MuscleMeat

Voeding

Bezoekers in dit topic

Ik heb wel eens gehoord dat je 0,2 kg spiermassa per week kan aankomen. Misschien ben ik goed bezig. Maar als beginner lijkt dat me sterk
 
Ik heb wel eens gehoord dat je 0,2 kg spiermassa per week kan aankomen. Misschien ben ik goed bezig. Maar als beginner lijkt dat me sterk
Je komt iig aan. Zorg gewoon dat je ergens tussen 0,3-0,5 kg per week aankomt. Vergeet niet dat een weging een momentopname is. 200 gram is 1 plas :o
Dus eerst een paar weken doorgaan en zien of je elke week nog verder aankomt.
En daarbij.. je komt nooit 100% spieren aan. Je komt aan in gewicht en daar zit ook altijd wel wat vet bij. Als je max 0,5 kg per week aanzet hou je het vet wat je bijkomt minimaal.
Je kan best sneller aankomen en zeker als je een laag vet% hebt is het geen probleem om wat meer vet bij te komen. Een goed fysiek krijgen is toch een kwestie van tijd. Dus focus op aankomen en sterker worden! Voeding-trainen en vooral ook rust! dat laatste vergeten velen. In rust herstellen je spieren en groeien ze. Teveel doen kan ook tegenwerken en spiergroei dus tegenwerken.
 
  • Like
Waarderingen: mees
Oke top heel erg bedankt. Ik zal voor de kerst vakantie nog wel ff sturen hoe het ervoor staat
 
En als je tussendoor vragen hebt kom gerust!
 
  • Like
Waarderingen: mees
Zal ik zeker doen!
 
Je komt iig aan. Zorg gewoon dat je ergens tussen 0,3-0,5 kg per week aankomt. Vergeet niet dat een weging een momentopname is. 200 gram is 1 plas :o
Dus eerst een paar weken doorgaan en zien of je elke week nog verder aankomt.
En daarbij.. je komt nooit 100% spieren aan. Je komt aan in gewicht en daar zit ook altijd wel wat vet bij. Als je max 0,5 kg per week aanzet hou je het vet wat je bijkomt minimaal.
Je kan best sneller aankomen en zeker als je een laag vet% hebt is het geen probleem om wat meer vet bij te komen. Een goed fysiek krijgen is toch een kwestie van tijd. Dus focus op aankomen en sterker worden! Voeding-trainen en vooral ook rust! dat laatste vergeten velen. In rust herstellen je spieren en groeien ze. Teveel doen kan ook tegenwerken en spiergroei dus tegenwerken.

Ik ben weer terug. laatste week at ik de ene dag 3500kcal de andere dag weer 2800kcal dus het schommeld een beetje. Nu ben ik wel van 77,2kg naar 78,8kg gegaan.( in 1 week) Als ik naar mijn lichaam kijk zie ik dat mijn chest wel iets groter is heel veel meer vet lijk ik niet te hebben. Door de creatine is een groot gedeelte natuurlijk ook extra vocht in de spieren. Maar mijn vraag was nu moet ik iets minder eten of is dit prima hoe het nu gaat?
 
Ik ben weer terug. laatste week at ik de ene dag 3500kcal de andere dag weer 2800kcal dus het schommeld een beetje. Nu ben ik wel van 77,2kg naar 78,8kg gegaan.( in 1 week) Als ik naar mijn lichaam kijk zie ik dat mijn chest wel iets groter is heel veel meer vet lijk ik niet te hebben. Door de creatine is een groot gedeelte natuurlijk ook extra vocht in de spieren. Maar mijn vraag was nu moet ik iets minder eten of is dit prima hoe het nu gaat?

Minderen.
 
  • Like
Waarderingen: mees
Je zat gemiddeld dus op 3150.
Probeer eens 2 weken rond 3000 ta gaan zitten.
Ik verwacht dat veel van t gewicht vocht is door meer eten en creatine.
 
  • Like
Waarderingen: mees
Je zat gemiddeld dus op 3150.
Probeer eens 2 weken rond 3000 ta gaan zitten.
Ik verwacht dat veel van t gewicht vocht is door meer eten en creatine.
Zal ik doen!
 
Ik ben vandaag gewisseld van workout schema. Ik ben eerst ff 2 weken begonnen met de 3 day full body workout. Nu weer terug bij mn oude vertrouwde 5 day dumbbell only workout. (heb ik gedaan omdat ik graag wat vaker sport en de spierpijn maar een half dagje was bij de 3 day fullbody workout) moet ik nu nogsteeds rond de 3000kcal blijven zitten of wat hoger.?
 
Spierpijn is GEEN indicatie voor een goede effective training.
 
  • Like
Waarderingen: mees
Je zat gemiddeld dus op 3150.
Probeer eens 2 weken rond 3000 ta gaan zitten.
Ik verwacht dat veel van t gewicht vocht is door meer eten en creatine.

Ik had 's avonds gewogen.. dag daarna in de ochtend gewogen (naakt ofc) 77,8kg dus eig ben ik maar 0,5kg aangekomen.
 
Nooit in de avond wegen. Is niet vergelijkbaar met ochtend.
Altijd 1 tijd aanhouden in de ochtend nuchter.
In de avond kan je zo 1 kg meer wegen dan in de ochtend
 
Nooit in de avond wegen. Is niet vergelijkbaar met ochtend.
Altijd 1 tijd aanhouden in de ochtend nuchter.
In de avond kan je zo 1 kg meer wegen dan in de ochtend
[/QUOTE
Ah vandaar dat ik 1,5 kilo was aangekomen volgens de weegschaal!
 
Hoe kun je op 2 weken met 2 verschillende schema’s zeggen dat je er alles uit kan halen .

start met 5x5 StrongLifts en volg dit schema van begin tot eind ( 12 weken)
Dan kun je pas iets zeggen of je er alles uithaalt ..
 
Hoe kun je op 2 weken met 2 verschillende schema’s zeggen dat je er alles uit kan halen .

start met 5x5 StrongLifts en volg dit schema van begin tot eind ( 12 weken)
Dan kun je pas iets zeggen of je er alles uithaalt ..
Ik was een half jaar geleden 2 maandjes bezig alleen zonder goede voeding.. Daarna een scooterongeluk gehad en eigenlijk niet meer begonnen.
 
Die fullbody workouts zijn ideaal, maar alles draait rond de juiste oefeningen te combineren en te verdelen over je dagen.
Bijvoorbeeld: je gaat niet eerst je biceps/triceps knallen en daarna nog even press/pull oefeningen gaan doen. dit kan maar niet in die volgorde want je haalt er gewoon niets meer uit. (simpel voorbeeld :) ).

Met 5-daags schema: kan je perfect elke dag een andere groep trainen, wat ik ook doe..
even mijn weekschema:
dag 1: borst
dag 2: rug
dag 3: schouders
dag 4: biceps triceps (altijd voor legs), dag erna borst,rug of schouders is geen optie want bij elke oefening kramp/minder kracht
dag 5: benen + calfs (calfs soms 2 keer per week)
-rust
-repeat
 
  • Like
Waarderingen: mees
OT: als ik op men werk weinig tijd heb om te eten neem ik: kwark + banaan of whey+havermout soms ook brinta.(shakebeker)
voor slapengaan handje vol noten(mix) mengen met platte kaas of pindakaas in je kwark ( niet die namaaksuikerrommelpindakaas die zo lekker plakt)
Ik meng soms ook advocado in men kwark (zal wel de enige zijn).
 
  • Like
Waarderingen: mees
Back
Naar boven