Fitness Seller

Train ik te lang?

veel ecto,s hier :lol:

• Like
Waarderingen: mat
Bedankt voor je reactie, mijn doel is inderdaad effectief massa aanmaken. Ik ben echter maar 7 kg aangekomen in een goeie 2.5 maand. Wat het betreft over cardio heb je ook gelijk in, dit zal ik voorlopig laten.

Maar ik denk dat het beste is om een andere schema op te volgen aangezien ik al 11 weken met deze schema werkt.
Iemand enige tips voor een 4-daags schema?

7 kg aankomen op 2.5 maand als een ecto is echt wel veel eigenlijk. Ik veronderstel dat er hier ook wat bulking bij zit want pure spiermassa op die korte tijdsperiode is echt sterk :p

En voor een 4-dag schema zou ik idd eens rondkijken op de site hier. Daar heb ik zelf te weinig ervaring in hoe je je oefeningen dan indeelt.

Tip: Je spieren moet je iedere 2 weken of max een maand een ander schema laten volgen. Ze geraken gewend aan de oefeningen en passen zich aan. Je zal ze minder snel kunnen stimuleren zo.
Een fitnesskerel van 18j in mijn oude gym (was de breedste van ons allemaal) volgde zelfs om de week een nieuw schema om telkens opnieuw zijn spieren zo hoog mogelijk te kunnen stimuleren.

"Je spieren moet je iedere 2 weken of max een maand een ander schema laten volgen. Ze geraken gewend aan de oefeningen en passen zich aan. Je zal ze minder snel kunnen stimuleren zo."

Onzin. Door dezelfde oefening herhaaldelijk uit te voeren perfectioneer je de techniek, en kan je het principe van "progressive overload" makkelijk toepassen en zo snel vooruitkomen.

"Je spieren moet je iedere 2 weken of max een maand een ander schema laten volgen. Ze geraken gewend aan de oefeningen en passen zich aan. Je zal ze minder snel kunnen stimuleren zo."

Onzin. Door dezelfde oefening herhaaldelijk uit te voeren perfectioneer je de techniek, en kan je het principe van "progressive overload" makkelijk toepassen en zo snel vooruitkomen.

Je zal de techniek idd perfectioneren en oef'n zoals bench/deadlift/pull-ups zullen altijd wel in iemand zijn schema zitten. Maar als je iedere week het exact zelfde aantal reps/sets en oefeningen in een bepaalde volgorde doet zullen je spieren wel blijven groeien maar ik voel toch dat na een maand mijn stimulans of na mijn workout ik er niet meer zo zwaar doorzit dan in het begin, ook al ga ik altijd voor de volle 100%. Natuurlijk moet je iedere week doen aan progressive overload of niemand zal gains kweken :p maar mijn punt is dat je spieren behoefte hebben aan iets fris om ze zo niet gewoon te laten worden aan je routine.

Bij de start van een nieuw schema voel ik mijn spieren altijd veel sterker burnen dan dat ik in de 4e week van mijn schema zit.
Je kan uiteraard je schema aanpassen, 1e week 4 sets van 8 reps, dan weer 12 reps de andere week. De 1ne keer met een 1-1-1 tempo dan weer 1-1-3. Zo kan het natuurlijk ook

Spierpijn =/= spiergroei.

Pas als je vergevorderd bent hebben je spieren misschien meer afwisseling nodig, in het begin zeker niet.

Laten we het simpel houden, en vooral focussen op techniek.

Terug
Naar boven