Fitness Seller

Trainen als beginner machines of gewichten

Waardering
0
Hallo , ik ga over 1 week beginnen in de sportschool. Ik hoor van sommige mensen dat je juist met losse gewichten moet trainen voor een betere controle en dat er dan zogenaamde "hulpspieren" meetrainen . Er zijn ook mensen (op internet forums) die zeggen dat je juist machines moet gebruiken omdat het gevaarlijk is als je als 15,16,17 jarige (mijn leeftijd) met gewichten gaat trainen, omdat als de oefeningen verkeerd uitgevoerd worden veel blessures etc op kunnen treden. Ik ga deze week met mijn instructeur praten maar mischien willen jullie me alvast wat meer hierover vertellen ,hoe meer kennis des te beter !
alvast bedankt voor de reacties ;)

Als oefeningen verkeerd woren uitgevoerd kunnen er blessures optreden ja. Dus zorg er voor dat je uitvoering goed is.
En nee, je moet niet met machines beginnen, meteen met losse gewichten

doe gewoon een combinatie van losse gewichten en machines denk dat dat het beste is...zou ben ik ook begonnen.:rolleyes:

gewoon met de stangen en dumbbells beginnen. alles zo licht doen dat jij er geen moeite mee hebt en dat je goed op je uitvoering kan letten en je lichaam rustig kan gaan belasten.

He stallion.
Je bent nog helemaal vers? Dan heb ik een aantal tips voor je. Als je een sportschool kiest, kies dan een sportschool die meer toegespitst is op BB. Want hier zijn meer mogelijkheden.
De modernere sportscholen hebben flitsende apparatuur, mooie spiegels, genoeg cardiospul, nieuwe douches.
Maar als jij serieus spieren wil kweken moet je daar niet op letten. Belangrijkste van een sportschool is:
Hebben ze ALLE apparatuur voor elke spiergroep die ik wil trainen? En of het er nu stinkt, of oud spul is, maakt niet uit.
Voor mij is de richtlijn de dipstangen. Als ze geen dipstangen hebben ben ik weg.
Dumbbells gaan bij de meeste nieuwe sportscholen vaak maar tot 20 als je een beetje geluk hebt. De sportschool waar ik nu zit heeft zelfs een die tot 60 gaat! :eek::cool:

Om terug te komen op je vraag.
Ik zou combineren. Ieder apparaat heeft voor en nadelen. Maar je moet je nooit te lang vasthouden aan een patroon. Daar wennen je spieren aan. Je moet de spieren verrassen.
Veel plezier!

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor jullie vele tips
Om terug te komen op de tips van arnie ik ga naar een wat oudere fitness school waar echt veel bb'ers trainen een vriend van mij, ook member van dbb.com, is ook een redelijk fanatieke bodybuilder en traint daar ook. Wat ik gehoord heb zyn er dumbbells tot 50 kg dus dat zit wel goed. Myn conclusie die ik uit jullie tips kan trekken is dat ik moet afwisselen tussen machines en gewichten, beginnen met gewichten en steeds nieuwe oefeningen en apparaten etc uitproberen om de spieren te prikkelen/stimuleren om te groeien :D

Begin met en aantal basisoefeningen met losse gewichten en hou dit ook een tijdje vol. Ga niet direct al experimenteren met allerlei machines en exotische oefeningen.

Als beginner moet je hoofddoel zijn om de basis onder de knie te krijgen en dat krijg je niet door telkens wat anders te doen.

Jij gaat naar een sportschool, een goede sportschool laat beginnende mensen niet de oefening uitvoeren.

Terug
Naar boven