NoTimeToWaste
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 24
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 11%
Wanneer je je studie niet haalt of ontslagen wordt omdat je je werk niet goed doet lijkt me dat niet het probleem van je omgeving. Ik ben het met je eens dat je nooit voor je omgeving aan de medicijnen moet (tenzij je een agressie probleem hebt oid) maar als je niet kan functioneren en daardoor geen succes in het leven hebt is het een ander verhaal lijkt mij.
Dan moeten er inderdaad dingen veranderen voor je inderdaad, maar ritaline is niet noodzakelijk de oplossing.
Structuur, zelfkennis, zelf-acceptatie helpen al een heel eind.
Een juiste kring mensen die je accepteren, helpen en eventueel bijsturen waar nodig.
Dan heb je nog ademhalingstechnieken, massages, aromatherpie enz.. Daar ken ik niet genoeg van om me verder over uit te spreken.
Maar wat ik wil zeggen is, als dit niet helpt, of als de situatie zo is dat er dringend moet worden opgetreden, dan kan ik aannemen dat de symptonen tijdelijk (liefst voor korte periode) via chemische weg worden bestreden. Indien ondertussen gewerkt wordt aan de andere factoren.
Helaas zijn de prioriteiten andersom gesteld.
" Oei ADHD, maar rap aan de Ritalin en dan lukt het wel
"Jaren later (in mijn geval 6 jaar) slik je nog steeds die rommel en vraag je je af wat welke rol die adhd nu in je leven speelt, besef je dat je jezelf als het ware verloochend en als je passie hebt naar het ontdekken van je ware "ik", kun je dan herbeginnen, want wie ben IK zonder die ritalin die ik in zo een cruciale periode van mijn ontdekkingsfase ben moeten beginnen slikken??
Dan na 6 jaar stimulerende rommel die chemisch veel weg heeft van amfetamine slikken, probeer je maar eens ermee te stoppen.
Ik ben vorige maand cold-turkey gestopt (das de enige manier waarin ik geloof, zo ben ik ook gestopt met roken en nog veel andere dingen) en geloof me, lichamelijk en psychisch afkicken geblazen.
Als je denkt dat stoppen met roken moeilijk is... LOL...
wait and see.