AndroidHealthClinic

Totale testosteron van 11.32 nmol/l normaal?

Kijken wat zn endo precies gaat doen, volg even topic :P

• Topic Starter Topic Starter
Vind 't wel vreemd dat m'n progresteron en estradiol flink zijn gedropped in vergelijking met gisteren. Test is jammer genoeg hetzelfde gebleven.

Wat waren de tijdstippen van de metingen relatief aan dat je uit bed kwam?

Volkomen normale waarde voor 'n man :roflol:, z'n test wijkt ruim 2 standaarddeviaties af van de norm voor zijn leeftijdscategorie. Lekker normaal. Als je IQ ruim 2 standaarddeviaties negatief afwijkt van de norm is dat zeker ook lekker normaal :roflol:

hoe is die verdeling dan? gewoon normaalverdeling?

zowiezo ****ed up als je 20 jaar bent en lager test hebt dan een man van 50, i know that feel :roflol:

Wat waren de tijdstippen van de metingen relatief aan dat je uit bed kwam?

Precies hetzelfde als gisteren. Nuchter, werd rond 0645 wakker en test gedaan om 8u.

Ik had op Zondag ook een grote cheat day gehad, misschien was estradiol etc daarom zo hoog... Geen idee.

Volkomen normale waarde voor 'n man :roflol:, z'n test wijkt ruim 2 standaarddeviaties af van de norm voor zijn leeftijdscategorie. Lekker normaal. Als je IQ ruim 2 standaarddeviaties negatief afwijkt van de norm is dat zeker ook lekker normaal :roflol:

Snap echt niks van die standaarddeviaties.... wat zou voor hem een wel een normale/goede test zijn dan?

Endo heb ik ook binnen 4 uur kunnen regelen, en MRI scan binnen 24 uur ;)

Even ter info voor je aan testosteron injecties zou beginnen:

Wanneer je een endo vindt die je aan AI voorschrijft gaat door de daling van je oestrogeen je testosteron 99% zeker stijgen.

Dus overleg zeker goed met je endo voor je jezelf levenslang vasthangt aan injecties.

volgens de mri scan is er geen tumor te bekennen. endo zei dat het aan de bijnieren, testikels of chromosomen kan liggen. bij de laatste twee denk ik dat trt nodig zal zijn

Welke genetische afwijking had hij in gedachte dan? Klinefelter?

Geen tumor was te verwachten, hypofysaire tumoren secreren doorgaans gewoon LH of FSH afzonderlijk.

klinefelter ja, maar mn testikels zijn van normale grootte dus dat vindt hij onwaarschijnlijk

klinefelter ja, maar mn testikels zijn van normale grootte dus dat vindt hij onwaarschijnlijk
Testikels kunnen in principe ook prima een normaal formaat hebben, zeker gezien je test waarde gebeurt daar nog wel wat, waardoor je dus ook dat formaat zou verwachten. Zou gewoon een karyogram aanvragen (geen idee of dat regulier is, maar hey, je kreeg zelfs een MRI voorelkaar binnen 24 uur), al vind ik Klinefelter ook vrij onwaarschijnlijk.

Ik denk dat het komt doordat je vrij lang een veel te hoog vetpercentage hebt gehad die nu ook nog redelijk hoog is.
Misschien eerst eens afvallen tot 10-12% en dan nog eens testen. Kan veel verschil maken.
En uiteraard naar de endocrinoloog/internist gaan.

cortisol is ook te hoog. stress is een testosteron killer.
oestrogenen zijn ook veel te hoog.

Terug
Naar boven