Colorants
Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 14%
Hey BB’ers,
Sinds een maand of 6 ben ik fanatiek sportschoolbezoeker, mijn streven is 3x per week. Wou het altijd al, dit jaar eindelijk daad bij woord gevoegd. Ik ben van oorsprong erg tenger, ecto dus helaas, en heb er altijd een lakse voeding op nagehouden (niet ontbijten, tussen de middag vrijwel niets eten). Nu ik serieus met sporten bezig ben kan dat natuurlijk niet meer, dus ik ben het internet opgedoken en ben het een en ander gaan lezen over spieren, oefeningen en uiteraard voeding. Afgaande op de informatie die ik heb opgedaan, heb ik het onderstaande voedings- en trainingschema gemaakt. Mijn doel is massa opbouwen.
Voeding:
Ochtend (09:00-12:00)
4 bruine boterhammen met vleeswaren
Kom (ca 0.35l) yoghurt
0.5l water
Middag (12:00-15:00)
Paar handjes ongezouten nootjes
0.5l water
Namiddag (15:00-18:00)
Kom (ca 0.35l) yoghurt
0.5l water
Avond (18:00-20:00)
Avondeten, wat de pot schaft
500g magere kwark
0.5l water
Avond (20:00-0:00)
500g magere kwark
0.5l water
Dit is natuurlijk een vast patroon, onvoorziene dingen (zoals ijs, handjes chips, koekjes, junkfood) heb ik achterwege gelaten, omdat ik die niet op vaste tijdstippen nuttig. Echter krijg ik elke dag wel wat van dit soort voedsel binnen. ‘Gezond’ is het natuurlijk niet, maar om aan te komen eet ik in principe alles wat ik tegenkom of waar ik zin in heb. Daarnaast neem ik zo nu en dan een shake in de sportschool.
Training:
Maandag: borst + biceps + buik
Dinsdag: rust
Woensdag: schouders + benen
Donderdag: rust
Vrijdag: rug + triceps + buik
Zaterdag: rust
Zondag: rust
Borst:
Benchpress
Incline benchpress
Dumbbell Pullover
Fly’s/Flies
Biceps:
Incline dumbbell curls
Incline dumbbell hammer curls
Buik:
Crunch
Reverse crunch
Bicycles
Schouders:
Lateral raise
Arnold press
Military press
Benen:
Front lunges
Leg extensions
Legpress
Leg curl
Rug:
Pull down
Neck pull down
Body lifts
Triceps:
Cable pushdowns
Lying curls
Ik wil op korte termijn squats en deadlifts in het schema verwerken, aangezien die mogen niet missen als ik dat zo lees hier. Sqautrek is overigens aanwezig in de sportschool.
Cijfertjes
Onderstaande cijfers dateren niet vanaf mijn beginperiode, ik ben dit pas sinds midden maart beginnen bij te houden.
13-03-2010
Gewicht: 60.4kg
Vet-%: 6.1
Vet-Massa: 3.7kg
Vetvrije Massa: 56.7kg
27-03-2010
Gewicht: 63.4kg
Vet-%: 6.6
Vet-Massa: 4.2kg
Vetvrije Massa: 59.2kg
26-05-2010
Gewicht: 68.1kg
Vet-%: 9.3
Vet-Massa: 6.3kg
Vetvrije Massa: 61.8kg
08-07-2010
Gewicht: 71.7kg
Vet-%: 11.3
Vet-Massa: 8.1
Vetvrije Massa: 63.6kg
Nu ik 6 maanden heb getrained, wou ik voor mezelf toch eens de balans opmaken. Tuurlijk, verschil is er vergeleken met een half jaar terug, maar voor mijn gevoel moet er veel en veel meer uit te halen zijn. Schort het aan mijn voeding, mijn schema of beide? Alvast bedankt voor de hulp!
Sinds een maand of 6 ben ik fanatiek sportschoolbezoeker, mijn streven is 3x per week. Wou het altijd al, dit jaar eindelijk daad bij woord gevoegd. Ik ben van oorsprong erg tenger, ecto dus helaas, en heb er altijd een lakse voeding op nagehouden (niet ontbijten, tussen de middag vrijwel niets eten). Nu ik serieus met sporten bezig ben kan dat natuurlijk niet meer, dus ik ben het internet opgedoken en ben het een en ander gaan lezen over spieren, oefeningen en uiteraard voeding. Afgaande op de informatie die ik heb opgedaan, heb ik het onderstaande voedings- en trainingschema gemaakt. Mijn doel is massa opbouwen.
Voeding:
Ochtend (09:00-12:00)
Kom (ca 0.35l) yoghurt
0.5l water
Middag (12:00-15:00)
0.5l water
Namiddag (15:00-18:00)
Kom (ca 0.35l) yoghurt
0.5l water
Avond (18:00-20:00)
Avondeten, wat de pot schaft
500g magere kwark
0.5l water
Avond (20:00-0:00)
500g magere kwark
0.5l water
Dit is natuurlijk een vast patroon, onvoorziene dingen (zoals ijs, handjes chips, koekjes, junkfood) heb ik achterwege gelaten, omdat ik die niet op vaste tijdstippen nuttig. Echter krijg ik elke dag wel wat van dit soort voedsel binnen. ‘Gezond’ is het natuurlijk niet, maar om aan te komen eet ik in principe alles wat ik tegenkom of waar ik zin in heb. Daarnaast neem ik zo nu en dan een shake in de sportschool.
Training:
Maandag: borst + biceps + buik
Dinsdag: rust
Woensdag: schouders + benen
Donderdag: rust
Vrijdag: rug + triceps + buik
Zaterdag: rust
Zondag: rust
Borst:
Benchpress
Incline benchpress
Dumbbell Pullover
Fly’s/Flies
Biceps:
Incline dumbbell curls
Incline dumbbell hammer curls
Buik:
Crunch
Reverse crunch
Bicycles
Schouders:
Lateral raise
Arnold press
Military press
Benen:
Front lunges
Leg extensions
Legpress
Leg curl
Rug:
Pull down
Neck pull down
Body lifts
Triceps:
Cable pushdowns
Lying curls
Ik wil op korte termijn squats en deadlifts in het schema verwerken, aangezien die mogen niet missen als ik dat zo lees hier. Sqautrek is overigens aanwezig in de sportschool.
Cijfertjes
Onderstaande cijfers dateren niet vanaf mijn beginperiode, ik ben dit pas sinds midden maart beginnen bij te houden.
13-03-2010
Gewicht: 60.4kg
Vet-%: 6.1
Vet-Massa: 3.7kg
Vetvrije Massa: 56.7kg
27-03-2010
Gewicht: 63.4kg
Vet-%: 6.6
Vet-Massa: 4.2kg
Vetvrije Massa: 59.2kg
26-05-2010
Gewicht: 68.1kg
Vet-%: 9.3
Vet-Massa: 6.3kg
Vetvrije Massa: 61.8kg
08-07-2010
Gewicht: 71.7kg
Vet-%: 11.3
Vet-Massa: 8.1
Vetvrije Massa: 63.6kg
Nu ik 6 maanden heb getrained, wou ik voor mezelf toch eens de balans opmaken. Tuurlijk, verschil is er vergeleken met een half jaar terug, maar voor mijn gevoel moet er veel en veel meer uit te halen zijn. Schort het aan mijn voeding, mijn schema of beide? Alvast bedankt voor de hulp!