XXL Nutrition

Tips voor voedingschema mbt afvallen

Semy.

Cool Novice
Waardering
36
Lengte
1m64
Hey ik heb zojuist een schema gemaakt als soort van richtlijn maar zit onder mijn calorieën en boven mijn koolhydraten. Hoe kan ik dat rechttrekken zonder te ver onder mijn behoefte te gaan zitten? Alvast bedankt
Screenshot_20160821-110912.png

Screenshot_20160821-110920.png

Screenshot_20160821-110925.png

Screenshot_20160821-110933.png

Screenshot_20160821-110941.png

Ik meen uit je vorige topic gelezen te hebben dat je ca 80 kg weegt toch?

Dan is denk ik 1700 kcal wel erg weinig.

Sowieso eet je te weinig eiwitten (2 gr per kg lichaaamsgewicht) en te weinig vetten (1 gr per kg lichaamsgewicht).

Voor meer eiwitten:
* kipfilet avondeten verdubbelen
* tussen de middag kip op brood of maak tonijnsalade van een blikje tonijn + ui + augurk + ketchup

Vetten omhoog:
* handje noten door je kwark
* vette vis
* Verwerk avocado in je eten
* olie

Koolhydraten omlaag:
* schrap de honing
* schrap de suiker in de thee
* neem de ene dag een appel en de andere dag een banaan

heb je meer honger.. groentes!! Komkommer, bleekselderij, tomaat, sla etc.

• Topic Starter Topic Starter
Ik meen uit je vorige topic gelezen te hebben dat je ca 80 kg weegt toch?

Dan is denk ik 1700 kcal wel erg weinig.

Sowieso eet je te weinig eiwitten (2 gr per kg lichaaamsgewicht) en te weinig vetten (1 gr per kg lichaamsgewicht).

Voor meer eiwitten:
* kipfilet avondeten verdubbelen
* tussen de middag kip op brood of maak tonijnsalade van een blikje tonijn + ui + augurk + ketchup

Vetten omhoog:
* handje noten door je kwark
* vette vis
* Verwerk avocado in je eten
* olie

Koolhydraten omlaag:
* schrap de honing
* schrap de suiker in de thee
* neem de ene dag een appel en de andere dag een banaan

heb je meer honger.. groentes!! Komkommer, bleekselderij, tomaat, sla etc.
Hey, ja dat klopt.. Ik geloof dat ik ergens tussen de 1600 en de 1800 uit kwam dus heb de middenweg genomen. Ik heb nu ook een dag zonder extra beweging. Honger heb ik absoluut niet, heb zelfs mijn kwark en fruit nog niet op en zit zo vol al.
Maar met jouw tips word het wel makkelijker de calorieën te halen zonder overdreven vol te zitten. Zal vanaf morgen de suiker achterwegen laten al is zwarte koffie echt goor haha bedoel je nu dat per dag 1 stuk fruit voldoende is? Bedankt voor je tips!

Je onderhoud gaat uit van een week. Dus die ene dag zonder extra beweging zit al in de berekening.
Geen honger hebben wil op zich niet zeggen dat je lichaam het niet nodig heeft. Je hebt wel een je macro's en micro's nodig om goed af te vallen zonder teveel spierverlies. 1 stuk fruit per dag is voldoende. Je hebt ook bij je ontbijt nog fruit. Dus zit je op 2 stuks.

Ik lust juist geen suiker in de koffie. :o
Het went. Mijn man is ook juist enorm veel afgevallen door o.a. suiker uit zijn koffie en thee weg te laten. Kantoorbaan & ca. 15 bakken koffie/thee per dag ... tikt aan.
En nu lust hij geen koffie en thee meer met suiker. :D
Probeer anders eens wat kaneel in je koffie/thee. Ook erg lekker vind ik zelf.

Je onderhoud gaat uit van een week. Dus die ene dag zonder extra beweging zit al in de berekening.
Geen honger hebben wil op zich niet zeggen dat je lichaam het niet nodig heeft. Je hebt wel een je macro's en micro's nodig om goed af te vallen zonder teveel spierverlies. 1 stuk fruit per dag is voldoende. Je hebt ook bij je ontbijt nog fruit. Dus zit je op 2 stuks.

Ik lust juist geen suiker in de koffie. :o
Het went. Mijn man is ook juist enorm veel afgevallen door o.a. suiker uit zijn koffie en thee weg te laten. Kantoorbaan & ca. 15 bakken koffie/thee per dag ... tikt aan.
En nu lust hij geen koffie en thee meer met suiker. :D
Probeer anders eens wat kaneel in je koffie/thee. Ook erg lekker vind ik zelf.
Okey nooit geweten van dat wel of niet bewegen! Dus dan hoef je in principe ook niet extra te eten als je traint? Zolang je wel je eiwitten en macro's haalt dan. Ja ik drink Max 3 kopjes koffie met in elk kopje 1 mini suiker klontje (een halve normale) ik ben al gaan minderen van 6 kopjes met melk en 2 normale klontjes naar 2 a 3 zonder melk en 1 klein klontje dus. Thee heb ik ook aangeleerd zonder suiker te drinken en lust nu ook niet meer met, maar met koffie lukt me dat tot nu toe nog niet :D verder drink ik ook geen fris of ranja, enkel water koffie thee zonder suiker en als ik zin heb in iets anders neem ik spa rood met citroen

Heb mezelf ook aangeleerd zwarte koffie te drinken ipv met melk en suiker. Puur omdat ik het zonde vind om kcal's te drinken. Went vanzelf vind ik. Lust nu ook geen koffie meer met suiker en melk :)

Je kan het ook wat proberen te verdunnen met water, is het wat minder sterk. Maar aan jou de keuze wat je er voorover hebt natuurlijk.

Je kan gewoon elke dag hetzelfde eten. Gaat om het totaal van een week.
Als je zwart echt niet te drinken vind. Klein scheutje normale melk is nog altijd minder dan wat suiker. Dat kreeg mijn man als advies. Heeft ie nooit gedaan trouwens. gewoon cold turkey over gegaan op zwart.
Maar probeer eens een beetje kaneel.

Je kan gewoon elke dag hetzelfde eten. Gaat om het totaal van een week.
Als je zwart echt niet te drinken vind. Klein scheutje normale melk is nog altijd minder dan wat suiker. Dat kreeg mijn man als advies. Heeft ie nooit gedaan trouwens. gewoon cold turkey over gegaan op zwart.
Maar probeer eens een beetje kaneel.
Zal ik zeker doen, heb wel eens gehoord met kokosolie ivm goede vetten maar dat lijkt me niet lekker. Kaneel ga ik zeker proberen.

Of gewone melk om het wat minder bitter te maken

Heb mezelf ook aangeleerd zwarte koffie te drinken ipv met melk en suiker. Puur omdat ik het zonde vind om kcal's te drinken. Went vanzelf vind ik. Lust nu ook geen koffie meer met suiker en melk :)

Je kan het ook wat proberen te verdunnen met water, is het wat minder sterk. Maar aan jou de keuze wat je er voorover hebt natuurlijk.
Calorieën drinken is indd zonde. Vandaar dat ik ook geen fris of siroop of sap drink

Kan best wel wat fris drinken wat zero kcal bevat of 1 per 100 ml oid.

Terug
Naar boven