AndroidHealthClinic

Topic van de maand suggesties

Wat eet je voor, tijdens en na je training? (+motivatie)

Enkel compound of compound met wat isolatie?

Er zijn goede stickies in de bb voeding en trainingssectie, echter zijn de stickies in het pl/strongman/oly lifting hok erg beperkt, je zou een topic van de week kunnen maken hoe iemand begint met powerliften, oly lifting of sterkste man, heb je gelijk iets goed voor een sticky daar.

Ik sluit me aan bij voeding.

Is namelijk nummer 1 (zo belangrijk) maar er is nog te weing kennis over volgens mij.

En dan met name de KEV verhoudingen in pre-workout en post workout.
Wanneer kan je het beste veel kh nemen en wanneer de meeste snelle of juist langzame? En dat geld ook voor eiwitten natuurlijk. En wat is de volgorde? Na training eerst dextro, dan eiwitten en dan pas kh of andersom?

Er zijn goede stickies in de bb voeding en trainingssectie, echter zijn de stickies in het pl/strongman/oly lifting hok erg beperkt, je zou een topic van de week kunnen maken hoe iemand begint met powerliften, oly lifting of sterkste man, heb je gelijk iets goed voor een sticky daar.

Mee eens.

• Topic Starter Topic Starter
Dat van powerlifting is een goed idee :)

is spierpijn na een training nodig voor (meer) spiergroei?

iedereen roept van van niet, een enkeling van wel maar een fatsoenlijke onderbouwing gaat vaak niet verder als: ja maar zonder spierpijn groei ik ook, vandaar

oefeningen die veelal vergeten zijn, niet veel gedaan worden, maar toch een zeer nuttige/unieke uitwerking hebben.

Ben benieuwd naar het volgende topic van de week!;)

oefeningen die veelal vergeten zijn, niet veel gedaan worden, maar toch een zeer nuttige/unieke uitwerking hebben.

Ja, vind ik een goed idee :-)
Mooi topic voor de laatste loodjes van het jaar of een fris begin van het volgende. Doorbreek de sleur, doe eens wat anders.
Ben daarnaast erg benieuwd wat er (zeker van de oudgediendes) te voorschijn zal komen.

Dat van erca vind ik een goed idee.

En nog een idee van mij: Hoe ga je om met buitenstaanders die zich vragen stellen bij bodybuilding (het eten, de levensstijl, het zwaar trainen).... Meestal negatieve reacties gebaseerd op domme vooroordelen a la "eerst verdikken en dan gwn vermageren???" omdat ze bulken/cutten niet begrijpen. Nou is de vraag, hoe leg je hen alles uit zodat ze het begrijpen... Of dump je die vrienden ;).

hoe leggen jullie de nadruk op bepaalde (achterlopende) spiergroepen?

ik wil me hierbij aansluiten.
heb ook weer aantal ideen.

ik denk hier bijvoorbeeld aan

unilaterale oefeningen
RC oefeningen
Core oefeningen
grip training.

welke oefeningen je kunt doen, waarvoor ze zijn, wat voor materiaal je nodig hebt, welk gewicht en reprange je moet gebruiken en hoe je ze inpast in je training.

ten tweede.

de voor en nadelen van cardio.
wanneer te gebruiken.
wat zijn de voordelen voor bv herstel, beperken van vetopslag in cut, verhogen metabolisme etc.
welke manier (HIIT of duur)
welke manieren van cardio zijn het beste te denken aan aantal kcal dat je kunt verbranden op bepaalde hartslag, welke spieren je gebruikt, hoe blessure gevoelig
kun je ook sporten als vechtsport of danssport gebruiken.
wat zijn de nadelen voor spiergroei
wat doe je met je post workout shake?? voor of na de cardio.
voeding rond cardio op apparte dag

etc etc etc

(ik kan zo nog wel even doorgaan)

Het voorkomen van blessures.

En dan kijken naar uitvoering bijv: Het locken bij benchpress. Het versterken van pezen , gewrichten , aanhechtingen. Specifieke oefeningen: RC oefeningen , Zware partials etc. En misschien nog iets over supplementen.

Ik vergeet vast nog wel iets dus aanvulling is gewenst.

De verschillende trainingsmethoden (UB/LB , FB , HIT , HST , MAX OT , ... ) bespreken en elkaars ervaringen delen

Suggestie: topic van de week: Een blessure .. en nu ?

Iedereen krijgt er eens mee te maken, lekker aan het trainen en dan ineens TJAK!! een blessure .. en niet een kleintje ook, minimaal 4 week last!

Redenen hiervoor kunnen zijn
- concentratie niet goed?
- de balans tussen lichaam en geest niet goed
- afgeleid door omgeving?
- Meer gewicht geladen dan je aan kon ?

Hoe gaan we hier mee om ?
Denk aan
- Herstel? Hoe nu verder?
- de toekomst: preventie?
- Gebruik van "zogenaamde resources" alla fysiotherapy, middelen enzovoort?
- Hoe bouw je de training na de blessure weer op ?

-Als reactie op het topic van de week ivm blessures kan ze je beter voorkomen dan er mee omgaan dus ... Tips ivm uitvoering van oefening om zeker GEEN schouderblessure op te lopen, GEEN onderrugblessure en GEEN knieblessure. Voorbeeld voor voor schouders niet TE diep dippen, bij chin ups borst omhoog, geen behind the neck press en van die toestanden zodat niemand ooit nog een blessure kan oplopen tenzij em gedoemd is met slechte knieën ofzo.

-beste fullbody schema (3dagen/week) en beste 2-dagen, 3-dagen en 4-dagen split + varianten die even goed zijn + wrm de combinatie ivm spiergroepen en oefeningen zo goed is. Zou goed zijn voor leidddraad in de post je schema sectie

Leuk topic lijkt me een heldere uitleg over hoe je trainen moet naar gelange van de lichaamsbouw,dus eigenlijk;Hoe moet een ecto/endo/meso trainen voor optimale resultaten te behalen.(qua massa)

• Topic Starter Topic Starter
Nieuwe suggesties zijn nog steeds welkom :)

Terug
Naar boven