Fitness Seller

Teveel drukken met schouders bij bankduwen?

kheb zo van een video onthouden wanneer je bencht je eigenlijk mentaal alleen moet focussen op je borst.. als je dat doet zal je lichaam automatisch die spieren beginnen benutten tot het maximum.

Venetian zei:
kheb zo van een video onthouden wanneer je bencht je eigenlijk mentaal alleen moet focussen op je borst..

Voor zover ik weet is bankdrukken een compound oefening waarbij je moet proberen al de spieren die je gebruikt maximaal te activeren.

Bankdrukken met het idee de borst te isoleren is BS, daar heb je isolatie oefeningen voor.

Druk gewoon zoals je het sterkst ben en doe als je de borst wilt benadrukken oefeningen die daar meer op gericht zijn

Sportfood.nl zei:
Met het teveel meeduwen met je schouders train je de borst niet optimaal en je loopt een groter risico op schouder blessures.
Verder kunnen daardoor je voorste schouderkoppen buitenproportioneel groeien i.v.m. je borst.

Een aantal tips:

- Bij het laten zakken van de halter, de schouderbladen zoveel mogelijk naar elkaar toeknijpen. Dus echt het bankje inboren.....

Dat begint al bij het opzetten voor de lift. Trek je aan de stang iets omhoog en knijp je schouderbladen samen. Dan inderdaad, voeten goed planten. Lichte arch (niet bridgen, tenzij je een PL-er bent), borst naar de bar toe en dan gewicht uit de steun, laten zakken (niet naar de nek, maar naar onder de tepels), dan uitstoten (denk aan richting voeten drukken, niet richting hoofd), of beter stel je voor dat je jezelf weg duwt van de stang inplaats dat je de stang omhoog duwt (tip van Pavel). Hou je schouders laag (dus in de bank en richting voeten, niet je schouders ophalen richting hoofd).

Oefenen met laag gewicht en niet tot failure totdat je de techniek goed onder controle hebt. Daarna pas gewicht bijplaatsen.

Als ik de halter tot op mijn borst laat zakken, en dan weer omhoog duw heb ik de eerste 10 -15 cm. idd redelijke belasting op mijn schouderkoppen.

Laatst had ik zo'n noobie fitness maat als spotter, ik trok het dus niet meer dus kreeg hem op een laag tempo omhoog, begint ie terug te duwen, pffff meteen mad pijn in de zijkanten van mijn schouders en blokkeerde compleet... fijn zulke spotters :)

Terug
Naar boven