MuscleMeat

Tips voor mensen die last hebben van Kramp

Chemical

Pro Bodybuilder
Pro BB
Waardering
21
Veel mensen waaronder ik zelf zijn heel erg kramp gevoelig, helemaal als er gebruik wordt gemaakt van clenbuterol bij een laag bf%. Dit zijn dan ook geen vervellende krampjes maar het gevoel of er iemand met een slagersmes in je been aan het hakken is.

Om dit zoveel mogelijk te voorkomen kun je een paar vorzorgmaatregellen nemen.

Drink iedere dag wat tomatensap dit bevat een hoeveelheid natrium die kramp kunnen tegengaan

Bouw de clenbuterol heel langzaam op desnoods met een half 0.02 tab per dag.

Zorg als het lukt dat je beschikt over kalium tabletten dit is het meest effectieve middel tegen kramp. Wees hier echter wel voorzichtig mee aangezien een te veel aan kalium een hartstilstand kan veroorzaken.
Het beste is nog vloeibare kalium.

Slik iedere dag wat magnesium tabs dit gaat de kramp ook tegen.

En zorg ervoor dat je voldoende vloestoffen binnenkrijgt.

Goede tips, vitamine B12 helpt ook als ik me niet vergis

tomatensap bevat natrium ? Bedoel je niet kalium ? (potassium).

Het is toch de verhouding natrium, kalium, (en magnesium ?) dat kramp veroorzaakt ? Het is makkelijk te veel natrium binnen te krijgen (keukenzout), maar kalium is moeilijker te supplementeren (bananen, tomatensap, ... )

Alleen aan kalium komen lijkt me erg lastig. Ik hou me aanbevolen iig :cool:

Kalium is gewoon in sup. vorm te verkrijgen. Heb hier nog een potje van Pottasium van 100mg tabs staan (Solgar).

• Topic Starter Topic Starter
MrJ zei:
Kalium is gewoon in sup. vorm te verkrijgen. Heb hier nog een potje van Pottasium van 100mg tabs staan (Solgar).

kalium is enige tijd geleden uit de handel gehaald vanwege het gevaar van overdosering, de kramp worden inderdaad veroorzaakt door een te kort aan natrium en kalium, tomatensap bevat een hoop natrium en kalium komt weer meer uit bananen.

De meeste profs hebben dan ook altijd een ampul met kalium bij zich die ze in geval van nood kunnen injecteren.

Een zekere duitse prof kreeg op de weg naar huis in de bus last van kramp pakte toen een spuit met kalium en prikte deze door zijn broek heen in zijn poten. Raar gezicht als je als leek daarnaast in de bus zit !

Muscular cramping

Cramping whilst using Clenbuterol is a fairly common side effect. This is most probably due to depletion of Taurine in the liver together with deficits in sodium and potassium, as well as inadequate hydration. Symptoms can be alleviated by:

- Eating bananas

- Ensuring adequate hydration

- Taurine supplementation @ 3-5grams daily

- Possibly supplementing with potassium

(Bron: http://www.muscletalk.co.uk/m_165419/printable.htm)

Mooie post! THNX

In de supermarkt hebben ze toch gewoon potjes tafelzout waarin voor 2/3 kalium zit en voor 1/3 natrium? Ik kocht het een paar jaar geleden maar je zult het nu nog steeds wel kunnen krijgen.

Goede tip trouwens. Thanx

Eh supplementeren met een paar eetlepels tafelzout heh. Strak plan! :thumbs: :cool:

Ik ken een zekere profbodybuilder die tijdens een uitzending naar het buitenland zo veel last kreeg van kramp dat hij gelijk naar het ziekenhuis moest, het vervellende van zware krampen is dat deze door kunnen zetten naar je hart, en dan heb je echt een probleem.

De artsen wisten niet wat ze er mee aan moesten gelukkig de coach wel. Die mengde een litertje water fijn met een flinke hoeveelheid zout. En nou drinken of je gaat de pijp uit. Gelukkig heeft dat hem toen gered

Chemical zei:
Een zekere duitse prof kreeg op de weg naar huis in de bus last van kramp pakte toen een spuit met kalium en prikte deze door zijn broek heen in zijn poten. Raar gezicht als je als leek daarnaast in de bus zit !

:roflol:

je had mij moeten zien staan toen ik een helm van me hoofd af wou doen en toen kramp in me kaak kreeg,was geen pretje maar had mezelf wel willen zien staan :D

Chemical zei:
Ik ken een zekere profbodybuilder die tijdens een uitzending naar het buitenland zo veel last kreeg van kramp dat hij gelijk naar het ziekenhuis moest, het vervellende van zware krampen is dat deze door kunnen zetten naar je hart, en dan heb je echt een probleem.

De artsen wisten niet wat ze er mee aan moesten gelukkig de coach wel. Die mengde een litertje water fijn met een flinke hoeveelheid zout. En nou drinken of je gaat de pijp uit. Gelukkig heeft dat hem toen gered
Voor dat ze naar het podium gaan drinken de meesten toch gedemineraliseerd water niet? Denk dat hij na dat zout/water plots wel een pak minder scherp stond :)

kramp kreeg hij gelukkig pas na de show dus dat viel mee, meeste gevorderde jongen nemen wat vloeibare kalium voordat ze op moeten dat werkt heel snel een effectief.

Ik heb zelf vrij geregelt kramp in mijn bovenbenen of in mijn buik, ook heel fijn is het als je met je auto achteruit wilt rijden en je kijkt om en de kramp schiet in je rug :-)

Heb het zelf soms op 2 momenten:

Na trainen buikspieren, abs trekken samen en moet echt naar achteren rekken, de eerste keer dat ik het meemaakte verschoot ik wel even :D

En het ergste is bij mij de hams; lig je goed te slapen, word je ineens wakker met het gevoel alsof er iemand met een mes door je hamstring gaat, zeer pijnlijk...

Chemical zei:

't Is toch wat dat bodybuilders zelf vaak meer kennis in huis hebben over AAS en bijwerkingen dan de gemiddelde arts :finger:

Tja, je zegt het zelf al een "gemiddelde" arts ... nuff said.

Terug
Naar boven