AndroidHealthClinic

tijdens slaap duizeling

clawfinger

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Waardering
1.873
Lengte
1m68
Massa
74kg
de laatste tijd krijg ik aanvallen maar weet niet door wat of hoe:(
als ik bijv droom en dat mag zijn wat het wilt wordt ik in mijn droom duizelig en verlammen mijn spieren daardoor schiet ik wakker maar dat gevoel is nog niet weg, ik heb dan een raar gevoel in mijn borst (spieren) en ik ben dan nog duizelig. ik kan mijn niet bewegen en mijn mond trekt soms even scheef, wat heb ik gvd:( :(

Geen idee. Ik heb het ook wel eens.

Strange

Snurk je? Ben je overdag veel moe? Zweet je 's nachts heel erg?

hm... anders had het wel eens slaapapneu (je ademhaling stopt een aantal keer een aantal seconden, waardoor er tijdelijk zuurstofgebrek optreedt)kunnen zijn.
Anders een beknelde zenuw (of 2, 3...) of een beknelde ader?
Als je je er zorgen over maakt, zou ik ff naar de dokter gaan.

Zeker ff naar de dokter gaan ermee, naar mijn weet is dit niet echt normaal ofzo

de verschijnselen die je noemt zijn verschijnselen die zich ook voortdoen tijdens een paniekaanval ( een tijdsperiode waarbij de orthosympaticus zodanig overprikkeld is dat je de verschijnselen hiervan alszijnde negatief ervaart en veelal verkeerd intrepreteerd ); duizelig ( ten gevolge van hyperventilatie, ja kan ook tijdens je slaap! ), misselijk, pijn op borst, hartkloppingen, zweten, vluchtdrang, angst voor 'iets'. Je hebt dan een algemeen vaag en miserabel gevoel die kan varieren van de door jou genoemde symptonen totaan zeer intense angst waarbij het net lijkt alsof je aan het sterven bent ( deze gedachten voert je orthosympaticus naar een nog hogere activiteit waardoor je symptonen toenemen ) je geraakt in een zogenaamde vicueuze cirkel

Het kan zijn dat je meerdere van deze symptonen ervaart. Het kan zijn dat het iets anders is.

Mocht je meerdere van deze symptonen ervaren ga jezelf dan even te rade of je mogelijk last hebt van stress, en waardoor dit zou kunnen komen. Meestal krijg je last van stress zonder dat je dat had verwacht, en als je vervolgens beter na denkt over wat er zich afspeelt in je leven, valt alles op een rijtje.

Misschien kun je er wat mee,

zoniet beschouw het bericht dan als on-getypt!

Als je daadwerkelijk hebt wat ik bedoel ( paniekaanvallen-hyperventilatie ten gevolge van stress ) luister dan goed naar mij HET IS NIET GEVAARLIJK JE KUNT ER ZELFS NIET VAN FLAUWVALLEN,

deze gedachte brengt je ortho blabla..... direct naar een lager niveau! En dat verminderd je symptonen ook direct!

Laatst bewerkt:
had ooit gelezen dat je spieren tijdens slaap verlamd/ in slaap zijn.
dan kan het zijn dat jij wakker bent, maar je spieren nog wakker moeten worden als het ware.

die aanvallen weet ik niet ..

ff google:

'De verklaring zou zijn dat de hersenen gedurende de slaap de spieren verlammen om te voorkomen dat men lichamelijke actie onderneemt tijdens het dromen. ...'

Terug
Naar boven