XXL Nutrition

Topic van de maand suggesties

nieuwe suggestie :)

herstel

- wat vertraagd je herstel?
- wat versneld je herstel (algemene punten dus niet zeggen dat beyond failure herstel vertraagd etc)
--------te denken aan: post workout shake, sauna, stretchen

bonusvraag: NO-producten bevorderend voor herstel of juist niet

lijkt me wel nuttig rnbflavour !! you got my vote !!

Laatst bewerkt:
-suggestie topic van de week:

misschien een topic over de geschiedenis van bodybuilding? waar en wanneer is deze sport precies ontstaan? wie is/zijn er mee begonnen? wat zijn de veranderingen in de sport van nu t.o.v. van vroeger? denk aan verbeterde anabolen&supplementen, nieuwe oefeningen enz.

is niet zo nuttig om je training, voeding en rust te optimaliseren maar lijkt mij wel interessant:)

Suggestie: Schema´s die ideaal zijn voor beginners mbt groei-/ krachttoename.

Omdat het toch weer tijd wordt voor een nieuw en nuttig topic --> naar aanleiding van rnbflavour

herstel en optimalisatie voor spiergroei

wat bevordert het herstel van de spieren?

1 - Eventuele inleiding
2 - Heeft een warming-up effect op het herstel van spieren?
3 - Welk effect heeft stretchen op spierherstel?
4 - Hoe lang duurt de ideale workout?
5 - Hoe belangrijk is voeding voor spierherstel?
6 - Welke voeding neem je gedurende de periode van 3 uur voor en na de training + waarom?
7 - Welke supplementen spelen een belangrijke rol in het herstelproces EN spiergroei + waarom?
8 - Is een training in de ochtend nadelig voor spierherstel?
9 - Is een training voor het slapengaan nadelig voor spierherstel?
10 - Heeft een hoog of laag metabolisme effect op het spierherstel?
11 - Zijn er trainingsmethoden die nadelig/voordelig zijn voor het spierherstel + vergelijk eventueel trainingstechnieken (split vs fullbody, beyond failure, superset ...)
12 - Is een sauna goed? zoja waarom?
13 - Wil je nog iets toevoegen?

bonusvraag: NO-supplementen bevorderend voor herstel of juist niet + waarom[/QUOTE]

Omdat het toch weer tijd wordt voor een nieuw en nuttig topic --> naar aanleiding van rnbflavour

herstel en optimalisatie voor spiergroei

wat bevordert het herstel van de spieren?

1 - Eventuele inleiding
2 - Heeft een warming-up effect op het herstel van spieren?
3 - Welk effect heeft stretchen op spierherstel?
4 - Hoe lang duurt de ideale workout?
5 - Hoe belangrijk is voeding voor spierherstel?
6 - Welke voeding neem je gedurende de periode van 3 uur voor en na de training + waarom?
7 - Welke supplementen spelen een belangrijke rol in het herstelproces EN spiergroei + waarom?
8 - Is een training in de ochtend nadelig voor spierherstel?
9 - Is een training voor het slapengaan nadelig voor spierherstel?
10 - Heeft een hoog of laag metabolisme effect op het spierherstel?
11 - Zijn er trainingsmethoden die nadelig/voordelig zijn voor het spierherstel + vergelijk eventueel trainingstechnieken (split vs fullbody, beyond failure, superset ...)
12 - Is een sauna goed? zoja waarom?
13 - Wil je nog iets toevoegen?

bonusvraag: NO-supplementen bevorderend voor herstel of juist niet + waarom
[/QUOTE]

en niet te vergeten hoe kun je het herstel van het CZS verbeteren
zijn er speciale sups voor etc? voeding waar je om moet denken, hoeveelheid rust.

dit ivm strongman en powerlifters etc

++, zijn veel topics over de laatste tijd.

die blijven toch wel komen.

ik heb een tijdje het topic training voor beginners gehad maar wegens tijdgebrek en omstandigheden ben ik er niet meer mee verder gegaan.
maar mensen blijven toch hun topics openen.

denk dat het beter is een aparte sectie voor beginners en gevordenen te nemen en in die voor beginners dus alle begindiscussies en dus genoemde sticky zodat we in die andere weer serieuze discussies kunnen hebben.

ik vind het namelijk jammer dat alle goede lui met veel kennis niet terugkomen doordat dit zon breezertent word.

• Topic Starter Topic Starter
Suggesties weer welkom!

wil je hier nog steeds mee doorgaan?
alle mensen die hier vaak wel goede artikels posten zijn weg van het forum of doen hier niet meer aan mee.

er worden ook nauwelijks meer goeie artikels gepost in de topic van de week.

verder misschien nog een kleine suggestie.

de verdeling van macronutrienten in je voeding.

- een kcal is een kcal?
- vet en koolhydraten samen geen goed idee?
- hoe je als vegetarier toch alle essentiele aminozuren binnenkrijgt (welke producten passen bij welke producten? graanproducten + pinda's bv??)
- wat zijn na of voordelen van koolhydraten die niet geheel uit glucosemoleculen bestaan maar ook lactose en/of fructose bevatten.

alle mensen die hier vaak wel goede artikels posten zijn weg van het forum of doen hier niet meer aan mee.

Waarom doe jij zo positief? Waarom zouden die mensen weg zijn? Waarom zou ik er mee ophouden lol?

En waarom zeg jij dat er nauwelijks goeie artikels gepost worden, er worden juist wel telkens goede artikels gepost, het gaat steeds beter. Af en toe wat minder, maar dat is normaal.

Wel beetje positief blijven he gast zit je in een dip ofzo, wees blij met je karma :p

verder misschien nog een kleine suggestie.

de verdeling van macronutrienten in je voeding.

- een kcal is een kcal?
- vet en koolhydraten samen geen goed idee?
- hoe je als vegetarier toch alle essentiele aminozuren binnenkrijgt (welke producten passen bij welke producten? graanproducten + pinda's bv??)
- wat zijn na of voordelen van koolhydraten die niet geheel uit glucosemoleculen bestaan maar ook lactose en/of fructose bevatten.
Ok, maar ik had graag iets gedaan rond het warme weer, iets actueels voor deze en komende tijd. Ben er nog niet uit wat :)

Oplossing: winnaar van post van de week: 1200 karma, tweede plaats: 700 karma, derde plaats 300 karma. Veel mensen posten gewoon soms niet omdat ze bang zijn dat hun werk verloren moeite gaat zijn, ik had ook meer uitgebreidere posts verwacht bij het topic van de week. Wat dieper ingaan op bepaalde aspecten enzo, eventueel zelf nog inbreng en eigen gedachten geven in het onderwerp maar de meesten willen het blijkbaar kort houden of posten elke inbreng in een aparte post ... Tjah, ik zal me er eens mee moeien als ik mijn huidige job opgegeven heb of euro-millions win. Wens mij success deze week :D al bij al valt het nog mee hoor bij het topic van de week. Staan toch interrassante dingen in :p

Dus jij denkt dat die 2de en 3de plaats echt het verschil gaat maken tussen meedoen of niet? Als het echt zo is dan moet het natuurlijk wel overwogen worden ;)

Waarom doe jij zo positief? Waarom zouden die mensen weg zijn? Waarom zou ik er mee ophouden lol?

En waarom zeg jij dat er nauwelijks goeie artikels gepost worden, er worden juist wel telkens goede artikels gepost, het gaat steeds beter. Af en toe wat minder, maar dat is normaal.

dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd geinterpeteerd, maar kreeg juist het idee dat het steeds minder werd.

Wel beetje positief blijven he gast zit je in een dip ofzo, wees blij met je karma :p

Ok, maar ik had graag iets gedaan rond het warme weer, iets actueels voor deze en komende tijd. Ben er nog niet uit wat :)

klinkt ook leuk :)

Dus jij denkt dat die 2de en 3de plaats echt het verschil gaat maken tussen meedoen of niet? Als het echt zo is dan moet het natuurlijk wel overwogen worden ;)

Eigenlijk heb ik geen flauw idee :D My only goal is to win euro-millions :D

Suggestie:

Hoe trainen met blessures of om blessures heen trainen....

Stel je hebt een hernia....
Hoe pas je je training hierop aan? Vervanging van deadlift, squat....

Of voor mensen die een handicap hebben....

Tenniselleboog

Slechte knieën

of een topic over core-training

Suggestie:

Hoe trainen met blessures of om blessures heen trainen....

Stel je hebt een hernia....
Hoe pas je je training hierop aan? Vervanging van deadlift, squat....

Of voor mensen die een handicap hebben....

Tenniselleboog

Slechte knieën

denk dat het een goed topic kan zijn als aansluiting op een vorig topic van de week over blessures, maar denk dat je het iets specifiekers moet doen.
dus echt bepaalde veel voorkomende blessures neer moet zetten.
dus de welbekende pectears, schouderproblemen, knieproblemen en onderrugproblemen. allemaal dingen als tenniselleboog, nek blessures, kuitblessures (zweepslag bv) die je eigenlijk nuawelijks ziet zou je dan weg moeten laten naar mijn idee.

Terug
Naar boven