MuscleMeat

Voeding

• Topic Starter Topic Starter
Na de vakantie neem ik een abonnement bij basic fit in den haag. Niet een al te drukke 24/7 gym ( mits je de juiste tijden pakt). Mn voeding lijkt in nu wel prima te zijn. Ik weeg nu 80,3 kg en er lijkt niet veel vet bij gekomen te zijn, dus ik moet gwn ff trainen wat ik nu echt met veel plezier doe. Ben wel vanaf 20 december op vakantie, moet ik daar nog iets van bodyweight oefeningen doen maakt dat niet heel veel uit. ( ik kan daar natuurlijk niet echt op mn voeding letten)

Gewoon genieten van je vakantie en daarna de boel oppakken.

• Like
Waarderingen: mees
Hoi! Ik had een vraagje over heb bulken en cutten: Ik woog eerst 77 kilo is het verstandig om bij 90 kilo te cutten of moet ik langer wachten? ( Ik weeg nu 80,6kg)

Hoe vind je dat je eruit ziet? vind je jezelf te vet?
post anders eens een duidelijk foto. Dan kan aan de hand daarvan advies worden gegeven.

• Like
Sure! Ik post zo ff wat foto's.

Hier komt mn sexy body hoor!
De eerste is met aangespannen abs en licht aangespannen chest. Tweede is gwn normaal.

Bijlagen

• IMG_20191218_213354.jpg
    IMG_20191218_213354.jpg
    108,7 KB · Weergaven: 116
  • IMG_20191218_213318.jpg
    IMG_20191218_213318.jpg
    115 KB · Weergaven: 111
Yes ben ik ook zeker van plan! Alleen is het verstandig om tot 90kg door te bulken en dan een cut te doen?

Yes ben ik ook zeker van plan! Alleen is het verstandig om tot 90kg door te bulken en dan een cut te doen?
Dat is zoals @marina1975 zegt ook afhankelijk van hoe jij zelf vindt dat je er bij staat. Begin gewoon met bulken en houd de spiegel alsmede de weegschaal in de gaten :)

• Like
Over je gewicht / fysiek / bulken of cutten kunnen wij niets zeggen , dat is geheel je eigen inzicht .

Vind je jezelf te vet worden , zet je met bulken veel vet aan ( dirty bulk ) dan zou je kunnen gaan cutten , wil je 90 kg halen moet je doorbulken , wil je terug naar 80 of 75 kg dan zul je moeten cutten, omdat je weinig massa hebt zul je snel een "smalle " look krijgen , als je wat massa hebt sta je snel wat fitter erbij

• Like
Inderdaad bulken. Proberen sterker te worden en plezier te hebben in trainen. Ontdekken wat voor jou werkt. Het is helemaal niet erg om een beetje vet aan te zetten, zolang het maar niet uit de hand loopt.

Over je gewicht / fysiek / bulken of cutten kunnen wij niets zeggen , dat is geheel je eigen inzicht .

Vind je jezelf te vet worden , zet je met bulken veel vet aan ( dirty bulk ) dan zou je kunnen gaan cutten , wil je 90 kg halen moet je doorbulken , wil je terug naar 80 of 75 kg dan zul je moeten cutten, omdat je weinig massa hebt zul je snel een "smalle " look krijgen , als je wat massa hebt sta je snel wat fitter erbij
Doorbulken was ik zoizo vanplan!

Geen idee wat ik nu doe, denk een gezonde dirty bulk.

Als je doel een formaatje camelus is zou ik inderdaad een jaar of 10 bulken.
Maar als je zoals mezelf gewoon graag gezond bent en er goed uit ziet voor jezelf en eventueel anderen zou ik je niet te vet laten worden.

• Like
Inderdaad bulken. Proberen sterker te worden en plezier te hebben in trainen. Ontdekken wat voor jou werkt. Het is helemaal niet erg om een beetje vet aan te zetten, zolang het maar niet uit de hand loopt.
Ja klopt vet komt er sws bij tijdens een bulk, maar wanneer is het verstandig om een cut te doen? Onzeker ben ik er niet over (om wat dikker te zijn)

Dat is een vraag die wij niet echt kunnen beantwoorden. Heb ook geen ervaring met een echte bulk.
Ik zou gewoon altijd rond de 15% draaien en als je er over glipt gewoon de schroef een beetje terug draaien op vlak van voeding.

Dat is een vraag die wij niet echt kunnen beantwoorden. Heb ook geen ervaring met een echte bulk.
Ik zou gewoon altijd rond de 15% draaien en als je er over glipt gewoon de schroef een beetje terug draaien op vlak van voeding.
Dacht dat ik wel al rond de 15% bf zou zitten :)
Had zelf als gokje 16% gedaan.

Ja klopt vet komt er sws bij tijdens een bulk, maar wanneer is het verstandig om een cut te doen? Onzeker ben ik er niet over (om wat dikker te zijn)

Dat is allemaal contextafhankelijk.

Als je deze zomer met een sixpack op t strand wil lopen, is het antwoord: nu. Alleen zul je dan amper spiermassa opbouwen.

Als je op lange termijn progressie wil zien, zou je zomaar 2-3 jaar kunnen bulken. Echter zal je dan ook relatief veel vet aanzetten.

Als ik jou was zou ik stevig gaan bulken tot het moment dat je vind dat je te ‘dik’ bent, om vervolgens proberen vet te verliezen (nadat je je hebt ingelezen).

Hopelijk kun je hier wat mee. Genoeg informatie te vinden op dit forum. Succes

• Like
Terug
Naar boven