Fitness Seller

Tonijn in zonnebloemolie

Bezoekers in dit topic

Ik eet nu al een week of 15 elke dag een blik tonijn in zonnebloemolie van de Lidl. Ik giet de olie niet weg. Gooi dit over mijn bakje groente en meng het geheel dan samen met wat kruiden goed door elkaar. Waarom zou dit slecht zijn?
Btw vind ik deze tonijn lekkerder dan die van John West!
 
Ik zou me eerder zorgen maken om de zware metalen in tonijn als je elke dag een blik eet.
Niet dat ik er ooit mee ben bezig geweest maar ik eet dan ook niet elke dag een blik tonijn, te veel roofvis eten blijkt namelijk niet zo goed te zijn .

Galen ik weet niet in hoeverre dit ook klopt en ook echt gevaarlijk kan zijn, misschien dat jij hier iets meer van weet

"Het kwikgehalte van jonge tonijnen is overigens veel minder, en dus bevat tonijn uit blik eigenlijk minder kwik dan verse tonijn. De kwik vormt dus geen enkele bedreiging."
 
Tonijn met Test-E is ook een goede olie :grinny:
 
Ik eet nu al een week of 15 elke dag een blik tonijn in zonnebloemolie van de Lidl. Ik giet de olie niet weg. Gooi dit over mijn bakje groente en meng het geheel dan samen met wat kruiden goed door elkaar. Waarom zou dit slecht zijn?
Btw vind ik deze tonijn lekkerder dan die van John West!
Smaken verschillen toch en zo ook of je de olie weg gooit of niet. Ik houd zelf altijd een klein laagje over zodat ik ook gelijk wat vetten van die olie erbij pak en omdat het lekkerder is. Mijn voorkeur is wel olijfolie :D
 
Ik zou me eerder zorgen maken om de zware metalen in tonijn als je elke dag een blik eet.
Niet dat ik er ooit mee ben bezig geweest maar ik eet dan ook niet elke dag een blik tonijn, te veel roofvis eten blijkt namelijk niet zo goed te zijn .

Galen ik weet niet in hoeverre dit ook klopt en ook echt gevaarlijk kan zijn, misschien dat jij hier iets meer van weet


Dat was vroeger zo, je moet wel een ton aan blikjes tonijn eten wil je daarvan iets merken tegenwoordig.
 
En hoe komt het dan dat tonijn nu minder zware metalen bevat?
 
En hoe komt het dan dat tonijn nu minder zware metalen bevat?
Ik meen omdat voor tonijn in blijk vrijwel uitsluitend kleinere, jongere tonijn wordt gevangen die dus nog niet veel zware metalen heeft opgebouwd.
 
En hoe komt het dan dat tonijn nu minder zware metalen bevat?
Ze maken de blikjes niet meer van zware maar van lichte metalen.
 
Lag te zwaar op de maag
 
Back
Naar boven