XXL Nutrition

Testosteron voor vrouwen

Ik doe zelf 6 weken en dan zijn er geen bijwerkingen en is het niet schadelijk

Bijwerkingen creatine:
- Overdosering. Dit kan leiden tot schade aan de nieren en lever. Echter dit wil niet zeggen dat u moet stoppen met het gebruik van creatine wel moet u zich houden aan de aanbevolen dosering immers: Alles wat u TEVEEL inneemt kan schade veroorzaken.

Sommigen beweren dat creatine de kans op lever- en nierziekten verhoogt, dat het de spieren beschadigt en dat het sommige kankers zou veroorzaken. Tot op heden, en er zijn toch al honderden studies uitgevoerd over creatine, is er nog geen enkel bewijs geleverd. Creatine is het meest onderzochte voedingssupplement dat tegenwoordig verkrijgbaar is.

Laatst bewerkt:
Kan iedereen creatine gebruiken ?
Creatine kan door iedereen gebruikt worden. Fitnessers en sprinters boeken veelal de beste resultaten omdat zij sporten beoefenen die gepaard gaan met korte en explosieve bewegingen maar ook sporten die gebaseerd zijn op interval (basketbal,handbal,voetbal) zullen voordeel hebben bij het gebruik van creatine. Zelfs mensen die geen sport beoefenen zullen baat hebben bij inname van creatine omdat de stijfheid van spieren zal verminderen, denk hierbij vooral aan bos- of strandwandelingen.

Voordelen creatine
- sneller herstel na een training
- uithoudingsvermogen wordt groter
- mindere vorm van vrije radicalen
- meer spierkracht
- groei spiervolume
- betere resultaten

Creatine is een lichaamseigen stof die een belangrijke rol speelt in de energie productie van het lichaam.
Alle cellen gebruiken ATP als de direct beschikbare energiebron, maar omdat de voorraad ATP beperkt is, dient ATP geregenereerd te worden via metabole routes zoals de glycolyse en de oxidatieve stofwisseling.
Bij de enzymatische verwijdering van fosfaat uit ATP komt energie vrij en er ontstaat ADP ( adenosine difosfaat ) en anorganisch fosfaat.
Creatine en zijn gefosforyleerde vorm fosfocreatine zijn essentieel voor de regeneratie van ATP uit ADP.
Bij een hoge energievraag zal het fosfaat van fosfocreatine afgesplitst worden om de energie te leveren voor de re-synthese van ATP.
Fosfocreatine dient als tijdelijke energiebuffer in die gevallen wanneer de ATP consumptie groter is dan de synthese van ATP.
Een toename in creatine- en fosfocreatine spiegels zal bij hoge energie vraag tot een toenemende resynthese van ATP leiden.

De totale hoeveelheid opgeslagen creatine in een gemiddeld persoon van ongeveer 70 kg. is ongeveer 120 gram. Dagelijks wordt ongeveer 1,6% van de totale hoeveelheid creatine omgezet.

Ongeveer de helft van de benodigde creatine wordt door het lichaam zelf gesynthetiseerd; de rest zal uit het voedsel moeten komen.
Hoge concentraties creatine vindt men in rundvlees, varkensvlees en vis.

rundvlees: 4,5 gram per kilogram

varkensvlees: 5 gram per kilogram

haring: 6,5-10 gram per kilogram

zalm: 4,5 gram per kilogram

Oh ja dan heb je dezelfde pot creatine die ik ook heb
waarschijnlijk.
Ik gebruik het nu niet.
Heb het een paar weken gebruikt maar merkte
zelf geen resultaat.
Dan word ik het al gauw zat en dan stop ik ermee.

@jacoba ik heb creapure van power supplements en begon in de 2-3e week te merken dat ik sterker werd ging allemaal wat makkelijker.

ik neem elke dag ook op niet trainingsdagen 1 maatschepje = 3gram zuivere creatine

Mijn vriend gebruikt het ook en hij merkt ook duidelijk verschil.

okee dan pas. had het na 3 weken al opgegevewn als
het niet eerder is.

Ik heb creatine monohydrate van fitshape.

dicki zei:
creatine niet schadelijk en geen enkele bijwerkingen?
Als je iets zegt zeg dan ook alles, het heeft wel zeker bijwerkingen op langetermijn. bv je nieren???
Kan geen kwaad hoor, tenzij je van nature slechte nieren hebt of te weinig vocht binnenkrijgt.

zitten altijd risico's aan punt!jou keus

kweenie hoor misschien worden ze dan ook dom en agressief en slaan ze rare taal uit ....zoals bij mannen :D

• Topic Starter Topic Starter
Bianca,

Leuk dat je reageerd. Maar als je het verloop van deze discussie had gevolgd. Dan had je kunnen zien dat, op de eerste plaats vrouwen zelf testosteron aanmaken. En twee er is nog niets gebeurd is, het was een vraag of er ervaringen waren van vrouwen, sorry dames, die gebruikte. En dan bedoel ik boosters. Het is zeker niet de bedoeling om van een vrouw middels supps mannen te maken. Daarvoor heb ik in ieder geval, te veel respect voor onze trainende dames. Toch bedankt voor je reactie...

Bodycase

nou ik zal geen testosteron gebruiken, never never nooit, straks loop je met een baard als die van sinterklaas en ben je net bokito met al dat haar (of je bent kaal), nee voor mij niet van dat spul, gewoon whey en visolie omega gezond eten en meer niet owja en trainen

@Bodycase Ik heb zelf wel een tribulus gebruikt maar merkte er niets van.

Ik train nu 4 x per week en gebruik enkelt eiwitten en sinds 4 weken creatine, ik moet zeggen dat de creatine aanslaat mischien een idee om daar is mee te beginnen ?

creatine is niet schadelijk en heeft geen bijwerkingen en is in elke sportshop te koop.

succes

het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat tribulus geen ene peep meet je doet
het doet de test in het lichaam wel stijgen maar net zo hoog dat het nogsteeds onder de waarde normaal valt

conclusie
niks dus

BUMP! :cool:

Een vrouw van een bodybuilder bij ons op de sportschool had het verleden jaar gebruikt, ging goed vooruit maar haar stem werd zwaarder en ze werd wat vochtiger (meer vocht vasthouden enzo)

Voordelen creatine
- sneller herstel na een training
- uithoudingsvermogen wordt groter
- mindere vorm van vrije radicalen
- meer spierkracht
- groei spiervolume
- betere resultaten

Dat staat overal bij tegenwoordig, alle supplementen zeggen dit zowat

kzal ook us kijken voor creatine. is dit trouwens in poeder versie, vloeibaar of wat?

Er zijn tegenwoordig ontzettend veel verschillende soorten creatine
Je hebt poeder maar je kan ook pillen krijgen.
Ik zou dan voor CEE gaan Creatine met een esther dat werkte bij mij beter.
Het is niet testosteron verhogend maar je wordt er wel sterker van.
Als je weer stopt dan zakt dat ook weer wat weg.

Terug
Naar boven