MuscleMeat

Tolerantie rilatine

Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
8%
Doordat ik ADHD heb en ik hier pas sinds enkele maanden effectief voor behandeld word neem ik dus elke dag 60 mg Rilatine (methylfenidaat) de eerste paar weken merkte ik een enorme toename in energie,concentratievermogen en hongeronderdrukking.Nu na enkele maanden voel ik hier niets meer van.Hoelang zou ik moeten stoppen om terug deze effecten te krijgen ?

Ik heb deze vraag maar gestelt in de AAS sectie omdat ik veronderstel dat dit ongeveer hetzelfde werkt als Ephedrine en clenbuterol

Ja en een appel is ongeveer hetzelfde als een peer.

Vraag het aan je psychiater.

Is ADHD eigenlijk een psychologische of neurologische ziekte?

Laatst bewerkt:
Best is om het niet dagelijks te gebruiken. Ik gebruik concerta, wat dus hetzelfde is en gebruik het alleen in de week. Dus 5 on, 2 off. Dit gaat toch enige tolerantie tegen. Ookal is het zeker niet meer hetzelfde als toen ik het net begon te gebruiken. Eigenlijk zijn vooral de bijwerkingen zoals het rondlopen als een zombie bijna compleet weg bij mij, maar meer concentratie is er zeker nog steeds, wel in mindere mate. In vakanties gebruikt ik het ook nooit, dus soms eens een weekje niet gebruiken of grote vakantie zelfs een maand.

---------- Toegevoegd om 12:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:18 ----------

Is ADHD eigenlijk een psychologische of neurologische ziekte?

neurologisch

Ik gebruik concerta en ritalin, en eerlijk gezegd gebruik ik het al bijna heel mijn leven zonder ook maar het gevoel te hebben dat de tolerantie verhoogd.
Sterker nog als ik het niet gebruik ben ik mezelf niet meer, raak ik in de war!

hi

ritaline krijg je meer een mentale boost en van efedrine een lichamelijke. Ja de 1ste persoon die kan bewijzen da ADHD echt bestaat moet nog geboren worden.
Geen enkele zogezegde geestelijke aandoening is in je bloed urine speeksel .. of waar dan ook aantoonbaar. Hoe komt da die zogenaamde ADHD kinderen zich wel kunnen concentreren op de XBOX en PS maar niet op school. Kinderen hun zenuwstelsel kapot maken die nog in volle ontwikkeling is ...

ritaline krijg je meer een mentale boost en van efedrine een lichamelijke. Ja de 1ste persoon die kan bewijzen da ADHD echt bestaat moet nog geboren worden.
Geen enkele zogezegde geestelijke aandoening is in je bloed urine speeksel .. of waar dan ook aantoonbaar. Hoe komt da die zogenaamde ADHD kinderen zich wel kunnen concentreren op de XBOX en PS maar niet op school. Kinderen hun zenuwstelsel kapot maken die nog in volle ontwikkeling is ...

Jij bekijkt alles veel te simpel..
De werking van het zenuwstelsel en de hersenen gaan volgens mij ver buiten je capaciteiten. Je kan niet het ene uit het andere concluderen of zomaar gaan zeggen dat als ze zich op het ene wel kunnen concentreren, dan op het andere ook. Ookal heeft bovenstaande een heel simpele verklaring: interesse en ontspanning. Het school is niet leuk en vaak niet interessant, terwijl op de XBOX geweldadige spelletjes spelen of racen is juist wel interessant en dan is het namelijk niet moeilijk om zich te concentreren en kan juist een soort van hyperfocus plaatsvinden.

Doordat ik ADHD heb en ik hier pas sinds enkele maanden effectief voor behandeld word neem ik dus elke dag 60 mg Rilatine (methylfenidaat) de eerste paar weken merkte ik een enorme toename in energie,concentratievermogen en hongeronderdrukking.Nu na enkele maanden voel ik hier niets meer van.Hoelang zou ik moeten stoppen om terug deze effecten te krijgen ?

Ik heb deze vraag maar gestelt in de AAS sectie omdat ik veronderstel dat dit ongeveer hetzelfde werkt als Ephedrine en clenbuterol
Ritalin / Rilatine (merknaam België)
Je zit veels te laag met 60mg.
De aanbevolen dosis Ritalin voor volwassen is tot 1,3mg/kg/dag.
Ik schat in dat je 100 tot 110mg per dag nodig hebt, ik ga dan uit van een dag 07.00-19.00.
Iemand van jouw postuur heeft zeker 20mg per keer nodig.
Neem om de 3 uur 20mg, beginnen bij het opstaan (eerst wat eten natuurlijk anders kickt het te snel in)
Bv om 07.00 / 10.00 / 13.00 / 16.00 / 19.00 bij elkaar 100mg

Overleg het ff met je psy, vertel hem dat je er niets meer van merkt met 60mg

Succes

xbox en tv zorgen ervoor dat kinderen sneller informatie kunnen verwerken.
De informatie die dan op school wordt gegeven gaat dan veel te traag voor hun.
En het zal dan ook zeer moeilijk worden om aandacht te houden.
Dit is trouwens bewezen.
Ik geloof dat adhd neurologisch kan zijn en ook genetisch overdraagbaar kan zijn.Maar ben er zeker van dat de genetica bepaald dat mensen er vatbaarder voor zijn en dat invloeden van buitenaf nog altijd een grote invloed hebben op de ontwikkeling van adhd.Verkeerde voeding en stimulatie van games en tv spelen hier zeker in mee.
Maar is dit slecht?Via tv kan informatie zoveel sneller en in grotere hoeveelheid opgenomen worden.Is een andere manier van onderwijs dan niet beter?

Laatst bewerkt:
Je kan beter Concerta nemen, werkt langer en beter.

Ik weet het omdat me broertje het slikt (ik heb ook weleens geslikt, ene De energie die ik ervaarde was niet gezond, en hij zit er al jaren aan, vraag me af of dat niet slecht is, maar het gaat ERG goed op school en haald allemaal 9s en 10en, en dat op VWO niveau (jajajaj hij is slimmer en accurater dan mij).

Dus als TS Concerta eens gaat proberen wellicht dat dat beter werkt.

• Topic Starter Topic Starter
Ja en een appel is ongeveer hetzelfde als een peer.

Vraag het aan je psychiater.
Als je niets nuttigs te zeggen hebt zwijg dan gewoon , ze werken dus wel degelijk op dezelfde receptoren dus hebben ze waarschijnlijk hetzelfde nodig om van die tolerantie af te komen.Mijn psychiater zegt dat het best is om de behandeling niet te onderbreken.

Als je niets nuttigs te zeggen hebt zwijg dan gewoon , ze werken dus wel degelijk op dezelfde receptoren dus hebben ze waarschijnlijk hetzelfde nodig om van die tolerantie af te komen.Mijn psychiater zegt dat het best is om de behandeling niet te onderbreken.

Ik zei wat nuttigs. Je kan beter naar je psychiater luisteren dan dat je het gaat vragen op een forum.

Je hebt ADHD en je gebruikt Ritalin okay.
De eerste paar weken heb je idd dat euforische gevoel, en als ADHD is het natuurlijk je doel dat gevoel vast te kunnen blijven houden.
Maar FORGET IT! dat zal je nooit lukken. Deze medicatie is gemaakt om de ADHD'er te kunnen laten focussen op alle daagse saaie taken waar je normaal zonder medicatie moeite mee zou hebben.
Ieder beginnende Ritalin slikker heeft de eerste paar keren dat fijne gevoel en dat verdwijnt daarna voor altijd.
Als ADHD'er hoor je deze medicatie consequent te nemen (erug moeilijk voor een ADHD'er) dus geen pauze van een maand om daarna weer te kunnen genieten van dat pilletje.
Je hebt ADHD, take the medicine or just leave it bro

Je hebt ADHD en je gebruikt Ritalin okay.
De eerste paar weken heb je idd dat euforische gevoel, en als ADHD is het natuurlijk je doel dat gevoel vast te kunnen blijven houden.
Maar FORGET IT! dat zal je nooit lukken. Deze medicatie is gemaakt om de ADHD'er te kunnen laten focussen op alle daagse saaie taken waar je normaal zonder medicatie moeite mee zou hebben.
Ieder beginnende Ritalin slikker heeft de eerste paar keren dat fijne gevoel en dat verdwijnt daarna voor altijd.
Als ADHD'er hoor je deze medicatie consequent te nemen (erug moeilijk voor een ADHD'er) dus geen pauze van een maand om daarna weer te kunnen genieten van dat pilletje.
Je hebt ADHD, take the medicine or just leave it bro

Hier ga ik toch zeker niet mee akkoord.
Voor zij die nog student zijn, gebruik het enkel op dagen dat het school is of wanneer je het echt nodig hebt om te concentreren. In de vakantie moet je het gewoon NIET nemen als je zonder kan in je dagelijkse leven en meestal is dit wel zo. Zonder mijn concerta ben ik terug dat hyperactief mannetje en soms klagen mensen er weleens over, but who cares. Gewoon jezelf zijn.
Als je al werkt zou ik ook in de weekenden of wanneer je niet moet werken de medicatie laten voor wat het is... Onnodig om je lichaam hiermee te belasten alst niet echt nodig is.

Als ik het een tijdje niet gepakt heb, krijg ik inderdaad eerste dag of eerste paar dagen een kalmerend leuk gevoel, verdwijnt helaas na een tijdje terug. Concerta is hier trouwens beter voor, met relatine krijg ik de neiging om bij te pakken en dan ga ik al snel overdoseren en word ik heel ambetant.

blijf van die rotzooi af jongen, ik kan het weten.
Als je adhd hebt is dat een probleem van degene rond je, laat hun dan wat benzo's slikken zodat zij met jou om kunnen gaan. accepteer jezelf zoals je bent en vraag aan anderen je ook te accepteren. Ritalin geneest geen adhd hoor, voor zoverre dit een ziekte is, ze onderdrukt de symptonen die door jouw omgeving als "abnormaal in enige zijn" worden beschreven. Snap je dan wie hier eigenlijk de medicatie nodig heeft?

wat een k*topmerking man.

Nog zo'n scepsist.
ADHD'ers kunnen juist uren, dagen hooked zijn aan zijn Xbox / Paystation 3 or whatever.
Dat heet Hyperfocussen!
Zomaar even van het internet geplukt, degene die het geschreven heeft moet nog geboren worden?

Hyperfocus (overconcentratie) is een symptoom van ADHD dat vaak tot misverstanden leidt. Iemand die zijn hoofd nooit bij een gesprek kan houden, zich steeds af laat leiden en geen tien minuten met hetzelfde bezig kan zijn zit opeens uren achtereen achter de computer en is met geen mogelijkheid uit zijn concentratie te halen. De omgeving zal dan al snel denken dat het blijkbaar allemaal wel meevalt met die ADHD-symptomen.

Aandachtstekort is dan ook een vaak verkeerd begrepen symptoom van ADHD en een ietwat ongelukkig gekozen term. Het betekent namelijk niet dat iemand met ADHD zich nooit kan concentreren, maar eerder dat iemand met ADHD zijn aandacht en concentratie meestal niet doelbewust en gericht kan inzetten. Vaak leidt dit tot gebrekkige aandacht of concentratie op momenten dat deze wel vereist zijn, zoals tijdens schoolwerk of een moeizaam verlopende vergadering.

Het kan echter ook voorkomen dat de aandacht en concentratie zich volledig op een bepaalde activiteit richten. Vaak zijn deze activiteiten computergerelateerd, maar het kan ook worden aangewakkerd door bijvoorbeeld een schier onmogelijk door te komen wetenschappelijk boek of een creatief proces. In zo’n situatie kan iemand met ADHD zich veel béter concentreren dan iemand zonder ADHD, en in relatief korte tijd tot zeer bijzondere prestaties komen. Hyperfocus kan daardoor gezien worden als een groot voordeel van ADHD, maar kan door de schijnbare willekeur waarmee het optreedt maar moeilijk voor normale produktieve doeleinden worden ingezet.

RRR&R: Rust Regelmaat Reinheid & RITALIN!

blijf van die rotzooi af jongen, ik kan het weten.
Als je adhd hebt is dat een probleem van degene rond je, laat hun dan wat benzo's slikken zodat zij met jou om kunnen gaan. accepteer jezelf zoals je bent en vraag aan anderen je ook te accepteren. Ritalin geneest geen adhd hoor, voor zoverre dit een ziekte is, ze onderdrukt de symptonen die door jouw omgeving als "abnormaal in enige zijn" worden beschreven. Snap je dan wie hier eigenlijk de medicatie nodig heeft?

Wanneer je je studie niet haalt of ontslagen wordt omdat je je werk niet goed doet lijkt me dat niet het probleem van je omgeving. Ik ben het met je eens dat je nooit voor je omgeving aan de medicijnen moet (tenzij je een agressie probleem hebt oid) maar als je niet kan functioneren en daardoor geen succes in het leven hebt is het een ander verhaal lijkt mij.

Terug
Naar boven