MuscleMeat

This lady want's to grow, trainingsplanning wijzigen and can use info

• Topic Starter Topic Starter
@ Danoontjepower
Met squatten en deadliften vet verbranden ??? Wel met veel (heel veel) herhalingen ja. Deze oefeningen zwaar doen met 10 herhalingen is geweldig voor krachttraining, maar niet om de grammetjes vet eraf te doen vliegen :p

@ Miss Combat
Top dat ze deze week een schema voor je gaan maken! Als je die straks post kunnen we er hier en daar nog wat aan bijschaven en dat moet het gewoon gaan lukken! Ook beter dat je nu een goeie whey te pakken hebt.
Dat je dikker lijkt te worden kan. Als je vet daar blijft zitten, maar je spieren die er onder liggen gaan groeien, word je vanzelf dikker voor het gezicht helaas. Geeft wel aan dat je sixpack wel lekker aan het groeien is geweest dan :p
Als je aan de cardio gaat val je inderdaad overal af, en je zal zien dan net op de plekken waar je het niet wil aan het begin :rolleyes: Is even afwachten hoe het uitpakt bij je, maar lokaal vet verminderen kan helaas alleen bij dhr. schumacher :D Cardio mag evt. ook op rustdagen ja. Het enige is (en dat is dan meteen ook waarom het vaak niet samen gaat met KT ) dat je als je veel aan cardio doet, je wel een deel van je spieren gaat verbranden uiteindelijk. Hierover kan je wel een hoop in de stickies vinden.

De achterliggende gedachte van cardio na kracht even in het kort;
Je lichaam heeft 2 anaerobe verbrandingssystemen en 1 aeroob verbrandingssysteem. Het aerobe systeem (betekend met lucht, anaeroob = zonder lucht) gaat je vetvoorraad aanspreken om je spieren te voeden met energie. Deze schakelt pas in na de andere 2 systemen. Je kan merken wanneer dit gebeurd als je moeilijker gaat ademen. Nu is het zo dat de anaerobe systemen vaak sneller en explosiever zijn (maar ook sneller "op") dus die wil je gebruiken voor de krachttraining. Als je daarna gaat cardio-en zit je meteen in je aerobe systeem, en dat is wat je wil omdat je dan meteen je vetvoorraden gaat aanspreken :cool:
Dit is hoe ik het heb begrepen tenminste.

Ik train ook laat trouwens en eet daarna voor het slapen gaan ook altijd nog iets. Wat ik doe is een whey shake na de training. Daarna neem ik gewoon een bak kwark (500 gram). Stevig genoeg voor je? :p. Trouwens een tip als je net als ik kwark niet weg te krijgen vind zonder iets erdoor.. ik gooi er altijd een schep whey doorheen, weet niet of aan je whey een smaakje zit maar ik krijg dan een soort bananenpudding wat nog goed voor je is ook :cool:

Maargoed. Je buikje wegwerken én spiermassa opbouwen gaat moeilijk worden. Je zal of eerst buikje weg moeten werken en naar wat je aangeeft vel over been worden, en daarna clean bulken en vechten voor elk kilootje spier. Of je gaat eerst spier kweken, gewoon goed en veel eten. De bikinitijd is nu toch een beetje over (helaas:p) dus dat je wat meer een buikje hebt is dan niet zo erg denk. Ook omdat als je meer spier hebt, je metabolisme verhoogd wordt en dus in rust meer vet verbrandt en over het algemeen sneller in vetpercentage kan minderen.

Als iemand dit kan aanvullen/verbeteren, be my guest! :D

Zoals je in mijn eerste verhaal heb gelezen aan het begin, heb ik heel veel cardio gedaan, 15 kilo eraf en inderdaad en zoals je ook aangaf ik heb ook veel spier verpest! Veel naar amoniak geroken, niet normaal! Daarom ben ik gaan afbouwen. Ik viel inderdaad overal af en buikje bleef, na 3 maanden geen resultaat meer te boeken zag ik geen nut meer door te gaan, mensen begonnen zich zorgen te maken zeg maar, zo dun werd ik in mijn gezicht vooral, maar at als 3 timmermannen!!! Op de cursus spraken ze over het creeeren van een nieuwe trainingsprikkel, het is bij mij niet aangekomen hoe dat te doen eigenlijk. Ik hoop dat te bereikn door over te schalen naar fitness. Nu de sportschool een maand dicht is geweest heb ik lekker zitten eten, dwanmatig gewoon, ik moest echt iedere anderhalf uur wel iets, allemaal gezond, en ben ruim 2 kilo aangekomen, dat had het lijf echt effe nodig denk ik en daarbij nam ik een glutamine kuurtje. Nu wil ik dus overschakelen op kracht. Daar was ik ik al enigzins mee begonnen en heb redelijke armen, maar na een maand alleen een beetje opdrukken af en toe, moet ik echt gaan knallen, want anders duurt het te lang er weer in te komen zeg maar. Het is gewoon heel moeilijk om een begin te maken, ik ben een leek op gebied van apparaten. Zeker met het maken van een schema. We vragen ons af met hoeveel herhalingen te beginnen op de sportschool, ik neem even de Vertical Row en Lat Pull als voorbeeld. Ik ben een beetje gaan uitproberen op een ander filiaal van ons en dacht aan bijvoorbeeld 3 maal 15 herhalingen 25 kg. Anderen zeggen weer van hoog naar laag te werken: setjes van 3 en dan telkens 5 kg eraf, dus 15 maal 30 kg, dan 15 maal 25 kg en dan 15 maal 20 kg. What is the difference? Dan komt de volgende fitnessmedewerkster en die zegt weer 3 zware setje van 3 maal 8 herhalingen met zelfde gewicht. Tja, zo komen we er nooit uit en dat is nog maar voor 2 machines, hahaha, tsja, het is een lady's gym, daar weten ze alles van cardio, maar kracht, niet zoveel, maar komt goed;):D:)

Het verhaal over het aerobe systeem enzo, dat zou ik even moeten googlen, ben er in mijn studie boek nog niets over tegen gekomen. Je spreekt over zonder lucht? ik niet helemaal begrijp, :D:D:D

Er moet inderdaad een manier zijn om je lichaam zo te stimuleren dat die alleen vet voorraden aanspreekt, volgens mij moet je dan koolhydraten schrappen en funtioneren op eiwitten een soortement van ketodieet. Ik heb hier kort iets over gelezen, dus weet er niets van eigenlijk. Moet ik ook eens googlen, maar ik ga eerst even nachtrust pakken! Ik ben anti dieet overigens! Een mens moet gewoon eten, dat je voeding aangepast moet worden, verdeeld of porties verkleinen, natuurlijk!

Trouwens het verhaal bulken en cutten heb ik ook nog niet helemaal 100% begrepen. Misschien kan je ernog wat over vertellen. Veel eten, dan weer weing eten ofzo? Wat laat je staan dan? Koolhydraten, vetten? Om de hoeveel weken? Vertel vertel!;)

Ja elke dag een shake en kwark eten na trainen gaat enorm vervelen, ik heb behoefte aan afwisseling en daarmee bedoel ik niet elke dag een ander snaakje kwark of shake. Er moeten meerder opties zijn. En dan geen eieren voor mij. Ik heb zoooooo een verschrikkelijke trek altijd niet normaal. :meal:Ik neem standaard een dadel na trainen. Verder at ik altijd fruit, maar dat schijnt weer niet goed te zijn ivm fructose, voorkeur gaat naar dextrose, heb ik begrepen. Boterhammetje pindakaas-light, dat is ook wel lekker. Muslireep, appeltje. Maar liefst: brood, rijstewafels of craquottes licht belegd, havermoutpapje, olijven....of is dat helemaal fout?????? De Orthomolucair Bioloog van de cursus advisseerde ook een dadel en malt bier..... mmmmmm, maar dat vult ook niet voldoende, hahha

Uiteindelijk komen we er wel uit. Weltrusten and thanx again:wave: jij ook Danoontjepower

Terug
Naar boven