AndroidHealthClinic

Timmermans (PvdA): samen tegen PVV

Goed lezen beginnerbb.. Mijn laatste zin.. Dat er dus een groep is die het voor de hele zooi verpest.. De PVV scheert daardoor alles over 1 kam..en dat uiteraard niet reeel..maar ik doel er op dat er dus een bepaalde groep zich schofterig gedraagt en we ons DAAR sterk tegen moeten maken.. Ik zie dat alleen niet gebeuren met de huidige linkse partijen..en ik denk dat velen dat hebben en daarom maar voor het uiterste kiezen..misschien niet slim en niet mijn keuze..maar ik begrijp dat wel..

Ik denk dat iedereen criminaliteit een halt toe wil roepen. Er zijn geen partijen links of rechts, die dit allemaal maar prima vinden.
Zeggen dat je je sterk wilt maken tegen criminaliteit is daarom een beetj een open deur intrappen.

Nou daar lijkt het wel op..anders was het allang stevig aangepakt en bestond de PVV niet. Maargoed..ik pak nog wel een deur.

Hoeft niet, als je subsidies geeft mag je daar voorwaarden aan koppelen. Hij verplicht ze niet, hij stelt alleen voorwaarden aan de subsidies.

Nu is het natuurlijk belachelijk dat hij daarbij de ene religie anders behandeld dan de andere, maar dat is typisch voor hem natuurlijk.

Voorwaarden stellen aan de subsidie die ingaan op zaken die niets met de doelstelling van de subsidie te maken hebben is politieke invloed en druk uitoefenen op organisaties... dat hoort niet, is ondemocratisch en staat gelijk aan staatsinterventie op grote schaal om het maatschappelijke leven te beinvloeden op gebieden waar die staatsinvloed niet thuis hoort.

Subsidies hebben een doel en op basis van dat doel en omtrent de rapportage, de aanvraag, het beheer en de uitgaven van het geld worden gesteld...eisen die een organisatie dwingen om een bepaald beleid te voeren inzake aspecten die niets met de subsidie te maken hebben is compleet waanzinnig.

De subsidie slaat op alles waar die organisatie zich mee bezig houdt. Logisch dat de betaler ook de bepaler is. Als je ergens in investeert dan heb je wat te zeggen, is bij alles zo. Als jij gaat investeren in een bedrijf dan wil je ook wat te zeggen hebben. Alleen een gek blijft geld pompen in iets waar hij het niet mee eens is.

De subsidie slaat op alles waar die organisatie zich mee bezig houdt. Logisch dat de betaler ook de bepaler is. Als je ergens in investeert dan heb je wat te zeggen, is bij alles zo. Als jij gaat investeren in een bedrijf dan wil je ook wat te zeggen hebben. Alleen een gek blijft geld pompen in iets waar hij het niet mee eens is.

Lijkt me toch zeer ongewenst, dat betekent dat de overheid de regels kan opstellen voor iedere organisatie waar geld naar toe vloeit. Overheid als dictatoriale eenheid die eenheidsworst wil afleveren. De wereld van de PVV.

Zoals hij het wil doen is het ongewenst. Ik ben tegen elke subsidiëring van elke religie en het toestaan van religie binnen een organisatie die subsidies krijgt. Wat dat betreft ben ik vrij communistisch ;)

Nee subsidie slaat helemaal niet op alles waar de organisatie zich mee bezig houdt...

Subsidies worden met een specifiek doel verstrekt en aangevraagd voor een specifiek doel....bijvoorbeeld een activiteit dat in overeenstemming is met de doelstelling van de subsidie.... en daarop mag je eisen stellen. Dat kan behoorlijk breed zijn, maar subsidies worden nooit verstrekt op basis van interne "bedrijfs"voering van een organisatie.

kortom...je krijg dus geen subsidie omdat je een organisatie bent zonder hoofddoekjes, maar omdat je een organisatie bent die zich inzet voor kunst en cultuur en bijvoorbeeld een concert, evenment, activiteit of opleiding wil organiseren.

Je mag als overheid geen eisen stellen aan aspecten die niets met de aanvraag te maken hebben of met het doel van de subsidie omdat daarmee anders de objectieve status van de overheid wordt geschonden. De overheid hoort namelijk objectief te zijn....

En je mag al helemaal geen eisen stellen die de Nederlandse wet proberen te omzeilen.

Subsidies zijn ook geen investeringen...die twee woorden kunnen absoluut niet door elkaar gebruikt worden... Subsidies worden verstrekt zonder dat economisch belang voor de hand ligt....als er wel economisch belang voor de hand ligt dan heet het een investeringspremie. Dat zijn twee echt heel erg verschillende zaken.

Een subsidie heeft dus per definitie geen direct winstoogmerk en een investering wel. De reden dat wij subsidies toekennen is omdat economisch gewin en potentieel juist ontbreekt terwijl het wel van belang is dat iets aanwezig is in de samenleving of omdat diensten anders te duur worden en onbetaalbaar worden voor het publiek....en dus ontoegankelijk

Als bevolking dit soort acties van politieke partijen, links of rechts, oogluikend toestaan dan st\at de deur open voor willekeur en overheidsinterventie in het maatschappelijke leven. Dat wil dus zeggen dat politieke partijen indirect hun wil kunnen opleggen inde maatschappij...niet op basis van regels en wetten, maar op basis van druk en invloed. Dat is, zoals ik al aangaf, ondemocratisch, ondermijnt de rechtsstaat en komt simpelweg neer op de eerste stap naar een samenleving waar de politiek het volledige maatschappelijke en sociale leven wil controleren...in andere woorden een dictatuur.

Dit soort praktijken verwacht je in de SU, je verwacht het in Cuba, in Iran...maar dit soort praktijken horen absoluut niet thuis in een moderne democratische rechtsstaat...gevaarlijk en walgelijk en dit soort gedachtengoed vormt een heel ernstige bedreiging voor onze samenleving.

Laatst bewerkt:
Dat is discutabel, iedereen heeft een andere opinie over waar subsidies naartoe moeten gaan en in welke mate de overheid daar voorwaarden aan mag koppelen. Als links-liberaal zal jij verdedigen dat de overheid zich helemaal niet bemoeit, terwijl een politicus die vindt dat de overheid de touwtjes steviger in handen moet houden daar weer helemaal anders over denkt...

Dat is discutabel, iedereen heeft een andere opinie over waar subsidies naartoe moeten gaan en in welke mate de overheid daar voorwaarden aan mag koppelen. Als links-liberaal zal jij verdedigen dat de overheid zich helemaal niet bemoeit, terwijl een politicus die vindt dat de overheid de touwtjes steviger in handen moet houden daar weer helemaal anders over denkt...

Dat is in ieder geval geen rechts-liberale houding. Wilders wil zelf ook de overheid doen afslanken maar dat wordt wat lastig als je strakke controle en invloed wil gaan uitoefenen op organisaties die je steunt. Of je moet natuurlijk gewoon alle overheidssteun willen stoppen en denken dat de vrije markt alles wel oplost. Gaat toch ook al zo lekker op de energiemarkt en de zorgsector. Grootste faal ooit om die sectoren als vrije marktsector te zien.

Dat is precies mijn punt...alleen politici die vinden dat de politiek direct invloed moet hebben op het maatschappelijke en sociale leven van burges en particuliere instanties en die HUN politieke mening willen afdwingen en opleggen aan onafhankelijke partijen en dus ondemocratisch en neigen naar dictatuur zullen beargumenteren dat de overheid de touwtjes op deze manier stevig in handen moeten houden.

Want dat is exact wat het is...

Je gebruikt een middel dat bedoeld is voor een specifiek doel ter maatschappelijk nut om ANDERE politieke overtuigingen op te dringen en af te dwingen.

Kortom: het zou hetzelfde zijn als de SGP stelt dat allen subsidie verstrekt mag worden aan organisaties die niet verbieden dat vrouwen onderdeel van het bestuur uitmaken.

Dat politiek een directe invloed heeft op het maatschappelijke en sociale leven is niet zo vreemd toch? :D

In elk geval kan de politiek zeker sturen of een samenleving meer of minder religieus zal worden. De afgelopen jaren hebben ze aangestuurd op een meer religieuze samenleving. Ik zou graag het omgekeerde zien. Dus ik vind niet dat er nog subsidies naar religies of de ondersteuning ervan moet gaan.

Het enige wat ik Wilders verwijt is dat ie onderscheid maakt tussen religies, maar gezien zijn standpunt tegenover de islam is dit bijna een logisch gevolg.

Dat het een logisch gevolg is, hoeft niet te betekenen dat we zijn vreemde ideeën over het runnen van een land zomaar oogluikend toe moeten laten, of niet tegen op moeten spreken.

Zelf ben ik niet tegen meer invloed van de overheid op de maatschappij. Maar dan enkel in bepaalde sectoren en dan enkel via regel-/wetgeving.

Maar goed...back on topic. Je kan niet uitsluiten dat er idioten het land binnen komen....er worden er nl ook dagelijks een flink aantal hier geboren....

Ik geef vaak trainingen aan jongeren in Rotterdam...daar zitten heel wat meerderjarige autochtone jongeren in die het alfabet niet kennen....serieus...ze moeten documenten op postcode sorteren en dan moet ik dus het alfabet voor een stelletje 17 tot 21 jarigen op het bord schrijven omdat ze het niet uit hun hoofd kennen...serieus...no joke! Van de oorspronkelijk in Nederland geboren bevolking heeft meer dan een kwart moeite met lezen en schrijven. Dat wil niet zeggen dat ze geen waardevolle bijdrage kunnen of willen leveren aan de maatschappij....en hetzelfde geldt voor allochtonen.

Let wel dat je zelf stelt dat ze in iedergeval wel integreren en om hulp vragen....zou het dus onwil van ze zijn dat ze de taal nog niet machtig zijn? Of misschien moeten we het beter toegankelijk maken dat ze onderwijs kunnen krijgen en ondertussen in hun levensonderhoud kunnen voorzien?

So wie so zijn er ook heel veel mensen met een universitaire opleiding die in het land van herkomst leidinggevende functies hebben gehad, doctoraten hebben behaald etc...die we hier gewoon laten schoonmaken. Simpelweg omdat we alles en iedereen graag oevr een kam scheren en geen idee hebben van hoe we een gigantisch potentieel aan arbeidskracht kunnen inzetten in ons voordeel omdat we ze niet als mensen maar als allochtonen zien die hier hun hand willen ophouden.

Ik ken meer allochtonenen die drie vier k*t baantjes hebben omdat ze graag verder willen komen in de maatschappij dan Nederlanders die zich inzetten om hun positie te verbeteren. Ik ken meer autochtonen die uitkering trekken omdat het makkelijker is dan allochtonen.

Dta wil dus zeggen dat er een wereld van verschil zit tussen jouw en mijn ervaringen met allochtonen. Misschien dat nuance dan wat belangrijker is dan het volgen van de makkelijkste weg: uitzetten en stoppen?

Even terugpakken op een eerdere reactie van je. Uit een onderzoek gepubliceerd uit 2005 komt het volgende:

Herkomst, geslacht, leeftijd en diplomabezit zijn de belangrijkste factoren die bepalen of iemand wel of niet bij criminaliteit betrokken raakt. Dat blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van het onderzoeksinstituut WODC en het CBS.
Het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) hebben in opdracht van het ministerie van Justitie onderzoek gedaan naar de kenmerken van mensen die door de politie als verdachten zijn geregistreerd.

Uit het onderzoek komen de volgende conclusies naar voren:
  • De politie registreerde in 2002 een klein gedeelte van de bevolking als verdachte, namelijk 1,2%. Gekeken naar afkomst, blijkt dat 0,9% van de autochtone bevolking en 2,2% van de allochtone bevolking verdachte is. Het aandeel allochtonen onder de verdachten is daarmee ruim twee keer zo groot als hun aandeel in de totale Nederlandse bevolking. Vooral de niet-westerse allochtonen zijn oververtegenwoordigd.
  • Dominicaanse en Antilliaanse groepen hadden relatief de hoogste percentages verdachten met 5,9% en 5,6%. Japanners werden met 0,6% naar verhouding het minst als verdachte geregistreerd.
  • In absolute aantallen bestaat de grootste groep verdachten uit autochtone Nederlanders (ruim 100.000 verdachten), gevolgd door de Marokkanen en de Surinamers (elk ruim 10.000), de Turken (7.500) en de Antillianen (6.600).
  • Behalve herkomst blijken geslacht, leeftijd en diplomabezit kenmerkend te zijn. Van mannen en jongeren was al bekend dat zij vaker tot de verdachten van misdrijven behoren. Daarnaast worden jongeren zonder diploma bijna 2,5 keer zo vaak verdacht van een misdrijf dan jongeren met diploma.

Na is dit misschien niet Wilders specifiek, maar dit geeft toch wel aan dat allochtonen veel vaker de fout ingaan dan Nederlanders. Dit verdiend toch aandacht lijkt me? Het onderzoek ik uit 2005, al weer 5 jaar oud maar volgens mij heeft dit kabinet er weinig mee gedaan?

Laatst bewerkt:
Even terugpakken op een eerdere reactie van je. Uit een onderzoek gepubliceerd uit 2005 komt het volgende:

Na is dit misschien niet Wilders specifiek, maar dit geeft toch wel aan dat allochtonen veel vaker de fout ingaan dan Nederlanders. Dit verdiend toch aandacht lijkt me? Het onderzoek ik uit 2005, al weer 5 jaar oud maar volgens mij heeft dit kabinet er weinig mee gedaan?

Kan jij mij hier de definitie geven van allochtoon die in deze studie is gebruikt?

Want het CBS hanteert namelijk als definitie van allochtoon iemand waarvan tenminste een ouder in het buitenland geboren is. Dat wil dus zeggen dat een groot gedeelte van deze groep gewoon in Nederland geboren kan zijn en dus feitelijk de Nederlandse nationaliteit heeft en niet als crimineel hier is binnengelaten.

Kan jij mij hier de definitie geven van allochtoon die in deze studie is gebruikt?

Want het CBS hanteert namelijk als definitie van allochtoon iemand waarvan tenminste een ouder in het buitenland geboren is. Dat wil dus zeggen dat een groot gedeelte van deze groep gewoon in Nederland geboren kan zijn en dus feitelijk de Nederlandse nationaliteit heeft en niet als crimineel hier is binnengelaten.
Helaas wel zo opgevoed/gevormd door falende ouders en soft wanbeleid...

Dat geboren zijn is voor mij in elk geval weinig relevant in de problematiek rondom ontspoorde jongeren en criminaliteit. Er zijn hier immigranten die beter geïntegreerd zijn dan allochtonen die hier geboren zijn en hier al tig jaar wonen. Helaas is het vaak dezelfde groep waar het misgaat... Komt ervan als je de economische immigratie in eerdere tijden niet laat komen uit meerdere landen. De centrum-linkse politiek heeft dus gefaald in het diversifiëren van de immigratie in afgelopen decennia, en nu zitten we met de gebakken peren ;)

Dat geboren zijn is voor mij in elk geval weinig relevant in de problematiek rondom ontspoorde jongeren en criminaliteit. Er zijn hier immigranten die beter geïntegreerd zijn dan allochtonen die hier geboren zijn en hier al tig jaar wonen. Helaas is het vaak dezelfde groep waar het misgaat... Komt ervan als je de economische immigratie in eerdere tijden niet laat komen uit meerdere landen. De centrum-linkse politiek heeft dus gefaald in het diversifiëren van de immigratie in afgelopen decennia, en nu zitten we met de gebakken peren ;)

Misschien in Belgie,

Hier hebben we altijd een centrum of centrum rechtse colatie gehad soms doorkruist door iets linksigs. Dus je kan links niet de schuld geven van een falend integratie beleid...rechts heeft nou ook zeker niet direct zijn steentje bijgedragen en het compleet onzinnig om de problematiek op een politieke stroming af te schuiven.

Links of rechts gaat alleen maar over de manier waarop je zaken aanpakt en niet dat je ze aanpakt. En ik denk dat we veilig aan kunnen concluderen dat de gevestigde politiek...centrumlinks of centrumrechts geen enkele structurele oplossing heeft weten in te zetten.

Wat in deze discussie dus heel relevant is is of het gaat om immigranten of om Nederlandse staatsburgers. Immigranten kan je uitzetten en staatsburgers niet.

Ik zie mensen die in Nederland geboren zijn niet als allochtoon, maar als Nederlander....en dat is dus ook hoe je de oplossing moet insteken.

Elke dode is er één te veel natuurlijk, maar ik hoop niet voor je dat je mijn post serieus nam.
Een politieke dode zal ons land alleen maar verder in verval brengen, iets wat ik niet ambieer.

Maar alsnog vind ik de PVV stemmers wel het ergste carcinoom der Nederlanden.

Een PVV stemmer houdt zich niet bezig met rechtsethisch geneuzel, maar kijkt naar de praktijk.

Iedereen hier doet zich zo slim door met argumenten te strooien met een dusdanig abstractie-niveau dat het tegelijk alles en niets inhoudt.

Ik vind dat eenieder veilig op straat moet kunnen lopen, waar hij of zij maar wilt. Bepaalde "bevolkingsgroepen" zijn het daar niet mee eens en bedreigen onze veiligheid. Niet allemaal, maar wel verdacht veel is mijn conclusie.

Iemand die dat niet ziet moet zijn dochter maar eens alleen naar een Marokkaanse buurt sturen. Eens kijken hoe zijn zienswijze zich daarna aanpast!

Daar ben ik tegen en daarom stem ik PVV. Niet omdat ik in Wilders geloof, maar om duidelijk te maken dat wij Nederlanders het verderf van de multiculturele samenleving zat zijn. Dat is geen haat of discriminatie, maar realisme gebaseerd op ervaringen in de praktijk. Eenieder die dat ontkent kan zich scharen pas onder het ergste soort Nederlanders.

Beginnerbb: ik hoop dat je vandaag nog even om geen enkele reden in elkaar geslagen wordt door een groep Marokkanen, misschien kunnen we daarna eens praten hoe Nederland er werkelijk voorstaat...

Ik ben ooit (ja toen ik dronken en enorm ecto was, ik bedoel e-cred je weet tog) in elkaar geslagen door wat Marokkaanse ter***lijers, sindsdien wist ik gewoon zeker dat het land naar de verdoemenis zou gaan.

Niets dan de waarheid! Probeer bovenstaande argumenten maar eens met Linkse ideologie goed te praten.

Een PVV stemmer houdt zich niet bezig met rechtsethisch geneuzel, maar kijkt naar de praktijk.
En welke praktijk is dat? Iedereen ziet blijkbaar een andere praktijk.

Iedereen hier doet zich zo slim door met argumenten te strooien met een dusdanig abstractie-niveau dat het tegelijk alles en niets inhoudt.
Net als dit dus, want zie niet in hoe dit bijdraagt aan de discussie.
Of was dit geen argument.
Ik vind dat eenieder veilig op straat moet kunnen lopen, waar hij of zij maar wilt. Bepaalde "bevolkingsgroepen" zijn het daar niet mee eens en bedreigen onze veiligheid. Niet allemaal, maar wel verdacht veel is mijn conclusie.
Ook ik vind dat eenieder veilig op straat moet kunnen lopen. Dat de mensen die zorgen voor onveiligheid dienen te worden aangepakt lijkt me evident. Maar ik zie wel in dat eenieder verantwoordelijk is voor zijn eigen daden, en niet dat iedereen uit een bepaalde bevolkingsgroep verantwoordelijk is voor een minderheid van die groep. Een nuance die de PVV en veel van hun steun mist.

Iemand die dat niet ziet moet zijn dochter maar eens alleen naar een Marokkaanse buurt sturen. Eens kijken hoe zijn zienswijze zich daarna aanpast!
Dus als jouw dochter in de problemen komt in een "marokkaanse buurt" dan schuif je dit af op die gehele bevolkingsgroep? Je ageert niet tegen die specifieke personen die ervoor hebben gezorgd dat jouw dochter in de problemen is geraakt? Is dit nou logisch vind je?
En wat nou als jouw dochter door een "autochtone wijk" loopt en in de problemen raakt? Wat dan? Of kan je dat nog niet bevatten?

Daar ben ik tegen en daarom stem ik PVV. Niet omdat ik in Wilders geloof, maar om duidelijk te maken dat wij Nederlanders het verderf van de multiculturele samenleving zat zijn. Dat is geen haat of discriminatie, maar realisme gebaseerd op ervaringen in de praktijk. Eenieder die dat ontkent kan zich scharen pas onder het ergste soort Nederlanders.
"realisme gebaseerd op ervaringen in de praktijk". Realisme geboren uit anekdotes en jouw eigen beperkte leefwereld dus. Anekdotes die waarschijnlijk afkomstig zjin van mensen die in hetzelfde milieu leven als jij, die in dezelfde omgeving opgegroeid zijn, want dit zijn meestal de mensen waar je veel mee omgaat. Ik merk ook dat ik veel omga met mensen die dezelfde politieke voorkeur hebben. Als je daar het "realisme" vandaan moet halen. Hoe realistisch denk je dan dat je visie eigenlijk is?

Beginnerbb: ik hoop dat je vandaag nog even om geen enkele reden in elkaar geslagen wordt door een groep Marokkanen, misschien kunnen we daarna eens praten hoe Nederland er werkelijk voorstaat...
Ik ben zelf opgegroeid in een wijk met een hoog percentage marokkanen. Ik woon nu in een wijk met geloof ik 69% allochtonen.
Vroeger heb ik vaak genoeg problemen gehad met zowel marokkanen als Nederlanders. Maar gelukkig zegt de ratio in mij dat ik die individuen als zodanig moet benaderen en mij niet moet inlaten met stagmatiseren en discriminatie.
Tegenwoordig heb ik nooit meer problemen "op straat", en dat wil ik graag zou houden. Beetje een rare wens ook die je hier uitspreekt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven