XXL Nutrition

Tips voor mobility en rekken

Bezoekers in dit topic

Wix010

Novice
Lid geworden
4 jun 2018
Berichten
18
Waardering
8
Lengte
1m90
Wat doen jullie aan oefeningen voor je mobiliteit?
Altijd krachttraining doen en nooit iets aan je mobiliteit (rekken strekken en stabiliteits oefeningen) gaat uiteindelijk problemen opleveren merk ik.

Ik zoek eigenlijk naar simpele maar effectieve oefeningen en advies of je dit dan voor of na je training doet, op je rustdag of wat dan ook.
Ik loop tegen de 40 jaar aan en merk dat ik gewoon een stijve hark aan het worden ben.

Zelf doe ik de volgende oefeningen, zie bijgevoegde screenshots.
Maar zoals altijd kan je beter putten uit ervaringen van anderen dan zelf het wiel opnieuw proberen uit te vinden.
 

Bijlagen

  • 2023-04-11_11-53-17.jpg
    2023-04-11_11-53-17.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 54
  • 2023-04-11_11-53-28.jpg
    2023-04-11_11-53-28.jpg
    69,8 KB · Weergaven: 38
  • 2023-04-11_11-53-36.jpg
    2023-04-11_11-53-36.jpg
    80,3 KB · Weergaven: 33
  • 2023-04-11_11-53-44.jpg
    2023-04-11_11-53-44.jpg
    70,6 KB · Weergaven: 38
  • 2023-04-11_11-53-52.jpg
    2023-04-11_11-53-52.jpg
    69,4 KB · Weergaven: 40
De een zal het meer nodig hebben dan de ander. Zonder moeite kan ik mijn tenen aanraken en na een beetje rekken kan ik bijna met platte hand op de grond, met gestrekte benen. Strechen doe ik eigenlijk nooit. Misschien een keer als ik het gevoel heb dat alles stijfjes is, maar ik denk er eigelijk nooit aan.
 
Wat doen jullie aan oefeningen voor je mobiliteit?
Altijd krachttraining doen en nooit iets aan je mobiliteit (rekken strekken en stabiliteits oefeningen) gaat uiteindelijk problemen opleveren merk ik.

Ik zoek eigenlijk naar simpele maar effectieve oefeningen en advies of je dit dan voor of na je training doet, op je rustdag of wat dan ook.
Ik loop tegen de 40 jaar aan en merk dat ik gewoon een stijve hark aan het worden ben.

Zelf doe ik de volgende oefeningen, zie bijgevoegde screenshots.
Maar zoals altijd kan je beter putten uit ervaringen van anderen dan zelf het wiel opnieuw proberen uit te vinden.
Wat mij goed helpt is om naast het 'normale' rek en strekwerk oefeningen als zombiesquats, overheadsquat en press in snatch (lukt me zelf nog niet) op lichte intensiteit te doen. Als deze steeds beter/makkelijker gaan weet je dat je op de goede weg bent.
Yoga of iets dergelijks is ook aan te raden.
 
Die op de laatste plaatje tegen de muur doe ik altijd. Die op de eerste foto kreeg ik als tip van de fysio.

Daarnaast doe ik elke training dead hangs. 2x aan het einde en tussendoor een paar keer.
 
Toen ik vroeger voetbalde was ik echt een stijve plank, elke training en wedstrijddag werden er stretchoefeningen gedaan. Toen ik later krachttraining begon te doen en mijn oefeningen full ROM uitvoerde, ben ik vanzelf een stuk 'flexibeler' geworden.
 
Toen ik vroeger voetbalde was ik echt een stijve plank, elke training en wedstrijddag werden er stretchoefeningen gedaan. Toen ik later krachttraining begon te doen en mijn oefeningen full ROM uitvoerde, ben ik vanzelf een stuk 'flexibeler' geworden.
Same here en het moment dat ik bijv. verkeerd heb gelegen in bed stretch ik de spieren die ik voel met bewegingen die ik nog weet of ter plekke verzin en dat is meestal voldoende.

Als ik vaak gewoon overdag vast zit weet ik dat ik te weinig beweging in het algemeen heb.
 
Ik ben net mobiel genoeg voor normaal functioneren.
Kom niet in de buurt van mn tenen en die laatste oefening met de armen tegen de muur... Of ellebogen of handen, beide lukt niet.
 
Ik ben net mobiel genoeg voor normaal functioneren.
Kom niet in de buurt van mn tenen en die laatste oefening met de armen tegen de muur... Of ellebogen of handen, beide lukt niet.
Vaker doen. Lukte mij eerst ook niet. Maandje later lukte het wel. Tijdens elke upperbody workout ff strekken.
 
Back
Naar boven