XXL Nutrition

Train ik verkeerd?

MartinQ

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
71kg
Vetpercentage
12%
Hoi, zal me eerst even voorstellen, ben Martin, 18 jaar, en wil eens serieus me body gaan trainen.

Ik ga binnenkort denk ik naar de sportschool, maar tot nu toe heb ik altijd thuis getraind.

Ik heb alleen een vraagje:

Ik heb maandag gewoon biceps oefeningen gedaan(opdrukken en halters liften 2x 3 kg halters per arm) alleen op maandag voelde me spieren heel goed en strak aan ook groter na het trainen. Dus dinsdag laten rusten, en woensdag weer getraind, zo'n beetje op dezelfde manier, alleen had ik niet weer dat gevoel, had zelfs dat ik me spier niet goed meer kon spannen en dat het maar slapjes aanvoelde.

Is dit normaal? Gaat om de bicepsen

tja hoe moet ik hier nou op reageren. ga je inlezen in de topics enz. En ga idd naar de ggym dan kom je erachter wat echt trainen is. succes en groetjes

denk dat je nog niet hersteld was, maar opdrukken is niet echt voor je biceps, dat is meer voor andere cepsen.

Hoi, zal me eerst even voorstellen, ben Martin, 18 jaar, en wil eens serieus me body gaan trainen.

Ik ga binnenkort denk ik naar de sportschool, maar tot nu toe heb ik altijd thuis getraind.

Ik heb alleen een vraagje:

Ik heb maandag gewoon biceps oefeningen gedaan(opdrukken en halters liften 2x 3 kg halters per arm) alleen op maandag voelde me spieren heel goed en strak aan ook groter na het trainen. Dus dinsdag laten rusten, en woensdag weer getraind, zo'n beetje op dezelfde manier, alleen had ik niet weer dat gevoel, had zelfs dat ik me spier niet goed meer kon spannen en dat het maar slapjes aanvoelde.

Is dit normaal? Gaat om de bicepsen
Opdrukken doe uje geen biceps mee.. Train jij je benen ook?

Martin, je zegt dat je serieus wil trainen. Dan zit je op de goede plaats. Lees de stickies in de voeding, oefening en trainingssectie. Als je iets niet snapt zullen we je vooruit helpen. Opdrukken en 3kg halters worden hier niet beschouwd als serieus trainen.

Schrijf je gewoon in bij de lokale gym als je dat nog niet hebt gedaan.
Met 3kg roze dumbbells kom je niet ver.

Deed eerst hetzelfde als jouw opdrukken en halters van 10 kilo, als je echt resultaat wil zul je je toch echt aan moeten melden bij de sportschool.

Ja je traint verkeerd.

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt voor jullie reacties, ik ga me zaterdag aanmelden bij de sportschool.

En ik doe niet 3kg halters maar doe er 2 in hand, dus 6kg:p(hou ze kruislings vast is idd niet zo handig:P)

opdrukken is uberhaupt geen echte spieren trainen. en maak die halters zwaarder man. jezus. Ga lid worden van sportschool nu. Dat wat jij doet is geen trainen :P ga meteeen ook bulken (niet lullig bedoelt dit allemaal maar je bent best wel licht enzo)

• Topic Starter Topic Starter
Klopt ben inderdaad wel licht en moet inderdaad wat meer eten, af en toe sla ik het gewoon tussen de middag bijvoorbeeld over omdat ik bezig ben met dingen.

---------- Toegevoegd om 23:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:29 ----------

Opdrukken doe uje geen biceps mee.. Train jij je benen ook?

Benen doe ik zoiezo vanwege revalidatie( 2 jaar terug ongeluk gehad, voorste kruisband gescheurt en nog wat meniscus zooi kapot), zit al een nieuwe kruisband in maar die werkt niet goed, dus moet nu zoiezo in elk geval me benen trainen voordat er weer geopereerd wordt dus gelijk maar alles trainen.

Klopt ben inderdaad wel licht en moet inderdaad wat meer eten, af en toe sla ik het gewoon tussen de middag bijvoorbeeld over omdat ik bezig ben met dingen.

---------- Toegevoegd om 23:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:29 ----------

Benen doe ik zoiezo vanwege revalidatie( 2 jaar terug ongeluk gehad, voorste kruisband gescheurt en nog wat meniscus zooi kapot), zit al een nieuwe kruisband in maar die werkt niet goed, dus moet nu zoiezo in elk geval me benen trainen voordat er weer geopereerd wordt dus gelijk maar alles trainen.

Je moet bezig zijn met eten en trainen, niet met 'dingen', daar heb je niets aan :p

Beetje rustig aan doen met die kruisband. 'Luister' naar je knie.
Train maar alles, ja ;)

Luisteren naar Spuitelf11

Meld je alsjeblieft aan bij een sportschool en begin zo snel mogelijk met serieus trainen, lees je goed in op dit forum en stel een trainingsschema samen, en verdiep je ook in de voeding! Doe je dit niet, zal je later spijt krijgen dat je niet nu al bent begonnen met trainen. Ik ben in oktober 2008 begonnen, terwijl ik me in 2007 al had aangemeld hier. Heb er heel veel spijt van dat ik niet toen al was begonnen :o

Ik zal niks meer zeggen over de stickies... O **** :D :D. Anyway, verdiep je eens in voeding en oefeningen/ trainingsschema's, want nu gaat het nog niet echt ergens over hè :P. En niet alleen je bicepsels trainen :D

Succes...

haha 18 jaar: opdrukken + curls met 2x3kg

ga naar de sportschool, zorg voor een goede training en voedingsschema.

Terug
Naar boven