Fitness Seller

Tips voor Afvallen

Hasert

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Ik zal me even voorstellen,
Mijn naam is Jeffrey
Ik ben 17 jaar,en ik kom uit Gelderland.
Sinds een aantal dagen ben ik lid van dit forum,en ik zou graag wat informatie en tips ontvangen.

Mijn probleem is ik heb iets overgewicht.

Ik heb een paar dagen geleden een lichaamscomposite analyzer begaan.

Lichaamstype Standaard
Geslacht Man
Leeftijd 17
Lengte 1.71 CM
Gewicht 76.7
BMI 28.2
BMR 8335 KJ
1992 kcal
Weerstand 489 Ohm
Vet-% 23.4%
Vet-massa 18.0 Kg
Vetvrijemassa 58.7 Kg
Lichaamsvocht 43.0 Kg

In principe eet ik niet veel vet spul(meer)
Hiervoor at ik eigenlijk meer vet spul dan ''gezond'' groente/fruit.

Ik train nu ongeveer 5 keer per week,bij een sportschool bij mij in de buurt.

Heeft iemand voor mij tips,kwa cardio oefeningen/kracht trainingen/voeding.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey

Hoe zien je eet- en trainschema's eruit?

• Topic Starter Topic Starter
Mijn schema:

Cardio - Fiets
Cardio - loopband
Cardio - Roei-apparaat
Bovenbenen - TG Leg Press
Borst - TG Chest press,Wide Grip
Bovenrug - TG Vertical traction width
Bovenrug - TG Low row
Biceps - TG Arm curl
Triceps - TG Arm extension
Onderrug - TG Lower back
Buik - TG Abdominal crunch
Buik - TG Rotary torso

Laatst bewerkt:
Heeft iemand voor mij een goede voedings-schema?

Lees de sticky's... Dan weet je meteen alles.

Je kan veel beter zelf een schema maken, dan ben je ook bewust met je voedsel bezig. Sowieso is een voedingsschema compleet afhankelijk van jouw lichaam, levensstijl, trainingsschema, conditie etc. etc. etc. etc.

Je bent in ieder geval op de goede weg met sporten!

oke bedankt voor de informatie

Een paar dingen, doe je cardio na je Krachttraining. En ga trainen met losse gewichten! Tenminste, als ik het goed heb zijn dit apparaten. Losse gewichten spreken de spieren veel meer aan!

Als je je hele lichaam op 1 dag wilt trainen, gebruik dan een Rippetoe schema (zoek maar even op) Wil je meerdere oefeningen doen voor een spiergroep, ga dan de spieren opdelen. Dus ene dag Borst-Triceps, volgende dag Rug-Biceps.

Daarnaast vergeet je schouders en triceps te trainen! ;)

Hoe zit het met de spiermassa die ik opbouw,als ik die meer opbouw dan afval,kom ik juist aan op gewicht of klopt dit niet?

en meestal deed ik eerst 45-60 min cardio daarna kracht,maar zal het eens andersom uit proberen :)

Iemand antwoord op mn bovenstaande vraag misschien??

Je hoeft niet alles te vragen. Lees eens wat topics of een boek door en je komt er van zelf achter.

Je hoeft niet op je gewicht te letten, wat je ziet in de spiegel en je vetpercentage zijn veel belangrijker. en aankomen in spieren en tegerlijkertijd afvallen word erg moeilijk.

Dus kies 1 van de 2.

Toch wel een beetje vreemd: je traint, zeg je, 5x per week. Doe je 5 keer per week hetzelfde schema? Ik ken de beginnersschema's vrij goed, maar ik zou nooit adviseren om dag in, dag uit hetzelfde schema te volgen.

Daarnaast is het nut van cardio om af te vallen beperkt, m.i. is het voornamelijk conditie-opbouw met als resultaat verbetering van de bloedsomloop en de hartfunctie (niet onbelangrijk, maar overschat als gewichtsverliezer).

Paar tips:
- Hardlopers zijn doodlopers: 5x per week in het begin houdt haast niemand vol en velen haken al snel af. Begin gewoon 3x per week en doe het dan goed.
- Je kunt al heel snel na het beginnersschema om een ander schema vragen. Train je lichaam gedurende de week ipv. alles elke avond. Veel mensen blijven 'voor eeuwig' doortrainen met hun beginnersschema
- Vraag in dit nieuwe schema of je de cardio na de krachttraining kunt doen. Dan begin je alleen met 10 minuutjes opwarmen en daarna aan de apparaten. Dumbbells zijn beter, maar dat kan later ivm. met initiele krachtopbouw en stabiliteit. Techniek is belangrijk. Meteen goede reden om over anderhalve maand weer een nieuw schema te vragen waarin je apparaten verwisselt met losse gewichten. Laat je wel goed begeleiden de eerste paar keer.
- Voeding is ook zeer belangrijk. Stop o.a. met geraffineerde suikers (ook in je thee/koffie en cola) en eet vaker minder. Veel water drinken ook, minimaal 2 liter, liefst meer.
- Die zogenaamde lichaamscomposite analyzers of vetpercentagemeters zijn leuk, maar vertrouw ze niet blindelings. Vaak wordt vocht voor vet aangezien en andersom. Vet kun je het best meten met een huidplooimeter en je kunt dan nog alleen je voortgang in de gaten houden door de eerste meting als referentie te houden. Als je meer spieren krijgt, zul je zwaarder worden, maar zorg dat je ook vet kwijt raakt. Meestal val je eerst af.

Last but not least: er staat heel informatie op deze site. Lees dit selectief eens door en je bent zo een kenner. Ik heb zelf ook heel veel info gehaald. Er staan eerder in dit topic al een paar hele goede links er naar toe.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven