen zie je indd uren cardio doen alsof hun leven ervanaf hangt. Dat heeft indd geen zin en hou je ( vaak) niet vol. Ik cardio 30min op niet trainingsdagen en op trainingsdagen maximaal 15min. (dat is als ik cardio doe, momenteel niet)

Circuit training zal dan het beste zijn van de krachttraining om vet te verbranden maar dat gaat vaak niet om dat je dan nogal wat apparatuur bezet houd.
Dus gewoon verder met mn normale schema 2x rug 2x borst incl de bijbehorende spieren.
Dit wissel ik af elke 4 weken met een nieuw schema.

Over 2-4 weken weer een nieuwe vetmeting dan zien we het resultaat van alleen krachttraining evt incl een beetje cardio op de niet trainingsdagen. 30min ofzo

Ok thanks voor de tips!

Sommige mensen zie je indd uren cardio doen alsof hun leven ervanaf hangt. Dat heeft indd geen zin en hou je ( vaak) niet vol.
Heeft wel zin, hoe meer je doet hoe meer kcal je verbruikt. Wat je volhoud is aan jezelf.

Let alleen dat intensievere cardio wel impact heeft op herstel en progressie van krachttraining. Low intensity steady state fietsen of wandelen bijvoorbeeld kan zonder impact op je krachttraining of zelfs work capacity en herstel verbeteren terwijl max effort hill sprints je natuurlijk wel taxeren.

Met training erbij is dit effect juist veel kleiner en zijn misschien zelfs positieve resultaten waargenomen.
Het sluit elkaar niet uit he en cardio verbruikt ook nog meer naar mate je meer weegt van alle krachttraining gains.
Ik zeg ook niet dat je helemaal geen cardio mag doen, maar de hoofd activiteit moet je krachttraining zijn. Daarnaast moet je zorgen dat het verhogen van je BMR vanzelf een calorie deficit gaat geven. Dus niet eerst je calorien verlagen, want dan wordt het juist lastig om je BMR te verhogen.

Heeft wel zin, hoe meer je doet hoe meer kcal je verbruikt. Wat je volhoud is aan jezelf.

Let alleen dat intensievere cardio wel impact heeft op herstel en progressie van krachttraining. Low intensity steady state fietsen of wandelen bijvoorbeeld kan zonder impact op je krachttraining of zelfs work capacity en herstel verbeteren terwijl max effort hill sprints je natuurlijk wel taxeren.
Ik denk dat TS het heeft over de mensen die je 3 a 4 keer per week uren op de cardio aparatuur ziet zwoegen en er eind van het jaar nog steeds hetzelfde uitzien. Het feit dat ze hierbij geen krachttraining doen icm een te laag calorie dieet geeft als resultaat dat ze er niks mee opschieten; op korte termijn eerst wel maar niet op lange termijn.

Jep Denny,

Jij snapt m(e)

Dat bedoelde ik ook

Zodra die cardio mensen niks meer doen aan cardio dan komen ze gelijk 2x zo snel aan

Jep Denny,

Jij snapt m(e)

Dat bedoelde ik ook

Zodra die cardio mensen niks meer doen aan cardio dan komen ze gelijk 2x zo snel aan

haha ja vooral als ze een paar weken "vakantie" hebben gehad zie je zwaarder terug komen dan dat ze waren toen ze voor het eerst binnen liepen ...eigenlijk best sneu, want intensie en dicipline is er wel, anders ben je niet 4 keer per week zo aan het zwoege op die hometrainer

Terug
Naar boven