Fitness Seller

Teveel drukken met schouders bij bankduwen?

Gewicht verlagen

Wat is het grootste probleem wanneer je (mee)duwt met de schouders? Enkel het verkeerd uitvoeren waardoor je de borst niet optimaal belast, of schouder/rug blessures?

ik ben van mening dat je niet kan bankdrukken zonder dat je schouders ook mee drukken. hoe wil je anders duwen ??

Yzord zei:
Je creeert er sneller pijntjes in je schouders mee, met alle gevolgen van dien.

Ik heb last van de achterkant van mijn schouders. Ik hoorde laatst dat ik mij schouders té veel meebeweeg tijdens het bankdrukken. Heeft dit misschien iets met elkaar te maken?

Met het teveel meeduwen met je schouders train je de borst niet optimaal en je loopt een groter risico op schouder blessures.
Verder kunnen daardoor je voorste schouderkoppen buitenproportioneel groeien i.v.m. je borst.

Een aantal tips:

- Bij het laten zakken van de halter, de schouderbladen zoveel mogelijk naar elkaar toeknijpen. Dus echt het bankje inboren.
- Bij het omhoog duwen, de borstkas omhoogduwen zodat de borst boven de schouders komt.
- Bij het duwen borstspieren aangespannen houden en schouderkoppen lager dan de borst. Armen niet helemaal uitstrekken.

Om dit alles te oefenen zul je waarschijnlijk wat terug moeten in gewicht in het begin. Maar je zult hier snel de vruchten van plukken!

Succes ermee!

Sportfood.nl zei:
Met het teveel meeduwen met je schouders train je de borst niet optimaal en je loopt een groter risico op schouder blessures.
Verder kunnen daardoor je voorste schouderkoppen buitenproportioneel groeien i.v.m. je borst.

Een aantal tips:

- Bij het laten zakken van de halter, de schouderbladen zoveel mogelijk naar elkaar toeknijpen. Dus echt het bankje inboren.
- Bij het omhoog duwen, de borstkas omhoogduwen zodat de borst boven de schouders komt.
- Bij het duwen borstspieren aangespannen houden en schouderkoppen lager dan de borst. Armen niet helemaal uitstrekken.

Om dit alles te oefenen zul je waarschijnlijk wat terug moeten in gewicht in het begin. Maar je zult hier snel de vruchten van plukken!

Succes ermee!

goeie uitleg;)

bladez zei:
In deze topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f127/welke-borst-oefening-heeft-voorkeur-dumbbell-press-69381/ , las ik dat sommigen teveel duwen met hun schouders. Nu werd dit mij ook wel eens verteld, vooral bij schuin duwen met losse halters.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen, of moet ik mij focussen op andere oefeningen?

Alvast bedankt.

De basis van borstspieren trainen blijft het bankdrukken. Dit zowel plat als schuin. het probleem van de schouders begrijp ik niet helemaal.Teveel duwen met je schouders. Dit betekent volgens mij dat je borstspieren niet genoeg ontwikkelt zijn en je dat compenseert met de schouders. Kan volgens mij geen kwaad. Als je hoger in gewicht gaat kan je je schouders niet eens gebruiken met omhoog duwen. Ik zal mij dan ook niet teveel zorgen maken. Is het dat je schouders teveel overtrained lijken te raken dan zou je de individuele oefeningen voor schouders aan moeten passen. ( lees minder sets en reps)

Ik laat sinds kort de stang op het borstbeen neer komen, dus net onder de tepels.
Eerst deed ik net boven de tepels en toen had ik altijd super last van schouders.
Dat heb ik toch een jaar lang gedaan :S en schoot nix op.
Vorige week voor het eerst de stang op borst been neer laten komen en het voelde echt super.
Geen schouder pijn.
Misschien ook een tip afkomstig van Kale

Demonsquad zei:
Ik laat sinds kort de stang op het borstbeen neer komen, dus net onder de tepels.
Eerst deed ik net boven de tepels en toen had ik altijd super last van schouders.
Dat heb ik toch een jaar lang gedaan :S en schoot nix op.
Vorige week voor het eerst de stang op borst been neer laten komen en het voelde echt super.
Geen schouder pijn.
Misschien ook een tip afkomstig van Kale

Zo behoor je ook te bankdrukken

Gewoon die stang lager op de borst leggen zoals reeds gezegt

Maar als je echt je borst wil trainen zou ik lekker gaan voor andere oefeningen bv Flyes, cable flyes, dumbbell press allemaal betere massa winners voor je borst in mijn optiek.

Bud Spencer zei:
Gewoon die stang lager op de borst leggen zoals reeds gezegt

Maar als je echt je borst wil trainen zou ik lekker gaan voor andere oefeningen bv Flyes, cable flyes, dumbbell press allemaal betere massa winners voor je borst in mijn optiek.
iedereen is anders

Misschien is het al gezegd, maar je kan het gewicht 20 kilogram verlagen, héél rustig en geconcentreerd de beweging uitoefenen, zodat de techniek goed is, dan pas naar een zwaarder gewicht gaan.

Om de techniek goed te beheersen kan je ook opdrukken, héél langzaam en vanuit de borst.:)

Karl029 zei:
Ik heb last van de achterkant van mijn schouders. Ik hoorde laatst dat ik mij schouders té veel meebeweeg tijdens het bankdrukken. Heeft dit misschien iets met elkaar te maken?

Na een lange periode van recup heb ik dat probleem achter de rug...
Probleem was dat m'n schoudergordel te zwak is, zo was het bij mij toch...

Sterker maken door die gekke rot cuff oefeningen, shrugs en oefeningen voor de achterste koppen hebben me ook geholpen..

Kijk zoals 3xl al aangaf in vorige topic, sommige mensen drukken van natuur al veel met schouders.
Dus als je borst achterloopt, zou ik zware fly-bewegingen doen!

Maar hoe wil je vanuit je schouders gaan drukken als je de stang op borstbeen naar beneden laat komen?
Hier hielp het echt enorm, ik had altijd zon pijn in schouders na het banken, en sinds ik de stang dus juist laat zakken voel ik mijn schouders niet meer.
denk dat dit het eerste is wat je moet gaan proberen :)
Het valt mij in de sportschool waar ik train echt op dat iedereen de stang te veel naar het kin toe laat zakken.
Zo heb ik het zelf ook aangeleerd.
Gelukkig heb ik sinds kort het licht gezien hehe.

Demonsquad zei:
Maar hoe wil je vanuit je schouders gaan drukken als je de stang op borstbeen naar beneden laat komen?
Hier hielp het echt enorm, ik had altijd zon pijn in schouders na het banken, en sinds ik de stang dus juist laat zakken voel ik mijn schouders niet meer.
denk dat dit het eerste is wat je moet gaan proberen :)
Het valt mij in de sportschool waar ik train echt op dat iedereen de stang te veel naar het kin toe laat zakken.
Zo heb ik het zelf ook aangeleerd.
Gelukkig heb ik sinds kort het licht gezien hehe.
Haha gast, ik gebruik de juiste techniek,zoals sportfood hem beschrijft,daar gaat het ook niet om.
Het heeft meer met genen te maken, sommige mensen duwen gewoon natuurlijk meer vanuit hun schouders.

als ik mijn stang laat zakken kom ik niet onder mijn tepels uit. wel is bankdrukken mijn sterkste onderdeel en is mijn borst de best ontwikkelde spier. kans is dus heel groot dat ik wel met de juiste techniek train?

PreludE zei:
als ik mijn stang laat zakken kom ik niet onder mijn tepels uit. wel is bankdrukken mijn sterkste onderdeel en is mijn borst de best ontwikkelde spier. kans is dus heel groot dat ik wel met de juiste techniek train?

kans is groot dat je schouders een keer blasten ;)

Terug
Naar boven