Fitness Seller

Teveel aangekomen in een week?

Shirohige

Novice
Waardering
1
Lengte
1m65
Massa
66kg
2 weken geleden had ik besloten te bulken. (volgens sommige is dit beter als je skinny fat bent)

Dus ben ik begonnen met serieus bulken. Ik was anderhalf week geleden ongeveer 63,1 kg, en vandaag opnieuw gewogen en kwam ik uit op 65,7.

Ik weet niet of m'n onderhoud klopt, maar ik kom uit op: 2264 (activiteitsfactor van 1,375)
Mijn stats: 1,65m, 65,7 kg en 3x per week trainen. (stronglifts sinds vorig week maandag begonnen)

Ik eet ongeveer 2600 tot 2700 kcal per dag
Koolhydraten: 382g
eiwitten: 139g
vetten: 70 - 77g

Merk ook veel winderigheid sinds ik zoveel kcal eet. (is alweer over) Had gelezen dat dit temaken had met je lichaam die moet wennen aan je voedingsschema.

Is het verstandig om minder te eten totdat de 5x5 stronglifts wat zwaarder wordt? (ik train al ongeveer 8 maanden met een split schema, dus de stronglifts zijn nu nog licht voor me)

Zal voornamelijk vocht zijn. Zie je in de spiegel dat je ook vet bent aangekomen?

Ik zou het gewoon lekker rustig aan doen met bulken voor je het weet gain je alleen maar enorm veel vet wat je er later weer af moet eten/trainen. Ik spreek uit ervaring. Ik neem ook aan dat je een beginner bent gezien je stats. In je noob gain periode kun je best massa pakken en leaner worden. Na een periode word het echter het één of het andere.

Zoals @beeldkijker ook zegt zal voornamelijk vocht zijn, nooit een keer dat je in 2 week tijd bijna 2.5 kg aan spieren pakt. Zal een combinatie van veel vocht wat vet en een beetje spieren zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Okay thanks! Ik zie niet echt een vet toename nee.

Ik lees ook wel vaak over de beginners gains die je kan krijgen. Denk dat het mij niet meer lukt aangezien ik al een tijdje train (3 daagse split), maar zag ik weinig tot geen results en bleef mijn bankdruk op de 60kg hangen sinds september/oktober al. Vandaar de 5x5 stronglift.