AndroidHealthClinic

Traag trainen

baadxnews

Novice
Waardering
0
Ik weet niet of de vraag al eerder is gesteld.

Is het beter om te trainen met trage en geconcentreede bewegingen?
Zoja, waarom zie ik de Bodybuilders op Internet en veel mensen in mijn sportschool, over het algemeen normale en soms snelle Concentrische en Excentrische bewegingen maken?

Het beste voor spieropbouw is explosief trainen vb bij biceps curl heel explosief het gewicht omhoog heffen en het dan boven een halve second vast houden en dan heel traag laten zakken.
Het lijkt mss leuker om 20kg de curlen op en snelle schokkende mannier maar het is beter van er maar 16 te doen op een deftige manier :)

• Topic Starter Topic Starter
oke, ik ga het voortaan zo proberen!

Oude 'heavy duty/hit' stijl van Mike Mentzer is gebaseerd op traag trainen. 4sec up en 4sec down met soms static holds.
Dorian Yates is ook een voorstander daarvan(blood&guts hit) met als up movement explosief. Dus 4sec down, explosief up. Het gaat zich er gewoon om dat je hierbij tot failure gaat.

Hier zijn teveel theorieën over, en met alle manieren zijn mensen heel breed geworden. Beste wissel je gewoon af, of doe je wat je het prettigst vindt.

ik denk dat je het best probeert wat beter is voor jou. volgens mij hangt dat ook een beetje af van persoon tot persoon

Het idee is vooral om vooral als beginner oefeningen traag uit te voeren, om de goede techniek te krijgen. Het is ook moeilijker te cheaten als je het gecontroleerd uitvoert. Hoe meer je de oefening onder controle krijgt, hoe sneller je kan gaan imo (negatives wel altijd langzamer pakken).

Altijd gecontroleerd, concentrisch altijd explosief. Tijdens de negatieve fase van een lift kun je verschillende tempo's gebruiken.

Het beste voor spieropbouw is explosief trainen vb bij biceps curl heel explosief het gewicht omhoog heffen en het dan boven een halve second vast houden en dan heel traag laten zakken.
Het lijkt mss leuker om 20kg de curlen op en snelle schokkende mannier maar het is beter van er maar 16 te doen op een deftige manier :)

Precies, het negatieve deel van de rep is minstens zo belangrijk als het positieve. Staat een interessant artikel over op simplyshredded.com

Terug
Naar boven