MuscleMeat

Tips verzuren bij Mountainbiken

Maryton

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m77
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Sinds ik mijn benen intensief train, heb ik enorm last van verzuurde benen tijdens het mountainbike. Iemand mss tips ? Aantal sets/herhalingen veranderen? ik doe nu 10-8-6-6. Ervoor had ik minder last het is wel normaal als je benen verzuren maar nu ist erger:)

wanneer train je je benen en wanneer mountainbike je?

Idd. wanneer train je je benen (en hoevaak?) en wanneer fiets je?

• Topic Starter Topic Starter
Dinsdag train ik benen , zondag fiets ik

---------- Toegevoegd om 15:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:11 ----------

4 oefeningen

mtb is in mijn ogen ook krachttraining, als ik een rit gedaan heb in de Ardennen hebben mijn benen 2 dagen recup nodig. Mischien benen iets minder zwaar trainen?
En goed eten/drinken natuurlijk!

Als je dinsdag traint dan heb je genoeg dagen om te herstellen wat betreft je benen. :scratch: Zit je voeding wel goed en neem je genoeg rust?

En wanneer train je rug (deadlift) ?

ja want als je het goed doet (DL) zul je die hams ook wel goed voelen :o

Maandag: borst +biceps
Dinsdag: benen+buik
Donderdag: Rug+ voorarmen+trapz
Zaterdag: Schouders+triceps

Ja , voeding zit goed:) maar ben wel het cutten nu. Misschien komt het ook door de extra cardio die ik na mn kracht training doe?:)30-45 min Crosstrainer/fietsen

Zondag ga je fietsen en dinsdag al benen trainen? Vind dat erg snel achter elkaar.

Maandag: borst +biceps
Dinsdag: benen+buik
Donderdag: Rug+ voorarmen+trapz
Zaterdag: Schouders+triceps

Ja , voeding zit goed:) maar ben wel het cutten nu. Misschien komt het ook door de extra cardio die ik na mn kracht training doe?:)30-45 min Crosstrainer/fietsen

dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. ;)

ik mtb ook 2 maal per week en doe 2 maal full body training incl benen (squat)... kreeg als advies om dag na mtb of krachttraining beetje los te fietsen ... loop ook nog 2 maal per week , en heb niet echt veel last van verzuring ...

ik mtb ook 2 maal per week en doe 2 maal full body training incl benen (squat)... kreeg als advies om dag na mtb of krachttraining beetje los te fietsen ... loop ook nog 2 maal per week , en heb niet echt veel last van verzuring ...

Ga ik eens proberen +1

Een sportdrank tijdens mtb zou ook redelijk wat helpen . Zeker tegen krampen weet ik uit ervaring .

Gebruik ik maar wel een goedkope van de aldi? doet dat iets:)?

Sinds ik aan het cutten ben fiets en loop ik ook veel, ik ben super veel massa op mijn benen verloren :(

Ik heb eerlijk gezegd hetzelfde.
Sinds ik weer ben gaan trainen en dus ook mijn benen doe, ben ik ook minder met het mountainbiken.
Ik ben ook nog zoekende, maar ik denk dat ik meer herhalingen met minder gewicht ga proberen

ja het is spijtig , kweet niet echt hoe ik mn fiets prestaties kan verbeteren:) kheb vroeger wedstrijden gerede mountainbike toen had ik nooit problemen. Nu ik gestopt ben en krachttraining doe , zijn mijn benen beejte ****ed

Ik heb eerlijk gezegd hetzelfde.
Sinds ik weer ben gaan trainen en dus ook mijn benen doe, ben ik ook minder met het mountainbiken.
Ik ben ook nog zoekende, maar ik denk dat ik meer herhalingen met minder gewicht ga proberen

Heb je al op internet gekeken?

Heb uit belangstelling met Google gezocht op de termen "krachttraining en mountainbike". Krijg daar al wat hits mee.

Op 1 site spreken ze trouwens ook over meer herhalingen met minder gewicht. Zat je al in de goeie richting :).

Terug
Naar boven